Airbus для МВС: Навіщо Авакову гелікоптери за півмільярда євро

Вітчизняний оборонпром хоч і розвивається семимильними кроками, однак ще не здатен забезпечити українських силовиків всією необхідною технікою

Руслан Рудомський
Журналіст відділу «Війна»
Airbus для МВС: Навіщо Авакову гелікопте…

В Україні по-різному сприйняли вчорашню новину про те, що МВС закупить 55 французьких гелікоптерів на загальну суму 551 млн євро.

Як відомо, уряди України та Франції підписали угоду щодо офіційної підтримки у створенні єдиної системи авіаційної безпеки та цивільного захисту. Згідно цієї угоди МВС України планує отримати 55 гвинтокрилів фірми Airbus трьох моделей: Н145, Н125 та Н225, які повинні поповнити вже наявний вертолітний парк Мі-8.

Depo.ua пропонує розібратись – що це за гелікоптери і чи справді у них є така необхідність, як запевняє міністр внутрішніх справ Арсен Аваков.

Отож, відомо, що 21 одиниця з цих 55 гвинтокрилів повинна припасти на модель Airbus Н225. Це багатоцільовий гелікоптер вантажопідйомністю до 5 тон і пасажиромісткістю до 25 чоловік (в модифікованій версії – 29 чоловік). Власне, ці характеристики роблять його найбільшим гелікоптером у світі.

Він має довжину фюзеляжу 19,5 м., ширину – 4,97 м., масу у порожньому стані – 5 256 кг, масу у заповненому стані – 11 000 кг, крейсерську швидкість 260,5 км/год (в модифікованій версії – 296 км/год) і здатність літати на відстань до 857 км (модифікована версія – до 1 450 км).

Н225 обладнаний двома газотурбінними двигунами Turbomeca Makila 2A загальною потужністю 2382 кінських сил.

Airbus Н145 – це також багатоцільовий гелікоптер пасажиромісткістю до 9 чоловік і вантажопідйомністю до 2-х тон.

Довжина цього гелікоптера 13,0 м., ширина – 1,84 м., маса у порожньому стані – 1 792 кг, маса у заповненому стані – 3 585 кг, крейсерська швидкість 256 км/год і дальність польоту 705 км. Він здатний перебувати у польоті 3 години 55 хвилин і підніматись на висоту 5 485 м.

Н145 обладнаний двома газотурбінними двигунами Turbomeca Arriel 1E2 загальною потужністю 1 476 кінських сил.

Airbus Н125 – це легкий транспортний вертоліт пасажиромісткістю 5 людей і вантажопідйомністю трохи більше 1 тони.

Його довжина 10,93 м., ширина – 1,84 м., маса у порожньому стані – 1 175 кг, маса у заповненому стані – 2 250 кг, крейсерська швидкість 220 км/год і дальність польоту 661 км. Він здатний підніматись на висоту 5 280 м.

Н125 буває як з одним двигуном (модифікація AStar), так і з двома (модифікація TwinStar). Зазвичай використовується один газотурбінний двигун Turbomeca Arriel 2B потужністю 847 кінських сил.

Всі три гелікоптери є багатоцільовими і в залежності від модифікації можуть виконувати різні функції: патрульні, евакуаційні, медичні, військові тощо. Також про них відомо, що всі три моделі досить високо котируються на світовому ринку гелікоптерів і використовуються провідними країнами світу, включаючи США і ЄС.

А що ж Україна? Як вже було зазначено, Україна досі обходиться радянським спадком у вигляді вертольотів Мі-8 різних модифікацій, які весь час потребують ремонтів, відновлення і модернізації. І тут головна проблема полягає в тому, що ремонтувати їх без російських комплектуючих наразі неможливо, адже після розпаду Радянського Союзу багато підприємств військово-промислового комплексу залишились на території Росії. А це на тлі російсько-української війни щоразу призводить до тих чи інших скандалів.

Читайте також: "Укроборонпром" закуповує російські комплектуючі для гелікоптерів, - ЗМІ (ВІДЕО).

Сама ж Україна лише нещодавно розпочала виготовлення власних вертольотів. Буквально 16 квітня 2018-го року вперше піднявся у небо перший вітчизняний гелікоптер "Надія" виробництва запорізького підприємства "Мотор Січ".

За словами розробників, новий гелікоптер "Надія" – це модернізована версія Мі-2, яка зроблена з новітнього матеріалу, має осучаснений двигун та оснащення. Він призначений для перевезення вантажів і пасажирів. Максимальна висота, на якій гвинтокрил може здійснювати польоти, становить 5 000 метрів, дальність польоту – 720 кілометрів.

Читайте також: Українська "Надія": Чи зможе гелікоптер Богуслаєва конкурувати з Єврокоптером.

Як бачимо, за характеристиками "Надія" може скласти конкуренцію гелікоптеру Airbus Н145 і, цілком ймовірно, що з часом Україна зможе забезпечувати себе даним типом вертольотів повністю. Однак не варто забувати, що "Надія" лише проходить випробування і ще не стала на конвеєр, тому в контексті "тут і зараз" вона не може покрити всіх вітчизняних потреб.

Плюс для всіх має бути очевидно, що Україні потрібно потроху відходити від радянського металобрухту Мі-8 у бік більш сучасних розробок. І французькі гелікоптери Airbus є тут далеко не найгіршим варіантом, які вже незабаром можуть стати у нагоді при проведенні Операції Об'єднаних сил.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme