ВМ-4В "Кіборг": Що за унікальний штурмовий вертоліт розробили в Україні і чому його ігнорує держава

Українські розробники продовжують дивувати світ, патентуючи все нові й нові унікальні винаходи, однак держава не проявляє до них інтересу

ВМ-4В "Кіборг": Що за унікальний штурмов…

У серпні 2020 авіаційна компанія "Вектор" отримала патент на розробку і випуск вертольотів з гібридною силовою установкою. Тепер у планах компанії створення лінійки легких багатоцільових гелікоптерів українського виробництва. Але не все так просто…

Що за компанія

Київська фірма ТОВ "Авіаційна компанія "Вектор" входить до складу "Ліги оборонних підприємств України". Стратегічним завданням компанії є організація серійного виробництва легких вертольотів.

Команда проекту переважно складається з інженерів та спеціалістів, що в минулому працювали над легким КТ-112, єдиним серійним вертольотом, що був створений в Україні з нуля.

Станом на 14 серпня 2020 року компанія "Вектор", єдина в Україні,  має ексклюзивні патентні права на розробку і випуск вертольотів з гібридною силовою установкою.

Що за розробка

Компанія "Вектор" більше відома як розробник сучасного 4-місного двомоторного легкого гелікоптера ВМ-4 "Джміль" та цілого сімейства машин на його базі.

За офіційними даними, гелікоптер ВМ-4 матиме щонайменше п'ять модифікацій: цивільний варіант, санітарний варіант ВМ-4С "Пеан", поліцейський варіант ВМ-4П "Патруль", безпілотний варіант та легкий штурмовик ВМ-4В "Кіборг".

Останній найбільше цікавий з огляду на потенційне застосування у Збройних силах України.

Наразі проект ВМ-4В "Кіборг" існує лише у вигляді концепту і об'ємної моделі, однак очікується, що як і базова версія (ВМ-4 "Джміль"), він буде 4-місним двомоторним легким гелікоптером.

Родзинкою проекту є те, що на відміну від практично всіх наявних нині серійних легких вертольотів, які мають силові установки з одним двигуном, розробники сімейства ВМ-4 пропонують двомоторний варіант гвинтокрила, що розширить його функціональність.

На вертольоті будуть встановлені потужні і надійні італійські двигуни MWfly B25D (155 к. к.). Крім того, двигуни MWfly B25D можуть працювати як на авіаційному бензині 100LL, так і на недорогому і доступному автомобільному бензині А-95.

Зручне розташування силової установки усередині фюзеляжу в межах людського зросту дозволятиме легко обслуговувати двигуни, не застосовуючи спеціального аеродромного обладнання.

Поряд з алюмінієвими і сталевими елементами в конструкції гелікоптера передбачається використання композитних матеріалів, які широко застосовуються авіації. Очікується, що у виготовленні фюзеляжу, елементів інтер'єру та лопастей, а також несучих і кермового гвинтів з композитних матеріалів надасть допомогу завод "Антонов", який володіє необхідним унікальним обладнанням та відпрацьованими технологіями.

Це дозволить створити оптимально обтічні аеродинамічні форми фюзеляжу, а лопасті несучого і рульового гвинтів з композиційних матеріалів стануть більш технологічними і надійними, аніж традиційні металеві.

Також планується застосування сучасних матеріалів в інтер'єрі, бортового радіоелектронного обладнання, системи обігріву кабіни і, за необхідності, кондиціонування. А для польотів у складних метеоумовах можна буде встановити додаткове обладнання.

Крім цього, гелікоптер зможе використовувати найсучасніше вітчизняне та закордонне озброєння:

Але й це ще не всі переваги нового українського вертольота. У разі використання резервних невеликих акумуляторів (пам'ятаємо про патент) та систем автоматичної аварійної посадки, надійність таких машин перевищить всі існуючі зараз стандарти безпеки.

За словами представників компанії, одночасне використання всіх переваг електродвигунів та великої енергоємності вуглеводного палива, дозволяють створити гелікоптери з нечуваними до цього часу характеристиками.

Що далі

Попри те, що протягом 2017-2020 років ескізні проекти вертольота ВМ-4 розглядалися військовими та цивільними експертами як основний напрямок розвитку українського легкого вертольотобудування, даний проект не був включений в жодну національну авіабудівну програму. Причина – брак коштів.

Тому компанія-розробник змушена шукати інвестиції для реалізації цього амбітного проекту самостійно. Після того, як будуть знайдені інвестиції, рік піде на розробку конструкторсько-технологічної документації, а через три – три з половиною роки з початку реалізації проекту, коли вже будуть випробувані дослідні зразки, на базі авіазаводу "Антонов" можна буде приступити до виготовлення установчої партії перших серійних вертольотів ВМ-4В "Кіборг".

А тим часом українська влада для потреб оборони і безпеки буде закуповувати іноземні гелікоптери. Як відомо, нещодавно був укладений контракт з компанією Airbus Helicopters контракт на суму 550 млн євро на поставку 55 вертольотів для потреб повітряної поліції, МНС, прикордонної служби та Нацгвардії. А можна було б ці гроші вкласти у виготовлення вітчизняного вертольоту.

Читайте також: Airbus для МВС: Навіщо Авакову гелікоптери за півмільярда євро.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

data-matched-content-rows-num=1 data-matched-content-columns-num=4 data-matched-content-ui-type="image_stacked"