Які закони очікують транспортники у 2018 році, - Дубневич

Транспортний комітет Верховної Ради останнім часом напрацював цілу серію законопроектів, мета яких - практична підтримка галузі

Про це повідомив глава парламентського Транспортного комітету Ярослав Дубневич в своєму підсумковому блозі, передає Depo.ua.

Частина з них уже прийнята парламентом і працює, решта - чекають свого прийняття, написав Дубневич.

"Прийняття законів про передачу доріг місцевого значення на утримання місцевим облдержадміністраціям і створення Державного спеціального дорожнього фонду в складі держбюджету дало старт реформуванню всієї дорожньої галузі", - пише нардеп.

Сьогодні ремонт доріг в Україні помітно активізувався - це можна назвати одним з найважливіших досягнень в сфері інфраструктури за цей рік, вважає Ярослав Дубневич.

"Протягом року роботи на трасах тривали - незважаючи на всі труднощі. А їх вистачало - досить згадати тільки проблеми з перевезеннями сипучих матеріалів для дорожніх робіт, з якими восени зіткнулися через дефіцит локомотивів на УЗ, - пише Дубневич. - Про активізацію на дорогах свідчить і статистика. У порівнянні з 2016-м протяжність реконструйованих і відремонтованих доріг збільшилася вдвічі - з 950 до 2160 км ".

Також, на думку Ярослава Дубневича, важливу роль в сенсі прогресу в дорожньому будівництві зіграв так званий Митний експеримент, в результаті якого частина митних зборів іде на ремонт доріг місцевого значення.

"Мова йде не тільки про підтримку фінансову (завдяки йому вдалося зібрати близько 5,4 млрд грн, з яких понад 3 млрд вже витрачено на ремонт доріг), а й про суспільно-політичну: він спонукав до співпраці митницю, бізнес і владу на місцях і дисциплінував всіх учасників процесу. Депутати Комітету дали добро на продовження Митного експерименту ще на два роки: до 2020-го ", - нагадав парламентарій.

У той же час, скільки не ремонтуй дороги, існують чинники, що негативно позначаються на якості будь-якого дорожнього покриття. Автодороги слід захищати законодавчо, переконаний Ярослав Дубневич.

"Якщо по ним будуть їздити надважкі автомобілі - значного, в тому числі і передчасного, руйнування не уникнути, - попереджає він. - Сьогодні значна частина вантажів перевозиться по автодорогах. Причин тому чимало, одна з них - ситуація на "УЗ" і відсутність належного вагового контролю на автошляхах. Порушення перевізниками встановлених вагових і габаритних норм - на жаль, явище майже буденне. Тому наш Комітет підтримав депутатські проекти щодо посилення відповідальності за недотримання вагових і габаритних норм, про обмеження для комерційного автотранспорту і розширення кола суб'єктів, які повинні нести відповідальність".

Зокрема, за словами нардепа чекає свого прийняття законопроект № 6644.

"Запропоновані ним зміни дозволять створити умови для спостереження і контролю за порушниками (вагового контролю, - ред.). Вводиться також солідарна відповідальність учасників руху: перевізника, вантажовідправника та водія".

Іншими найважливішими проектами в сфері інфраструктури, які розглядалися парламентом, на думку Ярослава Дубневича, в 2017 році була нова редакція проекту Закону про залізничний транспорт (№7316), а також підготовка законодавчої бази в сфері безпеки руху та законодавчого забезпечення для спільних україно-європейських інфраструктурних проектів, таких як Via Carpathia.

"Можна багато і часто говорити про те, що ми прагнемо до Європи, що нас там чекають - але поки наші дороги не об'єднаються з європейською транспортною системою мережею шляхів, поки наша дорожня інфраструктура не стане відповідати світовим стандартам, а на пунктах пропуску триватимуть дикі черги, Європа до нас не зайде. І до себе не дуже впустить, - вважає автор блогу. - Що від нас вимагається? Розвиток міжнародних пунктів пропуску на кордонах (їх перетин повинен бути максимально спрощеним і комфортним), і - розвиток наших доріг державного значення. Причому, не тільки за державний рахунок, а й при залученні інвестиційного капіталу".

На думку Ярослава Дубневича, якісні автобани європейського рівня можуть з'явитися в Україні за умови участі бізнесу в дорожньому будівництві. Якому необхідні гарантії захисту його вкладень.

"Саме тому Комітет у цьому році приєднався до розробки проекту закону, який врегулює будівництво та експлуатацію автомобільних доріг на умовах концесії (№ 6766), - нагадав нардеп. - Ми вже домоглися того, що чотири відгалуження транснаціонального коридору з Балтики до Греції "VIA Carpatia" підуть по нашій території. Це дуже хороша новина. Це наш шанс. Але це ще і іспит для нас. І ми повинні його здати при будь-яких умовах".

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme