Шкарпетка проти Гройсмана: Скільки коштів вливають у рекламу перед місцевими виборами

Політичні та потенційні політичні діячі активізуються і не шкодують своїх або ж партійних грошей на рекламу - до місцевих виборів залишилося два місяці

Шкарпетка проти Гройсмана: Скільки кошті…
Колаж: Depo.ua

Depo.uа розповідає, хто саме та наскільки завчасно вливає гроші на піар у Facebook. Для цього ми переглянули звіти соціальної мережі за останні 30 днів і ось, що із цього вийшло.

На першому місці за витратами на політичну рекламу – Микола Тищенко. За останні 30 днів найбільш активно піар Тищенка як потенційного мера Києва просували зі сторінки " Слуга Народу - Тищенко Микола - Округ 219". Загальні рекламні витрати за цей період – $11 248 ( понад 310 тисяч гривень).

Скрін витрат на політичну рекламу –  Микола Тищенко

Здебільшого дописи – це критика міської інфраструктури та заклики поставити сторінці вподобайку. Виглядає це приблизно ось так:

Скріни рекламних постів Тищенка

При цьому відверто зашкварних реклам зі сторінки Тищенка не транслювали.

Не маленьку суму вклав у FB Володимир Гройсман – за останні 30 днів з його сторінки на політичну рекламу витратили 7475 доларів (понад 213 тисяч гривень).

Публікації – здебільшого іміджеві, і являють собою вирізки із інтерв’ю та ток-шоу.

Скріни рекламних постів Володимира Гройсмана

Цікаво, що саме проти Гройсмана запустили одну із найдивніших (із тих, що досі нам траплялися) антиреклам. Сам екс-прем’єр України чітких заяв щодо участі у місцевих виборах ще не робив, втім, здається, його рейтинг намагаються знищити про всяк випадок.

Показ відбувся зі сторінки громадської ініціативи "Слуга Вінничини". За останні 30 днів на рекламу проти Гройсмана (а у них є лише така, принаймні ми іншої не виявили) вони витратили майже тисячу доларів. Сума порівняно невелика, втім, реалізували її дуже цілеспрямовано – 100% охоплення цієї реклами прийшлося на Вінницьку область.

А головним героєм відеоролика стала… рука у шкарпетці. Шкарпетка з очима представляється блогером Валєрою, і починає оповідати про те, що у Гройсмана – маєток, будинок, кілька невеликих квартир та ще й подвір'я. Загалом, рахує квадратні  метри у його розпорядженні. Наприкінці шкарпетка каже, що Гройсман і гроші – то дуже схожі слова. І вже хто-хто, а екс-прем'єр України точно знає, де їх красти. І, звертаючись до глядача, каже – "у тебе". Також "Валєра" згадує, що про все це він дізнався на сайті Олександра Дубінського.

Антиреклама проти Гройсмана

Майже аналогічне відео є про нібито підкуп екс-прем’єром виборців гречкою. Розповідає про це, знову ж таки, Валєра. От лишень цього разу шкарпетка проводить паралель між словами "Гройсман" та "гречка".

Наступний пункт – партія Шарія. Вони на рекламу у Facebook зі своєї офіційної сторінки витратили $5308 доларів (146 тисяч гривень).

Тут із публікаціями монотонно та майже однобоко – це негативні колажі із Зеленським, згадки про олігархів, а ще – поодинокі нападки на реформи колишньої в.о. міністерки охорони здоров’я Уляни Супрун. 

Скріни рекламних постів партії Шарія

Про Володимира Зеленського та проросійського блогера Анатолія Шарія варто зробити невелику ремарку: видимість та нагнітання конфлікту у даному випадку геть не означають його реалістичність. Останнім часом пан Шарій активно використовує ім’я президента для самопіару та нагнітання власного рейтингу. З нещодавнього – він стверджував, що в ОП замовили дискредитаційну кампанію проти нього, та навіть вбивство – прямісінько Службі безпеки України. Ну, і не можна не згадати "погрозу з ватною паличкою".

За Шарієм йде партія "Пропозиція", яку вже охрестили "партією мерів", через присутність у керівництві кількох міських голів. Зокрема, у ній є мер Дніпра Борис Філатов. За останні 30 днів тут витратили 4491 долар на просування політичної реклами, яка виглядає досить стандартно – націлена на збільшення впізнаваності основних "гравців" та продукує меседжі "про брехню влади".

А між вище зазначеними рекламодавцями фігурують рекламні оголошення від медіа. Зокрема, сторінка ПолитПост, що просуває публікації на клікбейтних ресурсах Znaj.ua та Politeka.net. У цих повідомленнях – здебільшого інформація про стан рейтингу кандидатів у київську мерію. Причому на все це за 30 днів витратили 9455 доларів.

Рекламні пости медіа ПолитПост

Також активно фігурує сторінка "Издание лица" яка за останній місяць просунула реклами на 7428 доларів. Реклама тут повністю орієнтована на Дніпропетровську область. Фігурують меседжі проти Філатова та з критикою інфраструктури міста разом із законністю будівництв, тощо. Підозрілим є момент посилань у деяких дописах на ресурс, що обслуговує інтереси Росії – Страна.ua.

 

Загалом же початок списку рекламодавців за кількістю витрачених грошей виглядає наступним чином:

Список рекламодавців за рекламними витратами

Варо зазначити,що партії та окремі політичні особи поширюють свою рекламу не лише через офіційні сторінки, але і з акаунтів, назва яких навіть віддалено про них не нагадує.

Яскравим прикладом може слугувати сторінка "все гарно в Україні", що транслює виключно рекламу кума Путіна Віктора Медведчука. Зп останні дні лише із неї витратили 2427 доларів на просування. У джерелі фінансування проєкту вказано так званий "Центр дослідження громадської думки".

 

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme