70 країн піймали на розповсюджуванні фейків у соцмережах
В Україні та ще у 69 країнах проводилися кампанії з дезінформації та придушення інакомислення у соціальних мережах
- Головна
-
26 вересня 2019 16:30
Про це йдеться у доповіді Оксфордського інтернет-інституту, передає Depo.ua з посиланням на "Укрінформ".
Як зазначається, у цьому дослідженні наведені "докази організованих кампаній з маніпуляцій у соціальних мережах, що проводилися в 70 країнах, в порівнянні з 48 країнами у 2018 році та 28 країнами у 2017-му. У кожній країні є хоча б одна політична партія чи державне агентство, яке використовує соціальні мережі для формування суспільного ставлення всередині країни".
Серед цих країн є і Україна. Зазначається, що команди з поширення дезінформації в нашій державі мають "середній потенціал" і послідовну стратегію, а в кампаніях задіяні близько 20 тис. осіб.
Серед країн з "високим потенціалом" в маніпуляційних кампаніях експерти назвали США, Росію, Китай, Єгипет, Іран, Ізраїль, Саудівську Аравію, Сирію. Це означає, що у цих країнах задіяний чисельний персонал, а на їх операції виділяються "значні кошти", проводяться "наукові дослідження і розробки".
Зокрема, у 26 країнах пропаганда використовується як інструмент контролю за інформацією трьома різними способами: придушення основних прав людини, дискредитація політичних супротивників та приглушення суперечливих думок. Серед них – Ангола, Азербайджан, Бахрейн, Камбоджа, Китай, Куба, Єгипет, Еритрея, Ефіопія, Іран, Казахстан, КНДР, Катар, Росія, Руанда, Саудівська Аравія, Судан, Сирія, Таджикистан, Таїланд, Туреччина, ОАЕ, Узбекистан, Венесуела, В'єтнам, Зімбабве.
Також наводиться перелік країн, які намагалися за допомогою Facebook і Twitter впливати на громадську думку за межами своїх кордонів. Це Китай, Індія, Іран, Пакистан, РФ, Саудівська Аравія і Венесуела.
Китай став одним з лідерів на світовому ринку дезінформації. До протестів у Гонконзі китайська урядова пропаганда в основному поширювалася на вітчизняних майданчиках таких як Weibo, WeChat і QQ. Однак цього року країна почала агресивно використовувати Facebook, Twitter і YouTube у своїх кампаніях.
Вчені Оксфордського інтернет-інституту дійшли висновку, що головною платформою для маніпулювання і поширення фейків залишається Facebook. Докази цього вони знайшли в 56 країнах.
На другому місці опинився Twitter, після нього йдуть такі майданчики для впливу, як Instagram, WhatApp і YouTube.
Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
Всі новини на одному каналі в Google News
- 09:04"Відгомін тріумфу української музики в Нью-Йорку пролунає у Києві": у столиці 30 травня виступить "Київська камерата" з диригенткою Кері-Лінн Вілсон
- 08:34У США назвали лауреатів Пулітцерівської премії: хто серед переможців
- 08:29На Харківщині внаслідок авіабомбардування постраждали троє людей – ОВА
- 23:51Шер пожартувала щодо своїх чоловіків, які набагато молодші за неї
- 21:38Україна чекатиме на F-16 від Нідерландів щонайменше 4 місяці
- 20:02 "Найгарячіше" на фронті було в напрямках Авдіївки та Новопавлівки
- 19:16 Кабмін ухвалив перелік документів, які треба подати для проходження МСЕК
- 17:21 Раді пропонують продовжити воєнний стан та мобілізацію
- 16:54Сирський два дні був на напрямках, де рашисти готують наступ на Сході
- 15:15Уперше в історії дві українські тенісистки увійшли до світової "двадцятки" кращих
- 12:54Напередодні головного матчу футбольного сезону в Україні "Шахтар" і "Динамо" громлять своїх суперників
- 11:57Ворог скинув надпотужну авіабомбу ФАБ-1500 на Харківську область: Фото з місця ФОТО
- 11:22Рашисти намагаються посилювати тиск в районі Старомайорського, — Плетенчук
- 09:58Шмигаль — про можливість відправки західних військ до України: "Якщо прийде час — будемо раді"
- 09:36Окупанти атакували енергетичний об'єкт на Сумщині
- 08:46 У Харкові кількість поранених внаслідок удару по центру міста збільшилася до 16 осіб ФОТО
- 08:16Росіяни вночі атакували Україну 13 "шахедами"
- 23:35 В Швеції розпочалося "Євробачення" ФОТО Відео
- 20:50Соратник Берлусконі назвав прорахунок експрем'єра у відношенні до Путіна