Крута тачка: Що за "Козак-5" отримали українські сапери

Нещодавно Державна служба з надзвичайних ситуацій України отримала вісім піротехнічних машин на базі бронеавтомобіля "Козак-5"

Руслан Рудомський
Журналіст відділу «Війна»
Крута тачка: Що за "Козак-5" отримали ук…

Фото – Ukrainian Military Pages

Кілька днів тому НВО "Практика" вручила вісім нових піротехнічних машин для служби розмінування Державної служби України з надзвичайних ситуацій (ДСНС).

Ці автомобілі є спеціалізованою модифікацією броньованого автомобіля "Козак-5". Його розроблено для потреб ДСНС України і призначено для транспортування мін та саморобних вибухових пристроїв, що не розірвалися.

Ми вже раніше писали, що саперам під час війни на Донбасі доводиться мати справу з різними типами вибухових пристроїв. Це і протитанкові міни, і фугаси, і саморобні вибухові пристрої, і так звані "розтяжки" з ручних гранат, а також снаряди ствольних видів зброї, які з певних причин не розірвалися. До останніх належать як снаряди реактивної артилерії (навіть "сигари" "Граду" чи "Урагану" буває не розриваються), так і мінометні та гранатометні снаряди різного калібру.

Читайте також: Як бактерії допоможуть розміновувати Донбас.

Нерозірвані снаряди простіше виявляти, аніж міни, тому що вони переважно лежать на поверхні, але важче утилізувати, тому що снаряд, який пройшов через канал ствола, вважається приведеним у бойовий стан і може вибухнути у будь-який момент. Такі снаряди зазвичай нейтралізуються шляхом підриву безпосередньо на місці їх виявлення.

Однак, бувають ситуації, коли це з певних причин неможливо зробити, тому їх потрібно вивезти у безпечне місце і знешкодити там. Власне, для цього й призначені вищезгадані спецавтомобілі.

Отож, давайте спробуємо розібратись – що ж таке "Козак-5" і які у нього перспективи.

Бронеавтомобіль "Козак-5" був спеціально розроблений для потреб поліції та підрозділів спеціальних операцій типу КОРД, і має широкий спектр застосування. Це і перевезення особового складу, і "прикриття бронею" під час перестрілок, і штурм будинків (для цього обладнується драбиною), і транспортування нерозірваних вибухових пристроїв, і медико-санітарні функції.

Зображення – practika.ua

"Козак-5" побудований на шасі автомобілю Ford F-550 4×4, спеціально модифікованого під побудову бронеавтомобіля компанією Ford Motor Company. В рамках модифікації було посилено передню вісь, гальма та елементи підвіски замінені на більш міцні, встановлені великі колеса 335/80 R20 і замінені пари зубчастих передач у мостах.

Вперше "Козак-5" був представлений на Міжнародній спеціалізованій виставці "Зброя та безпека-2016" у розвідувальній і транспортній модифікаціях. Того ж року бронеавтомобіль пройшов тестовий заїзд на полігоні ВДВ Збройних сил України і зараз перебуває на озброєнні як ЗСУ, так і спецпідрозділів МВС і ДСНС.

Цей бронеавтомобіль має вагу 10 тон, кількість посадкових місць до 8 чоловік. Габарити його при цьому становлять: 5,38 м. у довжину, 2,36 м. у ширину і 2,32 м. у висоту по даху. Також він обладнаний балістичною бронею ПЗСА-5 (STANAG 4569 level 2).

"Козак-5" обладнаний дизельним двигуном Ford об'ємом 5,9 л. з потужністю 390 кінських сил. Максимальний крутний момент становить 997 Нм. При цьому автомобіль має колісну формулу 4х4, механічну коробку передач Ford TorqShift з кількістю швидкостей: 6+1. Паливний бак дозволяє мати запас ходу по шосе 1000 км.

Що стосується піротехнічної версії "Козак-5", то вона не сильно відрізняється від базової. Точніше, відрізняється лише внутрішнім оснащенням кузова враховуючи специфіку використання.

Фото – Ukrainian Military Pages

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme