Обов'язкове додавання біопалива до бензину: Нардепи повернули закон до комітету

Верховна Рада "забракувала" у першому читанні проєкт закону №3356 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обов'язковості використання рідкого біопалива (біокомпонентів) у галузі транспорту – документ було направлено в комітет на доопрацювання

За схвалення законопроєкту в першому читанні проголосували лише 196 народних депутатів, передає Depo.ua.

Пропозицію направити проєкт закону до комітету Ради для підготовки на повторне перше читання підтримали 246 народних обранців.

Згідно з пояснювальною запискою, схвалення документу сприятиме:

  • виведенню на якісно новий рівень позитивних процесів у сфері використання в Україні рідкого біопалива (біокомпонентів);  
  • збільшенню завантаженості спиртових заводів та виробничого потенціалу суміжних сфер;
  • створенню додаткових робочих міст;
  • покращенню екологічної ситуації за рахунок зменшення обсягів викидів в атмосферу шкідливих речовин, що утворюються при згорянні палива;
  • створенню передумови для залучення іноземних та вітчизняних інвестицій у сферу виробництва рідкого біопалива(біокомпонентів).

Варто зазначити, що у травні комітет Ради з питань енергетики та житлово-комунальних послуг рекомендував цей проєкт закону до розгляду у першому читанні.

Один із ініціаторів законопроєкту, народний депутат від "Слуги народу" Олег Семінський на своїй сторінці у Facebook пояснив, що згідно із законопроектом, з 1 липня 2021 року в Україні можуть зобов’язати додавати до автомобільних бензинів 5% біоетанолу.

"Ідеться про обов'язкове додавання з 1 липня 2021р. до автомобільних бензинів 5 відсотків біоетанолу. Наступного року має бути 6 відсотків, потім 7. На цей відсоток ми стаємо енергонезалежними від постачання нафтопродуктів із-за кордону: з Білорусі ми імпортуємо 38%, із Росії – 37, із Литви – 10, а також із інших країн", – пояснив він.

Нардеп зауважив, що минулого року на ці потреби було втрачено понад 5,5 мільярда доларів.

"Враховуючи те, що Україна є аграрною державою і щороку б’є рекорди по урожайності, а йдеться саме про виробництво біоетанолу з допомогою нових технологій із зерна та інших біокомпонентів – це нові робочі місця, на підприємствах "Укрспирту" в тому числі. А це – податки, зарплати, соціальні аспекти", – наголосив Семінський.

Він уточнив, що в документі обумовлено також питання контролю якості палива, оскільки імпортоване паливо є дуже неякісним – за стандартами "Євро-3", зі значним вмістом сірки (500 міліграмів на кілограм продукту). Тим часом у Європі в бензинах за стандартами "Євро-4" сірки у 10 разів менше, а за стандартом "Євро-5" – не більше 10 міліграмів.

"Нині всі європейські країни потужно розвивають виробництво біоетанолу: Польща – 800 тисяч тонн у рік, Євросоюз загалом – 7 мільйонів тонн. Викиди сірки в повітря там зменшились на ці ж відсотки. Тож з огляду це, я переконаний, що цей закон потрібен Україні!" – підсумував нардеп.

Нагадаємо, українець виробляє біопаливо з відходів моркови і петрушки.

Читайте також: В Україні хочуть розбавляти бензин: Що чекає водіїв

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme