Що таке мукбанг: Найпопулярніші блогери з різних країн світу, які роблять мільйони на поглинанні їжі

Цей вид відеороликів набуває неабиякої популярності у YouTube, TikTok та Instagram. Люди просто їдять на камеру, а деякі влогери ще й плямкають 

Журналіст відділу «Життя»
Що таке мукбанг: Найпопулярніші блогери…
Фото: Instagram

Depo.ua розповідає про феномен популярності мукбанга та ділиться роликами найпопулярніших блогерів. 

Мукбанг: що це таке і коли з'явився 

Мокпан, мокбан, мукбанг – усе це різновиди корейського слова 먹방, яке у перекладі позначає трансляцію прийому їжі. Ця форма блогінгу передбачає вживання їжі на камеру, це може бути пряма трансляція чи запис без монтажу. При цьому біджей, людина, яка веде трансляцію, може як вживати приготовану їжу, так і готувати її, демонструючи процес. Головна вимога – велика кількість їжі, величезний апетит та якась фішечка, що привабить до перегляду відео велику кількість глядачів.

Цей вид відеороликів зародився у Південній Кореї, де розповсюджені традиції сімейного застілля, яке може тривати годинами, а кількість страв просто вражає. Все відбулося приблизно у 60-х, коли розпочалася політика урбанізації. Молодь покинула передмістя та села і поїхала працювати та навчатися у мегаполісах, тож з родичами вони зустрічалися рідко, але за розкішним столом. Тоді відео не знімали, але традиція вже була. 

А ось на початку 2000-х, коли блогінг лише зароджувався, течія набула популярності не тільки у реальному житті, а й у віртуальному. Вже з Південної Кореї мукбанг розповсюдився і в інші країни, де став популярним видом відеотрансляцій. До того ж більшість корейських шоу демонстрували мукбанг по телебаченню, а вже після цей вид зйомки мігрував до YouTube та інших платформ. 

Чому мукбанг такий популярний

Психологи аналізували успіх цього виду блогінгу і прийшли до висновку, що деякі люди схильні до гастрономічного вуаєризму: хтось отримує задоволення від того, як їдять інші, дехто уявляє себе на місці біджея, який їсть багато забороненої їжі, а дехто таким чином нагулює апетит. Також такі ролики – можливість пізнати культуру їжі інших країн і довідатися про різні незвичні страви. 

Також чимало людей зачаровані тим, що блогери їдять шкідливу їжу у великих обсягах і при цьому зберігають модельну чи спортивну фігуру. Завжди приємно думати, що дива стаються, але якщо більше дізнатися про життя їдока, виявиться, що у декого було виявлено розлади харчової поведінки (РХП), дехто щодня змушений потіти у тренажерці по декілька годин, а інші просто мають надзвичайно потужний метаболізм та гарну генетику. 

Словом, такі відео дивляться мільйони глядачів. А велика кількість переглядів на YouTube – це великі гроші, які компанія платить влогеру за контент та рекламу. Деякі користувачі мережі постійно влаштовують прямі трансляції з поїдання смаколиків і просять у глядачів донати – грошові пожертви на розвиток блогу. 

Дехто з біджеїв заробляє і на рекламі. Рекламодавці укладають контракти із шаленими сумами, аби спеціаліст з поїдання їжі на камеру прорекламував їхній продукт, річ або послугу. Це дозволяє простим людям розбагатіти. 

Мукбанг: ТОП-5 зіркових блогерів з Кореї та України

Цзиян, майже 5 млн підписників, їсть відрами

24-річна кореянка їсть дуже великі порції за раз. При цьому дівчина стверджує, що у неї унікальна система травлення, тому немає проблем із вагою та побічних ефектів від надмірної кількості спожитого. Дівчина полюбляє локшину, м'ясо, рибу, морепродукти та солодощі. Більшість тих, хто хоч раз подивився відео Цзиян, впевнені, що фізично неможливо стільки їсти і що дівчина використовує заборонені методи, наприклад, блювання. 

Українка, яка шепоче і багато їсть, 106 тисяч підписників

Біджейка з Києва Black Kitty приховує свій вік, але з радістю оголошує свою вагу – 45 кілограмів. Дівчина багато і смачно їсть на камеру, а своєю фішкою вважає ще один популярний прийом – АСМР. 

ДовідкаASMR розшифровується як автономна сенсорна меридіональна реакція. Це поняття є досить новим. Воно означає феномен сприйняття, для якого характерне приємне поколювання на шкірі голови та інших частинах тіла, що викликано певними зоровими, слуховими й когнітивними стимулами. Наразі вчені досліджують природу цього явища. 

На YouTube таку реакцію викликають завдяки слуховим стимулам: це може бути шепіт та загалом звуки будь-якого походження: навіть просте дзвякання каструлями, звуки натирання моркви чи нарізки м'яса – це також АСМР. 

Киянка готує їжу самостійно і пропонує дивитися і слухати, як вона їсть.

GONGSAM TABLE, майже 7 млн підписників, ASMR

Хлопець з Кореї дуже голосно плямкає і приваблює цим велику кількість глядачів. Лише уявіть, у нього є відео, які мають 43 мільйони переглядів. Він живе у невеликій кімнаті, де готує і де вживає їжу. Гонгсам їсть їжу дуже апетитно і не забуває радіти смаколикам. Позитивне ставлення до їжі та життя роблять блогера неабияким популярним. 

Heungsam's Family, сімейні поїдання, 2 мільйони підписників

Цей канал є популярним не тільки на YouTube, а й на інших специфічних платформах, присвячених мукбангу. Родина разом готує, а потім споживає суто корейську їжу. Тут можна побачити цікаві рецепти, а наприкінці подивитися на те, як смачно їдять корейці любу серцю й душі їжу. 

Nikocado Avocado, майже 900 тисяч підписників, їсть і товстіє

29-річний херсонець із США Ніколас Перрі їсть фастфуд і їжу, яку купує в кафе і магазинах. Він майже не готує, проте його популярність шалена. Напевно, людям подобається, що у хлопця все чесно – багато їсть, багато важить. Він часто запрошує друзів і їсть разом з ними на камеру. Початок творчості і захоплення мукбангом у Миколи почалися у 2014-му, коли він жив у Колумбії разом зі своїм хлопцем. 

 

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme