Турок з українським серцем: Що за безпілотник Akinci встановив рекорд висоти

Туреччина розробила ударний безпілотник, який за допомогою українських двигунів здатний літати на рекордній висоті
 

Руслан Рудомський
Журналіст відділу «Війна»
Турок з українським серцем: Що за безпіл…
Фото: Baykar

Днями українські двигуни АІ-450 розробки ДП "Івченко-Прогрес" підняли турецький безпілотний літальний апарат Akinci на рекордну для турецьких безпілотників висоту у 11 500 метрів. Крім цього, новий дрон пробув у повітрі 25 годин 46 хвилин, чим побив ще один рекорд турецької авіації.

Що за безпілотник

БПЛА Akinci (повна назва – Bayraktar Akinci TIHA) – це перспективний важкий ударний безпілотник виробництва турецької компанії Baykar Defence, технічним директором якої є Сельджук Байрактар – зять президента Туреччини Ердогана.

Роботи над проектом розпочалися у 2018 році. Тоді ж відбулась демонстрація першого прототипу БПЛА Akinci.

БПЛА розроблявся з урахуванням досвіду застосування таких апаратів у сучасних збройних конфліктах. На безпілотник встановлено сучасні системами спостереження: від тепловізорів та потужних камер – до радарів з активною фазованою антенною решіткою та численними сенсорами.

Планується оснащення літака озброєнням, типовим для пілотованих літаків. Розрахункове бойове навантаження літака понад 1000 кг, що вдвічі більше, аніж у розпіареного після війни в Карабаху безпілотника Bayraktar TB2. Дрон Akinci має розмах крила 20 метрів (Bayraktar TB2 – 12 метрів), заявлена тривалість польоту – до 24 годин.

Читайте також: Безпілотник від зятя Ердогана: Що за зброю Україна купила в Туреччини

Два двигуни АІ-450 українського виробництва повинні забезпечити політ на висоті понад 12 км. Серед номенклатури озброєння Akinci – керовані ракети та бомби, системи радіоелектроної розвідки та боротьби.

БПЛА Akinci має 6 точок підвіски боєприпасів. Очікується, що він буде озброєний "розумними" боєприпасами MAM-C, MAM-L і MAM-T виробництва турецької компанії Roketsan. Зокрема, керована авіабомба MAM-T має діаметр 230 мм, вагу 94 кг, з дальністю пуску 30 кілометрів у варіанті для БПЛА.

Участь України

Спочатку турки планували встановити на безпілотник турбодизельні двигуни PD-222 розробки турецького підприємства Tusas Engine Industries (TEI). Однак, дуже швидко від цих планів відмовились. А вже 10 серпня 2019 року спеціально під цей проект було створене спільне українсько-турецьке підприємство у сфері високоточної зброї та аерокосмічних технологій.

Буквально через два дні після цього з'явилась офіційна інформація, що українська сторона вже виготовила та передала два двигуни АІ-450Т розробки ДП "Івченко-Прогрес" для проекту Akinci. А вже 1 вересня турецька сторона повідомила, що на безпілотник встановили українські двигуни.

В листопаді 2020 року російські ЗМІ поширили інформацію, що Туреччина начебто відмовилася від використання двигунів українського виробництва. Однак українська і турецька сторони швидко спростували цей вкид і підтвердили намір подальшої співпраці.

Перспективи для України

В сучасних війнах безпілотні літальні апарати відіграють чи не ключову роль – приклад війни в Нагірному Карабасі тому наглядне підтвердження. Туреччина поступово перетворюється на одного зі світових лідерів у цій сфері і БПЛА Bayraktar Akinci, слідом за Bayraktar TB2, будуть завойовувати популярність і постачатись у передові армії світу.

Україна в цьому процесі займає привілейоване становище, тому що спромоглася долучитися до проекту на етапі розробки і запропонувати свої двигуни. Таким чином може розраховувати на постачання нових сучасних бойових дронів поза чергою – був би запит української влади.

А, нагадаємо, Akinci удвічі більший і потужніший за Bayraktar TB2. По суті, це повноцінний бомбардувальник в безпілотній версії.

Читайте також: Як Україна розбудовує свою армію: Повітряні безпілотники

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme