ЧС 2018
Вибори-2019
Онлайн
Сектор
Спецпроекти
Країна Укропів

Смертельна ДТП в Одесі: Чому водіїв-убивць почнуть вбивати

Чергова резонансна аварія ще більше наближає "народний суд" над водіями-убивцями. І це не жарт, швидше, реальність найближчих років

Depo.Життя
10 вересня 2018 09:00
ФОТО: depo.ua

Смертельна ДТП в Одесі на 6-й станції Фонтану. Водій BMW 1999-го року випуску летів на червоний, зіштовхнувся з авто, яке їхало на зелений і був відкинутий в людей. Двоє загиблих, один у важкому стані.

Порушником виявився 27-річний дрифтер Олег Семиренко. Його знайшли "ВКонтакте", ролики з ним також познаходили у "YouTube". Та все дуже швидко почистили.

Журналіст "Радіо Свобода" Михайло Штекель зберіг один для всіх бажаючих.

Тести на алкоголь будуть готові сьогодні-завтра, а Семиренко знаходиться в ізоляторі.

Це рядова історія для сучасної України. Такі ДТП вже стали буденністю. Втім, у цьому таки є дещо важливе.

Водій-убивця раніше вже влітав у зупинку. На іншому BMW. Весною минулого року на Південній доросі Семиренко зіштовхнувся з Toyota Yaris. Його відкинуло в зупинку громадського транспорту і дуже пощастило, що ніхто не загинув.

У Нацполіції Одеської області розповіли ЗМІ, що швидкість водія тоді була близько 200 км/год, але в протоколі чомусь було вказано, що вона не перевищувала 60 км/год. Назустріч порушнику тоді пішли і в Суворовському районному суді, закривши справу про адміністративне правопорушення суто з формальних підстав - у зв'язку із закінченням на момент розгляду справи строків накладення адміністративного стягнення.

Семиренку все зійшло з рук і він, придбавши нову "беху" і зібравши з "розбитої та нової" авто продовжував порушувати правила. Поки не вбив людей. Прекрасна історія, правда ж?

Є таке об'єднання Pitbul. Збираються звичайні люди, кияни, і патрулюють вулиці, відловлюючи нетверезих водіїв. Діють в кооперації з поліцією. Я був учасником такого патруля. Ми стояли під одним з нічних клубів у самому центрі Києва. І я особисто бачив, як до нього приїздять "мажори" на люксових авто. А потім, чимало з них, хитаючись, сідають за кермо і їдуть нічним містом. Я бачив, як з нашою допомогою такі автівки ловить поліція і виписує протоколи. Але ці мажори сміються, комусь дзвонять, світять гроші, записують номери наших машин і погрожують. Більше того, учасники Pitbul з більшим стажем розповідають, що багато з цих людей вирішують свої питання на рівні суду. В них не забирають права і вони по кілька разів можуть ловити одну й ту саму людину.

Штука дуже проста. Є порядний поліцейський, який зловив порушника. Він виконав свою роботу. Затримав, або ж заповнив на нього протокол. Далі справа йде в суд. І ось там, на рівні суду, вже відбуваються дуже цікаві речі, які часто, як у випадку з першим ДТП Семиренка, допомагають виходити людям сухими з води. Порядний коп подивиться на цей один раз, другий, третій, а потім вирішить не витрачати свій час на порушника, бо його справа і так в суді розвалиться. А це вже відсутність контролю і покарання. А як ми всі знаємо, таке призводить до безкарності. Система працює неправильно і рано чи пізно доходить до моменту вибуху. Це смерті людей.

Та фінал цих історій вже можна спрогнозувати. Беремо кілька останніх ДТП.

Липень цього року. На бульварі Лесі України в Києві мажор Кирило Островський їде на червоний і вбиває дівчинку. Тікає, але його зупиняє авто якогось українця. Приїжджає поліція і рятує Островського від самосуду. Люди кричали, що його треба вбити і збиралися як мінімум відлупцювати Островського.

Серпень. Дніпровська Набережна. Водій BMW на великій швидкості в'їхав у припарковані авто. Ніхто не постраждав. На місце прибула поліція. Водій був п'яний. Ще й сів за кермо без прав. На нього склали два адмінпротоколи за ст.124 (дорожньо-транспортна пригода) та ст.130 (керування у стані сп'яніння). Розбиратися з водієм підтягнулося чимало народу. Поліція відверто стримувала людей від того, щоб ті не побили порушника. На одного з найбільш "агресивних" перехожих склали адмінпротокол за "злісну непокору". В соцмережах поліцію вкотре висміяли і піддали сумнівам її профпридатність. Дніпровська Набережна і Бажана в Києві - це місця, де популярний "стрітрейсинг". За часів Януковича у схему проведення нелегальних нічних перегонів у Києві була включена "ДАІ". Патрулі просто перекривали кілька смуг, щоб "мажорчики" могли погасати.

Вересень. Одеса. Олег Семиренко вбиває двох людей. До приїзду копів його встигли побити.

Так от, щоб керівництво МВС, інші можновладці, які за 4 роки не примудрилися реформувати судову систему, не сумнівалися. Їх - винуватців ДТП - почнуть вбивати. Без суду і слідства. Люди самі зроблять висновок, хто винен. І колись поліція не встигне доїхати.

Бо вся реформа поліції - це профанація. Її реформували знизу, на найнижчому рівні. А все, що вище звичайного патруля, лишилося старим, гнилим і корумпованим. Можна скільки завгодно розповідати байки про вдалу реформу і навішувати їх на вуха окремих європартнерів. Та це брехня, з якою ледь не щодня зіштовхується рядовий українець. Вашу - нашу - поліцію ніхто не боїться. Її вже навіть не поважають. Всім відомо, що все можна "порішати". Якщо не з самими копами, то в суді, потім. І коли до поліції сніжним комом зростає неповага, а люди знають про безкарність водіїв-убивць... Саме безкарність. Бо навіть Зайцева з Дроновим, які хоч і сидять через криваве ДТП в Харкові, в головах асоціюються з непокараними. Бо під час справи відбувалося чимало дивних речей, зникнення лікаря-нарколога, який міг підтвердити чи спростувати, що Зайцева вживала заборонені речовини, і таке інше.

Психологічно екватор вже пройдено. Суспільство занадто агресивне через війну та інші проблеми. І ця агресія може стати відповіддю на відверту безкарність і хаос на дорогах. У той момент, коли люди візьмуть правосуддя в свої руки, вже буде пізно вирішувати проблему. Що ж робити? Нарешті почати саджати і трубити це в усіх ЗМІ цієї країни. Бо буде дуже погано.

Більше актуальних новин читайте на Depo.Життя