"Москітний флот": Яка "зрада" криється за довгобудом катера "Лань"

ВМС ЗСУ все ніяк не дочекаються на озброєння найпотужнішого з вітчизняних бронекатерів – "Лань"

Руслан Рудомський
Журналіст відділу «Війна»
"Москітний флот": Яка "зрада" криється з…

Фото – Український мілітарний портал

Як відомо, ситуація, що склалася з українським флотом після анексії Росією Криму у 2014-му році, змусила керівництво України переглянути стратегію розвитку військово-морських сил, а, по суті, приступити до розробки нової. І нова стратегія розвитку була розроблена – у 2016-му році було оголошено про створення в Україні так званого "москітного флоту", за прикладом Швеції.

За словами тодішнього командувача ВМС України, віце-адмірала Сергія Гайдука, до 2020-го року ядро національного флоту має бути створене за рахунок будівництва біля 30 нових кораблів, допоміжних суден та катерів, спроможних вирішувати бойові завдання із захисту інтересів держави на морі. Це мають бути, зокрема, нові корвети проекту 58250 "Володимир Великий", ракетні катери проекту "Лань", малі броньовані артилерійські катери проекту 58155 "Гюрза-М" і десантно-штурмові катери проекту 58503 "Кентавр-ЛК".

Але якщо з "Гюрзою" і "Кентавром" ситуація більш-менш зрозуміла (перших вже виготовили шість одиниць, плюс ще дві одиниці в роботі, других вже спустили на воду дві одиниці і ще стільки ж перебуває у роботі), то з "Ланню" ситуація і складна, і незрозуміла водночас.

Читайте також: "Москітний флот": Яким буде новий український ракетний катер "Лань".

Спочатку, згідно затвердженої у 2015-му році перспективної структури, до 2020-го року планувалося ввести до складу ВМС три ракетних катери типу "Лань" – по одному у 2018-му, 2019-му і 2020-му роках.

Згодом, у 2016-му році, було оголошено, що "Лань" буде будуватися на київському суднобудівному підприємстві "Кузня на Рибальському" і, якщо дозволятимуть потужності, то ще й на "Миколаївському суднобудівному заводі" (колишнє підприємство "Завод ім. 61 комунара", яке входить до складу держконцерну "Укроборонпром" – не плутати з Миколаївським суднобудівним заводом "Океан", який пов'язують з екс-регіоналом Вадимом Новинським).

Однак, потім "все пішло якось не так" і вже в грудні 2017-го року командувач ВМС України віце-адмірал Ігор Воронченко під час Міжнародної конференції з морської безпеки у Києві повідомив, що перший серійний ракетний катер проекту 58260 шифр "Лань" вітчизняні Військово-морські сили очікують аж у 2019-му році.

До недавнього часу причиною затримки в неофіційних розмовах називалась неготовність протикорабельного ракетного комплексу "Нептун", який, попри чисельні успішні випробування, ніяк не можуть прийняти на озброєння. Власне, ракетний катер "Лань" і розроблявся саме як наводна швидкісна маневрена платформа для крилатих ракет "Нептун".

Читайте також: Крилатий "Нептун": Чим Україна топитиме російські кораблі в Азовському морі.

Однак, кілька днів тому під час програми "Лінія оборони" заступник генерального директора – головний конструктор "Кузні на Рибальському" Сергій Білозубенко шокував інформацією, що контракт на будівництво ракетного катеру типу "Лань" між Міністерством оборони та підприємством "Кузня на Рибальському" все ще не підписаний.

"На жаль на сьогодні контракт на будівництво "Лані" ще не підписаний. Коли він буде підписаний – це питання до Міністерства оборони", – розказав Сергій Білозубенко, якщо бути зовсім точними.

Але найбільше шокувало навіть не це, а прогноз тривалості будівництва "Лані", озвучений паном Білозубенком – 24 місяці. При цьому він зауважив, що можна було б і скоріше зробити, але є обладнання, яке буде застосовуватись на цьому катері, термін постачання якого становить 18 місяців.

Тобто, якщо навіть найближчим часом відповідний контракт таки буде підписаний, то перший ракетний катер "Лань" буде спущений на воду не раніше кінця 2020-го року! А за планом до цього часу, нагадаємо, таких катерів вже має бути три.

Звісно, не виключений варіант, за яким всі три катери будуть виготовлятись одночасно. Особливо за умови підключення до роботи вже згаданого "Миколаївського суднобудівного заводу". Однак, станом на сьогодні це виглядає малоймовірно – з огляду на бардак, який там твориться.

Читайте також: Миколаївський суднобудівний: Чому "Укроборонпром" вирішив шантажувати уряд.

А тим часом український флот змушений обходитись як без ракетних катерів, так і без самих ракет "Нептун", які досі не передані на озброєння. Як йому це вдається – можна бачити хоча б з подій у Керченській протоці 25 листопада цього року.

Отож, інформація про те, що ще два роки Україна змушена буде обходитись без серйозної зброї на морі, відверто засмучує.

Єдиним променем надії у цій пітьмі виглядають американські кораблі "Айленд", які у кількості двох одиниць мають прибути в Одесу у 2019-му році. Та й то – за умови, що українські інженери придумають, як "прикрутити" на борт "Айленда" ракетну установку типу "Нептун". Тут варто зазначити, що габарити корабля та експлуатаційні характеристики ракети теоретично дозволяють такий симбіоз.

Читайте також: "Москітний флот": Що за "Айленди" Україна отримала від США.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme