Україна має вибачитися за "Боїнг" і Путіна-ідіота
Слідчі із Нідерландів переконливо довели, що рейс MH17 збили з "Бука". Що практично повністю знімає підозри з України
- Головна
-
13 жовтня 2015 18:22
Чиновники якої, втім, наполягаючи на повній і цілковитій невинуватості в цій історії, вимушені заперечувати очевидні речі. Що не додає нам міжнародних симпатій.
Оприлюднений головою Ради безпеки Нідерландів Чіббе Яустром звіт про результати розслідування падіння пасажирського "Боїнга" в червні минулого року не приніс нічого радикально нового в розуміння трагедії.
"Боїнг" збили з "Бука" – в чому ніхто і не сумнівався, крім напівбожевільних російських конспірологів, які розповідали історії про українську "Сушку" з ракетами "повітря-повітря". І навіть показували свідків, які бачили політ "Сушки". Ці конспірологи працюють в Слідчому комітеті Росії, якщо хтось забув. "Боїнгу" не зашкодила гроза, птахи чи щось іще.
"Катастрофа Боїнга Малайзійських авіаліній була спричинена вибухом бойової частини типу 9N314M, встановленої на ракеті серії 9М38, випущеної зенітно-ракетним комплексом "Бук". Крапка. Пілоти "Боїнга" загинули миттєво – кабіну прошили сотні осколків. Літак розвалився в повітрі. Ракету могли запустити з доволі великого району площею в 320 квадратних кілометрів.
Єдиним вельми неприємним, але теж цілком сподіваним моментом був закид стосовно того, що Україна не "закрила" небо над Донбасом.
Посадовець з Нідерландів підкреслив, що в України було достатньо підстав закрити повітряний простір над Донбасом, але наша країна цього не зробила. "Розслідування виявило, що Україна не дала адекватної оцінки ризику для цивільної авіації. Україна повідомила про те, що потужними збройними системами були збиті два її військові літаки на висоті від 6200 до 6 500 метрів", - сказано в доповіді.
Всі факти, необхідні для такого висновку, були відомі безпосередньо в день катастрофи. Навіть ще до нього, якщо на те пішло.
Бо 14 липня 2014 року, за три дні до злощасного рейсу MH17, на висоті 6500 метрів сепаратисти збили український Ан-26, пасажири якого, на щастя, встигли десантуватись, поки поранений пілот Майборода утримував керування. Він тоді згорів разом із залишками літака, до речі.
"Ан" не могла дістати "Ігла", ефективна висота дії якої ніяк не може бути більшою за 5 км – а в реальності, як правило, помітно менша.
І цей збитий "Ан" мав стати яскравим маяком перед очима українських функціонерів від авіації про те, що літати над Донбасом небезпечно. Небо слід було закривати.
Наразі достеменно невідомо чим збили "Ан", можливо "Буком" з російської території, а можливо ракетою системи "повітря-повітря". Але й сам факт враження літака на такий висоті - цілком достатній привід для "закриття" неба, ніж міг би бути парад російських "Буків" на центральній площі Донецька.
Віце-прем'єр Геннадій Зубко стверджує, що Україна виконувала всі вимоги ІКАО стосовно безпеки польотів. Можливо. Але все це виконання не врятувало пасажирів малайзійського літака.
І тут можна (і треба) було б говорити про те, що норми ІКАО – якщо ми їх справді виконували – є застарілими і їх потрібно змінити. Щоб подібна трагедія більше не повторилась. І що українські посадовці не могли повірити, що божевільний російський режим чи то дав в руки мавпам потужні ракети ППО – чи то прислав своїх "військових фахівців", чия компетентність не сильно відрізнялась від вмінь банди п’яних сепаратистів. Додаючи при тому, що в Україні глибоко сумують за тим, що зреагували недостатньо вчасно на хай і вкрай малоймовірну, але реальну загрозу, яка призвела до трагедії.
Натомість ми чуємо від Зубка сухе й безжальне бюрократичне "я – не я, і хата – не моя, інструкцію ми виконували, а що хтось там когось збив – то не наша вина". В супроводі гомеричних дурниць про терористів, які "цілились просто в кабіну пілотів" ракетою за десять з гаком кілометрів.
Вина, звичайно, і справді не наша. "Боїнг" збили, скоріше за все, кадрові російські військові. Але там, де українські посадовці вчинили помилку – ні, не злочин і навіть не порушення інструкції, а просто всім очевидну помилку, її слід визнати. Люди вірять тим, хто здатен визнавати свої помилки.
Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
Всі новини на одному каналі в Google News
- 14:36 Нардепу від "слуг" вручили підозру в незаконному збагаченні на 11 млн грн
- 13:46ЗМІ звинуватили нардепа Заблоцького в лобіюванні поправки до розмитнення авто: "В Україну поїде автомобільний мотлох"
- 13:06IT-фахівець Євген Шевцов: Департамент кіберполіції відіграє важливу роль у боротьбі з російськими хакерами PR
- 13:01СБУ схопила організатора "референдуму" за приєднання окупованої частини Харківщини до рф ФОТО
- 12:34 У Харкові дали довічне російському командиру, який розстрілював цивільних ФОТО
- 12:30Ударом по "Новій пошті" в Одесі рашисти знищили посилок на 3 мільйони грн
- 11:47Транспортний колапс в Чернігові: В.о. мера вимагає від Ради оборони області негайно відновити рух транспорту
- 10:26У єдності — наша сила: у Києві пройде найбільший музично- культурний фестиваль цього літа V`YAVA Єднання
- 08:48На Харківщині внаслідок обстрілів загинуло 4 людини, поранені – ще 15
- 08:33На Харківщині – масштабна лісова пожежа внаслідок обстрілу ФОТО
- 08:30Зведення генштабу: 121 зіткнення з російським військом та 63 авіаудари ворога
- 23:35 Електронний кабінет військовозобов’язаного запрацює 18 травня, — Міноборони
- 23:13У Грузії люди штурмують парламент та палять російські триколори, протестуючи проти ухваленого закону про "іноагентів"
- 23:07Внаслідок атаки балістичними ракетами в Одесі щонайменше 13 постраждалих
- 22:50Кабмін заборонив суцільні рубки у горах Карпат, але, є але
- 22:29У Львові горіла дев'ятиповерхівка: Людей евакуювали (ФОТО) ФОТО
- 22:02 Дірява інавгурація: Хто приїде вітати путіна
- 21:41Тисячі кримських татар залишили півострів, щоб не потрапити в російську армію
- 21:28Махінації з цінами на електроенергію: На Полтавщині судитимуть одного з фігурантів злочинної схеми