"Москітний флот": Що за десантний катер "Акула" спустили на воду в Україні

Поки будівництво нового "москітного флоту" зриває усі можливі дедлайни, ВМС ЗСУ змушені приводити до ладу те, що є в наявності

"Москітний флот": Що за десантний катер…
Фото - Дмитро Удовицький

Флот завжди був болючою темою для незалежної України. Якщо до 2014 року армія фінансувалась за залишковим принципом, то флот фінансувався за залишковим принципом в армії. Це призвело до того, що на момент початку "кримської кризи" 2014 року ВМС України мали застарілі човни, які навряд чи змогли б вести серйозні бойові дії на морі.

Згідно з Білою книгою 2013 року, ВМСУ до початку війни налічували 22 бойових кораблі та катери, крім допоміжних суден, кількість яких в цьому виданні не вказувалася.

Влітку 2015 року перший заступник начальника штабу командування ВМС України контр-адмірал Дмитро Таран повідомив, що в Криму Україна втратила 75% свого Військово-морського флоту, зберігши лише 40 кораблів і суден, половина з яких морально застаріли і вимагають ремонту.

Одним з таких суден був десантний катер "Сватове", який 18 серпня 2015 року прибув для ремонту на "Суднобудівний завод ім. 61 комунара" (стара назва "Миколаївського суднобудівного заводу"), докова частина якого завершилась лише 20 лютого 2020 року.

Під час ремонту на катері було повністю відновлено конструкції корпусу та зовнішню обшивку, відремонтовано систему головного двигуна, валопроводи, гвинто-стернову систему, якірно-швартовну систему, механізми десантної апарелі, електромеханічну частину тощо. Тобто, по суті, на виході отримали новий катер у старому корпусі.

Десантний катер "Сватове" відноситься до проекту 1176 (шифр "Акула" і призначений для транспортування та висадки особового складу морського десанту (підрозділів спеціального призначення) на узбережжі, зайнятому противником. Depo.ua пропонує ближче ознайомитись з катером цього шифру.

Історія проекту

Проект 1176 десантних катерів, він же шифр "Акула", він же за класифікацією НАТО Ondatra-сlass, бере свій початок ще з радянських часів. Перший катер цього проекту було спущено на воду у 1971 році, останній – у 2009-му. Всього було побудовано 42 таких катери. В СРСР це були єдині катери даного типу.

До складу Чорноморського флоту у 1979-1991 роках було введено 10 катерів цього типу. Один катер ("Д-305" , 1979 року випуску) на початку 1990-х років був переданий до складу Військово-морських сил України під назвою "Сватове". Базувався у місті Очаків, Миколаївської області.

У 2007 році десантний катер "Сватове" брав участь у міжнародних військових навчаннях Сі Бриз, під час яких успішно висадив десант на полігоні "Тендровська коса".

Конструкційні особливості

Десантні катери проекту 1176 мають відкритий трюм і носову апарель. Корпус катера виготовлено зі сталі, а надбудова – з алюмінієво-магнієвих панелей з протикульним і протиосколковим бронюванням ходової рубки.

Висока маневреність катера забезпечується двома гребними гвинтами в роздільно-керованих поворотних насадках. Це дозволяє успішно виконувати десантно-транспортні операції біля морського узбережжя і здійснювати вивантаження на необладнаний берег.

Силова установка катера складається з двох дизельних двигунів 3Д6 по 300 к.с. кожний. Вироблення електроенергії забезпечує один дизель-генератор ДГР1А-16/1500-0М4 (16 кВт). Це дозволяє розвивати швидкість 11,5 вузлів. Екіпаж судна – 6 осіб.

Тоннаж катера складає 107,3 т., довжина 24,5 м., ширина 5,2 м, осадка 1,55 м. Розміри відкритого вантажного трюму складають: довжина 12,5 м, ширина 3,6 м, висота борту в трюмі 2,2 м.

Застосування

Ці катери пристосовані для перевезення навантаженої колісної та гусеничної техніки, яка самостійно виходить на берег через носову апарель, можуть буксирувати інші плавзасоби або використовуватись для поромних переправ.

Десантомісткість – середній танк, або 20 десантників з легким озброєнням, або 50 тон вантажів.

Штатного озброєння корабель не має.

Власне, за будь-яких інших обставин про цей катер можливо навіть і не згадали б, однак ситуація в Україні склалась така, що плани зі створення так званого "москітного флоту" впевнено летять шкереберть і тому основна ставка вимушено робиться на американський "секонд хенд" і ремонт наявного "металобрухту" з числа радянського спадку.

Читайте також: "Москітний флот": Яка "зрада" криється за довгобудом катера "Лань".

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Головна

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

data-matched-content-rows-num=1 data-matched-content-columns-num=4 data-matched-content-ui-type="image_stacked"