Strong Europe Tank Challenge 2018. Чому Україна посіла останнє місце

Днями у Німеччині завершились престижні військові змагання Strong Europe Tank Challenge, у яких Україна не змогла досягнути успіху

Руслан Рудомський
Журналіст відділу «Війна»
Strong Europe Tank Challenge 2018. Чому…

Всі фото - EPA

Depo.ua уважно слідкував за міжнародними змаганнями Strong Europe Tank Challenge 2018, які тривали з 3 по 8 червня на американському військовому полігоні біля німецького міста Графенвер.

Це були треті щорічні змагання, які в народі ще називають "танковий біатлон". Україна брала участь у них вдруге. Нагадаємо, що 7-12 травня 2017-го року серед команд Австрії, Німеччини, Польщі, США, Франції та України наші танкісти (взвод капітана Романа Багаєва 14-ї окремої механізованої бригади) на модифікованому Т-64БВ посіли 5-те передостаннє місце, зумівши обійти поляків.

Цього ж року Україну представляв також екіпаж з 14-ї ОМБр., але вже на танку Т-84.

Читайте також: Модернізований Т-84: Яке друге життя отримає прототип "Оплота".

До речі, команди Австрії, Польщі та Німеччини цьогоріч заявили ті ж модифікації танку Leopard, що і 2017го року: 2А4, 2А5 та 2А6 відповідно. Французи до Графенверу також привезли свій основний бойовий танк AMX–56 Leclerc. Співорганізатори ж змагань, американці, брали участь уже на модернізованому танку Abrams M1A2 sep. Що стосується новачків конкурсу, британців та шведів, то вони були озброєні своїми вітчизняними танками Challenger 2 та Stridsvagn 122 (Strv.122). Останній є ліцензійною версією німецького Leopard.

Програма танкових змагань традиційно включала дії танкового підрозділу у наступі та обороні, визначення відстані та ідентифікацію цілі, виклик вогневої підтримки, водіння танків, евакуацію пошкодженого танка, перевірку особистої стрілецької та фізичної підготовки танкістів, тактичну медицину та евакуацію пораненого. За кожний етап нараховувалась різна кількість балів і різні команди проходили різні змагання у різні дні, тому результат зберігав інтригу до останнього змагального дня.

На жаль, цього разу українським танкістам не вдалося бодай повторити минулорічний результат і вони посіли останнє 8-ме місце. Трагедії з цього, звісно, робити не варто, однак розібратись у причинах ніколи не буває зайвим.

Отож, причин нам бачиться декілька.

Технічна несправність танків

Навіть Міхаель Шумахер не вигравав гонки Формули 1, коли у нього ламався болід.

Як це не прикро це констатувати, але технічні проблеми у наших Т-84 почались з першого ж дня змагань, коли нашим танкістам довелося показувати себе в атаці. Відзначимо, що це один із найважливіших етапів, бо оцінюється він у 500 балів (380 за влучність та 120 за тактичні дії). Для порівняння: "снайперська стрільба" оцінюється у 400 балів, а в інших номінаціях дають макисмум 100 балів.

При цьому, за словами очевидців, в такому компоненті, як тактика – українські танкісти були на висоті, але з влучністю виникли технічні проблеми і у підсумку вдалося набрати лише 208 балів, що й потягнуло команду вниз у підсумковій таблиці.

Недостатня адаптованість екіпажу до танку

Як вже зазначалося вище, Україну цього року представляв екіпаж з 14-ї ОМБр. на танку Т-84. А "зрада" полягає у тому, що штатними танками для 14-ї бригади є Т-64БВ, з якими вони минулого року спочатку перемогли у конкурсі на кращий танковий взвод Сухопутних військ Збройних сил України, потім зайняли перше місце вже на міжвидовому конкурсі "Кращий танковий взвод Збройних сил України" (обійшовши екіпажі на "Булатах" і "Оплотах"), а потім і посіли 4-те місце Strong Europe Tank Challenge 2018.

Однак, при підготовці до цьогорічних змагань у Німеччині в Міністерстві оборони України вирішили внести свої корективи і спеціально до змагань пересадити танкістів 14-ї бригади у новий для них танк.

"Наші танки Т-64 добре себе зарекомендували на минулому змаганні, яке проходило в травні 2017-го року на території Німеччини. Тому Міністерство оборони ухвалило рішення вийти на більш високий рівень і у 2018 році відправити для участі в змаганнях бойові машини Т-84", – наприкінці грудня 2017-го року повідомив начальник управління виробництвом заводу ім. Малишева Олександр Пащенко.

Насправді, ніякої "зради" тут немає, тому що майбутнє вітчизняного танкобудівництва саме за модифікаціями Т-84, тому рішення принести в жертву результат заради можливості потестити свої танки у екстремальних умовах і наглядно побачити всі їх плюси і мінуси є цілком логічним. В кінці кінців: чим більше недоліків вилізе під час мирних змагань, тим менше наших танкістів ми втратимо у реальних боях.

Тому з точки зору результату тут і сьогодні – рішення відправити необкатаний Т-84 можна вважати помилковим. Однак, якщо думати про перспективу, то воно цілком вірне і виправдане.

Змагання – це певного роду лотерея

На будь-яких короткотривалих змаганнях завжди перемагає сильніший. Сильніший саме в цей момент часу, саме в цьому місці і саме за цих умов. Однак, не завжди сильніший апріорі, а в даному виді змагань – не завжди на найкращому танку.

Наприклад, американський Abrams M1A2 sep V2 вважається найкращим танком у світі, однак вони цього року посіли передостаннє місце. А німці на надсучасних Leopard 2A6 за три роки двічі перемагали, а одного разу пропустили вперед австрійців на "стареньких" Leopard 2A4.

Інший приклад – поляки. Вони три роки поспіль виступають на Strong Europe Tank Challenge на одному й тому ж танку Leopard 2А5, але щороку демонструють різні результати: 3-тє місце з 7-ми команд у 2016-му, 6-те з 6-ти команд у 2017-му і 5-те з 8-ми в 2018-му.

Отож, засмучуватись через цьогорічний результат не варто. Варто спокійно проаналізувати причини невдачі і усунути їх. А результати на змаганнях рано чи пізно прийдуть, хоч і не в них щастя танкістів.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme