В Україні спростили процедуру оренди майна

Сьогодні, 3 жовтня, Верховна Рада України ухвалила у другому читанні та в цілому з необхідними техніко-юридичними правками проект закону №1055-1 "Про оренду державного та комунального майна"

За відповідний документ проголосували 263 народних обранців, передає Depo.ua.

Згідно з пояснювальною запискою, метою проекту закону №1055-1 є суттєве удосконалення, спрощення і скорочення процедур оренди державного і комунального майна для досягнення прозорості та відкритості процесу передачі в оренду державного та комунального майна, залучення широкого кола інвесторів до оренди державного і комунального майна.

Також цим законопроектом встановлено принципово новий порядок передачі державного та комунального майна в оренду й спрощено процедуру передачі в оренду об’єктів державної та комунальної власності.

Передача в оренду державного та комунального майна згідно з проектом закону №1055-1 замість застарілої процедури проведення конкурсу буде здійснюватися шляхом продажу права оренди на майно державної та комунальної власності на електронному аукціоні у електронній торговій системі.

Окрім того, цим законопроектом передбачається утворення двох переліків - "Перелік першого типу" (перелік об’єктів, щодо яких прийнято рішення про передачу в оренду на аукціоні) або "Перелік другого типу" (перелік об'єктів, щодо яких прийнято рішення про передачу в оренду без проведення аукціону);

Законопроектом №1055-1 визначено ключові етапи процедури передачі в оренду державного та комунального майна, що забезпечуватимуть прозорість, конкурентність та максимальну економічну віддачу державі та місцевим органам влади від надання свого майна в оренду, такі як:

1) прийняття рішення щодо можливості передачі майна в оренду;

2) внесення інформації про потенційний об'єкт оренди до електронної торгової системи;

3) прийняття рішення про включення потенційного об'єкта оренди до  одного із Переліків;

4) опублікування інформації про потенційний об'єкт оренди, відносно якого прийнято рішення про включення до одного з переліків, в електронній торговій системі;

4) розміщення в електронній торговій системі оголошення про передачу майна в оренду;

5) проведення аукціону на право оренди майна або передача об'єкта в оренду без проведення аукціону, укладання та публікація в електронній торговій системі договору оренди.

З-поміж цього, законопроектом №1055-1 визначається перелік випадків, у яких фізичні та юридичні особи не можуть виступати орендарями державного та комунального майна, а також те, що порядок функціонування електронної торгової системи, передачі майна в оренду, подання заяв, проведення аукціонів, розмір, порядок сплати та повернення гарантійних та реєстраційних внесків, плати за участь в аукціоні (винагороди оператора), підписання та опублікування протоколу, договору за результатами аукціону затверджуються Кабінетом міністрів України.

Проектом визначено, що аукціон проводиться за наявності заяв на участь в аукціоні не менше, ніж від двох учасників та вважається таким, що відбувся, у разі здійснення на аукціоні не менше одного кроку аукціону.

Для участі в аукціоні потенційний орендар подає заяву на участь в аукціоні шляхом заповнення електронної форми в електронній торговій системі, встановленої адміністратором. В той же час, порядок подання заяв на участь в аукціоні встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Аукціон проводиться відповідно до договору, що укладається між орендодавцем та оператором електронного майданчика.

Типовий договір між орендодавцем та оператором електронного майданчику затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері управління об’єктами державної власності.

Законопроектом №1055-1 передбачається, що протокол про результати аукціону формується та оприлюднюється електронною торговою системою автоматично в день завершення аукціону в електронній формі. В той же час, відомості про учасників аукціону не підлягають розголошенню до завершення аукціону.

Вказаним законопроектом також врегульовуюється порядок передачі в оренду майна без проведення аукціону та закріплюється суб'єктний склад та підстави для такої передачі майна в оренду без аукціону.

Додатково, законопроектом №1055-1 пропонується спростити порядок формування та укладення договору про оренду майна, укладаючи його у типовій формі, що затверджується Кабінетом Міністрів України (державна власність) або представницьким органом місцевого самоврядування (комунальна власність).

Договір оренди може відрізнятися від типового договору оренди, якщо об'єкт оренди передається в оренду із додатковими умовами. Рішенням Кабінету Міністрів України (представницьким органом місцевого самоврядування - для відповідного комунального майна) можуть бути передбачені особливості формування договору оренди майна, що передається в оренду із додатковими умовами.   

Також даним законопроектом визначаються відносини суборенди державного та комунального майна, а також контролю за використанням такого майна, переданого в оренду.

Крім того, з метою уніфікації визначень та уникнення в подальшому різночитань термінів у проекті закону №1055-1 передбачено окремий розділ "Визначення термінів".

Нагадаємо, 13 вересня Верховна Рада схвалила проєкт закону №1055-1 про оренду державного та комунального майна.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Головна

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

data-matched-content-rows-num=1 data-matched-content-columns-num=4 data-matched-content-ui-type="image_stacked"