Як дурять туристів в різних країнах: Лайфхаки для самозахисту

Багато туристів потрапляють в смішні, а іноді жахливі ситуації під час відпочинку. Що варто знати при відвідуванні ресторану, поселенні в готель, та купівлі екскурсій, щоб не витратити зайві кошти

Олена Міловідова
Тревел-блогер, журналіст-міжнародник
Як дурять туристів в різних країнах: Лай…

Як таксисти дурять туристів і як від цього захиститися

В цьому плані варто поцікавитися наперед, яка система транспорту та оплати в конкретному місті. Наприклад, таксі в Римі упереджують шахрайство, адже на боці білих офіційних міських таксі зазначена єдина ціна за трансфер в аеропорт, також для таксі є стоянки по всьому місту з тарифами – помилитись важко. Просто не беріть таксі ніде, окрім цих зупинок.

У Стамбулі таксі їздять з лічильниками, але треба пересвідчитись, що водій його ввімкнув. Бо типовий "розводняк" може виглядати таким чином: таксист каже, що оскільки вам недалеко, то й тариф мінімальний і лічильник можна не вмикати, ви радієте, що зекономили, а насправді з вас візьмуть більше, ніж було би з лічильником. Краще все ж прокласти маршрут у телефоні, та показати таксисту, що ви знаєте відстань. Якщо таксі без лічильника, або є мовний бар’єр, одразу прокладіть маршрут в телефоні, подивіться на відстань до вашого кінцевого пункту, показуйте телефон таксисту і питайте "скільки?". Він має озвучити чітку суму та побачити, що маршрут ви і самі вже знаєте, отже возити колами та "розвести" вас не вийде. Але гроші віддавайте лише після закінчення поїздки, пересвідчившись за допомогою карти, що ви в потрібному місці. Краще не розмінювати в таксі великі купюри, а зробити це заздалегідь на рецепції готелю чи в банку. Але в готелі теж можуть очікувати несподіванки…

Вивіска таксі

Якщо дали поганий номер - вимагайте показати всі вільні номери вашої категорії

Деякі готелі, які ви бронюєте через booking.com полюбляють не платити сайту комісію. Зі мною у Римі стався випадок подвійного зняття з карти: тобто і booking.com зняв оплату, і готель. Після цього адміністратор пояснив, що гроші зараз поверне booking, оскільки готель повідомить йому, що начебто "гість не приїхав". Так і сталося. Але інцидент був не з приємних. В принципі, цю схильність готелів до "економії" можна використовувати собі на благо, і просити знижку у розмірі комісії "букінгу", оплачуючи на місці. Ще один улюблений готельний  "розводняк", популярний особливо в Єгипті – селити туристів в поганий номер, а потім за додаткові чайові давати хороший. Насправді, ви маєте право вередувати і просити показати вам всі вільні номери вашої категорії, поки вам не дадуть номер, який вас задовольнить повністю. Хоча з купюрою процес пришвидшується.

Іноді вас селять взагалі в інший готель – начебто у вашому немає місць. Не спішіть панікувати. Іноді туроператор робить таку заміну, але завжди дає в такому випадку готель вищої категорії – це дуже просто перевірити через той самий booking.com, порівнявши ціну за добу в першому і другому готелях. Але якщо ви бачите, що вас переселяють у явно гірший за якістю готель – телефонуйте своєму агенту.

Поселення в готель

Сплатити двічі за одну вечерю

Ще один реальний і дуже розповсюджений випадок з Риму: відоме туристичне місце, ресторан. Офіціант після оплати карткою підмінив наш чек на чек з іншою сумою і придумав легенду, що "знялася не вся сума", мовляв, треба повторити. Тут розрахунок був, певне, на компанію на сильному підпитку, адже більш-менш притомна людина зрозуміє, що транзакція або проходить, або ні. В нашому випадку одразу надійшла СМС від банку про зняття. На руках ми мали підмінений чек з іншим номером картки, іншою сумою і часом оплати, та телефон, де видна транзакція з реальною сумою, а отже всі підстави викликати поліцію. Проте шкода було витрачати на це вечір. Але про намір викликати поліцію ми повідомили адміністратора ресторану – в Італії це спрацьовує. Поліції там бояться. Ресторан після цього повернув нам кошти на рахунок і ми мали безкоштовну вечерю, хоч і трохи стресу.

Універсальний засіб від такого типу шахрайства -  СМС-інформування від вашого банку про всі транзакції. Налаштуйте його перед поїздкою. Ну і звичайно, перевіряйте рахунок, слідкуйте, чи немає там зайвих страв, питайтеся одразу чи є обслуговування платним (іноді в Італії ціна за каву не включає сидіння за столиком), та за можливості, фотографуйте те, що ви замовили в меню. Якщо ви розраховуєтесь готівкою, не виходьте, поки не пересвідчитесь, що офіціант взяв ваші гроші та підтвердив при всіх, що ви розплатились. Всі ці правила, стосуються і магазинів, де немає цінників, особливо пильнуйте, коли вам розповідають, що не можна однією транзакцією оплатити всі покупки і починають грати в "цікаву математику". Також не забувайте про торг. Якщо говорити про Єгипет та Туреччину, тут торгуватись можна іноді навіть у моллах та супермаркетах, не кажучи вже про ринки. Часто продавець називає ціну з вашого зовнішнього вигляду. Ціну можна збивати у 3-4 рази одразу, а потім робити вигляд, що йдеш. Це спрацьовує майже завжди. Часто на ринку в євро і доларах називають ту саму ціну, тому вигідніше або мати долари або все ж міняти гроші на місцеву валюту.

Ланч в ресторані в Італії

Туристичні місця: якщо вам пропонують безшкоштовну допомогу - питайте, скільки це коштує

Якщо ви гуляєте містом самостійно, поцікавтеся наперед, скільки коштують вхідні квитки у собори, музеї. Іноді вони безкоштовні, а місцеві умільці їх "продають", або обіцяють за гонорар провести у "секретне місце", яке і так відкрите для вільного відвідування.

Також у визначних місцях вам можуть пропонувати зробити фото. В кращому випадку – просять за це гроші, в гіршому – тікають з вашим телефоном. Краще просіть таких самих, як ви, туристів про взаємну послугу. Також не приймайте дивні подарунки у вигляді квітів та сувенірів, які вам начебто дають від щирого серця. Те саме стосується і "допомоги" з валізами.

Гуляючи у таких великих туристичних містах як Рим, Барселона, Стамбул варто завжди тримати сумку перед очіма і так щоб її не зміг зірвати з плеча мотоцикліст. Так само треба пильнувати свої кишені і завжди тримати свої речі у полі зору: на вішати їх на стілець вуличного кафе, не класти збоку. Досвідченим крадіям у людному місці достатньо секунди, адже вони вибирають жертву заздалегідь та працюють групами.

Не довіряйте будь-якій людині з бейджем або у формі. Часто такі шахраї стоять біля установи, аеропорту, за кілька метрів від входу. Ігноруйте їх та зайдіть всередину і поставте своє питання службовцю, що знаходиться безпосередньо на місці або має логотип вашого туроператора на папці, сумці, одязі.

Туристична вулиця

Оренда авто або іншого транспорту

Коли ви берете покататись будь-який транспорт, навіть гідроцикл, уважно роздивіться його з усіх боків, навіть сфотографуйте, разом з представником фірми та перевірте чи працюють всі функції. Зверніть увагу на ушкодження. Це убезпечить вас від шахрайства, коли вас звинувачують у псуванні техніки і вимагаютимуть компенсацію.

Читайте також: Де покататися на лижах в Україні і які країни радо приймають наших туристів

На пляжі

Екскурсії: уточнюйте, за що доведеться доплачувати

Тут мова йде не про обман, а про певні очікування. Купуючи екскурсії, варто запитати у гіда або представника туроператора, що саме входить у маршрут, а що є опцією, і скільки ця опція коштує. Наприклад, вам можуть розповідати про візит на плантацію та частування екзотикою, але саме частування виявиться платним. Не забудьте дізнатися о котрій початок та кінець екскурсії та як компенсує вам готель пропущений сніданок або вечерю (він має це зробити у вигляді ланч-боксу, як мінімум, або індивідуальної вечері).

Читайте також - Місяць в Туреччині: Як за притомні гроші відпочити з комфортом на популярному курорті

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme