Помилка іранців та остання розмова пілота: Що іноземні ЗМІ пишуть про ракетну версію авіакатастрофи

Заява канадського прем'єра Джастіна Трюдо про те, що український літак збила система ППО Ірану та аналогічна інформація, оприлюднена американським виданням Newsweek піднімає дуже багато питань, над якими ломають голови іноземні аналітики

Помилка іранців та остання розмова пілот…

Сайт Depo.ua зробив огляд публікацій закордонних видань. 

Так, видання New York Times оприлюднило відео, на якому випущена ракета нібито вибухає поблизу літака. 

"Люди на борту, вірогідно, пережили жахливі останні моменти, починаючи з вибуху, коли ракети детонували прямо біля літака, запускаючи шрапнель та уламки через фюзеляж. Літак повернув до аеропорту, а потім почався його неконтрольований спуск до землі", – пишуть оглялдачі.

Додають, що американські супутники, призначені для відстеження ракет, виявили займання іранської ракети-перехоплювача короткої дальності. А країною, яка продала Ірану ракети SA-15 або "ТОР" всупереч протесту США, була Росія. Мовляв, іранці могли налаштувати систему на захист аеропорту від прогнозованої контратаки США (після ударів Ірану по американським військовим базам в Іраку). Попри те, що систему скеровують від трьох до чотирьох людей, управління нею потребує вмінь і помилки цілком можливі, особливо у напружених ситуаціях. 

"Це відповідальність іранців. Але контекстом стала ситуація, в якій вони готувалися до можливої атаки США. Два або три тижні тому цього могло б не статися", – цитує видання сенатора Род-Айленда Джека Ріда. 

Алекс Вард у статті для Vox.com акцентує, що останні дані підривають "переможну" риторику Дональда Трампа.

"Головний меседж полягав у тому, що Дональд Трамп "вийшов переможцем" із загострення відносин з Іраном. Нібито вбивство військового лідера Касема Сулеймані не лише стало помстою за вбивство американського бійця іранською міліцією, але також зупинила Тегеран від загострення конфлікту після багатомісячного протистояння. Така оцінка була заснована на тому, що кожна сторона втратила лише одного громадянина до того, як тиск послаб. Але цей меседж стає все більш сумнівним з появою доказів, що близько 180 людей втратили життя через рішення Ірану агресивно мститися США", – пише оглядач. 

На його думку, наразі вельми ймовірно, що система іранської ППО прийняла український комерційний лайнер за військовий літак США. А відповідальність за трагедію лежить на Ірані і деяких високопосадовцях з адміністрації Трампа, які підігрівали конфлікт. Також нагадує, що у відносинах між країнами вже була схожа ситуація у 1988-му. Тоді американський ракетний крейсер USS Vincennes збив пасажирський авіалайнер Airbus A300B2-203 авіакомпании Iran Air, прийнявши його за іранський винищувач. В результаті трагедії загинули 290 людей. 

Журналісти агентства Reuters відзначають, що чимало іранців обурені тому, що влада не зачинила аеропорт після запуску іранських ракет. Привертаюить увагу до факту, що розслідувати справу зголосилося, зокрема, французьке агентство авіаційних аварій BEA. Це та сама організація, яка допомагала аналізувати дані з чорного ящика "Боїнга", що минулоріч впав у Ефіопії. 

Спецоглядач Al Jazeera у Тегерані Ассед Бейг зазначив, що згідно з даними представників авіації, пілот літака контактував з міжнародним аеропортом Мехрабада, призначеним здебільшого для внутрішніх рейсів. Пілот просив дозволу піднятися вище, ніж 26 тис. футів. 

"Це нова інформація, тому що раніше ми думали, що пілоти не вели жодних розмов, а зараз виявляється, що вони комунікували за аеропортом у Мехабраді", – стверджує Бейг. 

BBC цитує експерта з оборони Джонатана Маркуса. 

"Літак щойно вилетів з міжнародного аеропорту, це був запланований рейс і він мав легко визначатися. Але точно сказати, що побачать оператори російського ЗРК "ТОР" або ж SA-15, як він відомий в НАТО, точно сказати важко. Все це надзвичайно ніякова ситуація для іранської влади. А зі з'ясуванням суті трагедії, політична ситуація може лише ускладнюватися. 

Нагадаємо, 9 січня Іран оприлюднив попередній звіт про авіатрощу літака МАУ, де зазначається, що пілоти хотіли повернутися в аеропорт вильоту.

Згідно зі звітом, літак МАУ загорівся в повітрі, до зіткнення із землею.

Але того ж таки 9 січня в США з'явилася інформація про те, що літак, імовірно, був збитий іранською ракетою.

Зокрема, незадовго до катастрофи були зафіксовані включення іранського радару та два пуски ракет "земля-повітря".

Про те, що український літак був помилково збитий іранською ракетою заявив і прем'єр Канади Джастін Трюдо, пославшись на дані розвідки його країни. Прем'єр Британії Борис Джонсон припустив, що версія з ракетою може виявитися вірною, хоча для її підтвердження необхідне прозоре розслідування. 

Посол України в Канаді Андрій Шевченко заявив, що наша країна наразі прагне отримати доступ до канадської розвідувальної інформації щодо ймовірного ураження ракетою літака МАУ поблизу Тегерана. 

Тим часом в Ірані заперечили, що авіалайнер був збитий ракетою і назвали оприлюднені звіти психологічною війною проти країни. 

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Головна

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

data-matched-content-rows-num=1 data-matched-content-columns-num=4 data-matched-content-ui-type="image_stacked"