"Лошарик" загорівся, бо українські акумулятори замінили російським барахлом, - ЗМІ
Російські ЗМІ розповіли про деталі та причини пожежі на атомному підводному човні "Лошарик", унаслідок якої загинули 4 офіцери-гідронавти
- Головна
-
23 липня 2019 17:16
За даними наближеного до розслідування катастрофи джерела "Ъ", увечері 1 липня гідронавти завершували контрольний вихід АС-31 перед майбутнім виконанням бойового завдання, передає Depo.ua із посиланням на Цензор.НЕТ.
Після закінчення контрольного виходу човен-носій разом з АС-31 мали повернутися на базу, але під час стикування станції із човном-носієм на борту АС-31 в акумуляторному відсіку з'явився дим.
"На жаль, ніхто не може розповісти, як розвивалася пожежа на АС-31, оскільки всі, хто перебував на борту, загинули. Можливо, проблеми виникли в електросистемі АС-31, яка використовує струми силою до 1000 ампер, і навіть невеликий дефект кабелів, на думку фахівця, міг призвести до їхнього розігріву з подальшим оплавленням ізоляції", - пише російське видання.
"Уже в доці, розбираючись з інцидентом, експерти встановили, що вибухнула акумуляторна батарея. Як пояснили "Ъ" наближені до технічного розслідування фахівці, вибух був дуже потужним. Акумулятор, очевидно, став і джерелом наростаючого об'ємного горіння. Щоб з'ясувати причину займання і вибуху батареї, проводяться десятки експертиз. Як пояснюють фахівці, комісія розглядає три традиційні в розслідуванні будь-якої техногенної катастрофи версії - відмова техніки, помилка екіпажу та зловмисний вплив. Було встановлено, що глибоководні станції типу АС-31 довгий час комплектувалися срібно-цинковими акумуляторами, які виготовлялися в Україні. Після ускладнення відносин з цією країною акумулятори АС-31, що перебуває на гарантійному обслуговуванні заводу-виробника, замінили на російські літій-іонні батареї. Виробником і постачальником акумуляторів для глибоководних апаратів було обрано санкт-петербурзький завод ВАТ "Акумуляторна компанія "Ригель"". Як зазначено на сайті компанії, "Ригель", заснований у 1897 році, є найдавнішим профільним підприємством у Росії, яке сьогодні є "передовим розробником і виробником акумуляторів", використовуваних, зокрема, для потреб глибоководного флоту", - зазначає російське видання.
"Вивчаючи супровідну документацію до продукції "Ригеля", експерти, за даними джерел "Ъ" , виявили, крім іншого, сертифікати, які свідчать про те, що передані флоту батареї пройшли випробування на вибухобезпечність. Зараз з'ясовується, хто і яким чином випробовував вироби і чому при цьому не були присутні представники замовника - Міноборони. Представники заводу, до яких "Ъ" звернувся за роз'ясненнями, від коментарів утрималися. Між тим, на думку фахівців, до трагедії могли призвести не тільки конструктивні або технологічні дефекти акумуляторів, але й екстремальні режими роботи батареї. Так, наприклад, оплавлення ізоляції струмопровідних шин і короткі замикання в мережі, що виникають у зв'язку з цим, могли спричинити непередбачувані збої в енергосистемі станції та регулюючій її автоматиці. Не можна відкидати, що саме короткі замикання призвели до перезаряду батареї або подачі на її клеми струмів із позаштатними параметрами. Зазначається також, що в історії підводного флоту ще не було випадків подачі фреону у відсік з літій-іонними батареями. Досі за допомогою системи ЧОХ (човнова, об'ємна, хімічна) гасили тільки об'ємні пожежі у відсіках, а випадків загоряння срібно-цинкових акумуляторів взагалі не було", - додає російське видання.
"Нарешті, деякі учасники розслідування взагалі сумніваються в тому, що хімічні реакції в літій-іонних елементах викликали такий потужний вибух. Співрозмовники "Ъ" стверджують, що хоча терористична версія трагедії і не розглядається фахівцями як пріоритетна, кілька наданих "Ригелем" для випробувань акумуляторів уже були підірвані на полігоні тротиловими шашками. Тепер експерти мають порівняти уламки виробів, зруйнованих на тестах і в реальному житті", - зазначає російське видання.
Російські чиновники проінформували Норвезьке агентство з радіаційної та ядерної безпеки про те, що на борту глибоководного апарата стався вибух газу
За даними ЗМІ, загиблі російські підводники пов’язані з секретною військовою частиною.
Головна причина інциденту на підводному човні, під час якого загинули 14 людей, - пожежа в акумуляторному відсіку.
Читайте також: "Курськ – 2": Що насправді горіло на російському "Лошарику"
Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
Всі новини на одному каналі в Google News
- 20:08 В напрямку Авдіївки ЗСУ відбили майже два десятки штурмів
- 17:50"Українська команда" закликає віддячити захисникам, долучившись до Великоднього збору на дрони-літаки
- 17:03В Росії Порошенка оголосили в розшук
- 16:51 В Храмі Гробу Господнього зійшов Благодатний вогонь
- 15:34 На території України дотепер є понад 8 тисяч "московських" церков
- 14:45 Офіційно: Українцям за кордоном починають видавати паспорти
- 14:24У Хмельницькому змінили тривалість комендантської години
- 13:39У Криму призупинила роботу Керченська поромна переправа
- 13:12Кличко: Київ став містом-побратимом із іще одним європейським містом — Загребом
- 12:58У Запоріжжі посадовці стягували з фермерів "побори" за реєстрацію с/г техніки
- 12:47Внаслідок ворожої атаки на Дніпропетровщину двоє людей отримали поранення
- 12:23В Україні ліквідували одного з найвідоміших військових злочинців рф
- 11:43Сильної, демократичної та безпечної Європи без України бути не може, - Віталій Кличко на саміті мерів ФОТО
- 11:18На Закарпатті затримали пенсіонера з двома "водолазами" ФОТО
- 10:40Стрілянина у Дніпрі: двоє людей поранені
- 10:20Щонайменше 1,45 млрд грн Уряд передбачив для бізнесів Хмельниччини, – Юлія Свириденко
- 09:45У ВМС ЗСУ повідомили про ситуацію з кораблями рф у морях: є ракетоносії
- 09:25Сили оборони "пакетизували" уже понад 473 тисячі рашистів
- 08:44У ніч проти 4 травня ворожі дрони атакували Дніпровщину та Харківщину