"Джип" замість УАЗика: Як Збройні сили України позбавляються радянського мотлоху

Українська армія продовжує заміну радянського військового металобрухту на нову сучасну військову техніку – на черзі командно-штабні машини

Руслан Рудомський
Журналіст відділу «Війна»
"Джип" замість УАЗика: Як Збройні сили У…

Днями стало відомо, що Збройні сили України до кінця року мають пересісти на нові командно-штабні машини К-1450-06, спільного виробництва України та Південної Кореї.

Командувач військами зв'язку та кібербезпеки генерал-майор Євген Степаненко повідомив, що нові машини мають замінити Р-125 на базі УАЗ-3151, які зараз стоять на озброєнні. А найцікавіше те, що автомобілі Kia KM450, на базі який будуть зроблені нові командно-штабні машини К1450-06, є ліцензійним корейським "нащадком" легендарних американських позашляховиків Kaiser Jeep M715.

Kaiser Jeep M715 був прийнятий на озброєння армії США у 1965 році і експлуатується донині – зрозуміло, в модифікованих версіях. Також ці машини випускають за ліцензією для армій Індії, Південної Кореї і Ізраїлю. 

Південнокорейську версію "Джипа" випускає компанія Kia. Ці автомобілі використовують у якості вантажівок, тягачів для легких гармат і мінометів, санітарних і штабних машин. До речі, в Україні саме на шасі цієї машини корпорація Богдан і НВО "Практика" розробили бронеавтомобіль "Барс-6" і самохідний міномет "Барс-8ММК"

Читайте також: Смертельна зброя: Що за самохідний міномет "Барс-8ММК" з'явився на озброєнні ЗСУ

бронеавтомобіль "Барс-6"

Командно-штабні машин

Але повернімось до наших УАЗів. Командно-штабні машини серії Р-125 в Радянському Союз випускались на базі ГАЗ-69 і УАЗ-3151.В Україні на озброєнні залишились саме останні.

Р-125 – це дивізійна командно-штабна машина мотострілкових і танкових військ, призначена для радіозв'язку в діапазоні 1,5 – 10,99 МГц і 20 – 51,5 МГц як на стоянці, так і під час руху автомобіля. Створювалася машина для забезпечення радіозв'язку командирів частин і начальників служб сухопутних військ.

На заміну їй в незалежній Україні були розроблені і взяті на озброєння командно-штабні машини серії К-1450 на різних шасі, в залежності від призначення (К-1450-05 на базі Renault Midlum і К-1450-06 на базі Kia КМ450).

Командно-штабна машина К-1450-06 складається з корейського шасі Kia KM450 (які спочатку мали збиратись в Черкасах на заводі "Богдан-Моторс", але він збанкрутував, тому доводиться закуповувати їх в Південній Кореї) і українського кунга з радіолокаційним обладнанням. Останнім займається одеська компанія "Телекарт-Прилад", яка є одним із ключових розробників радіоелектронного і комунікаційного обладнання для потреб Збройних сил України.

Раніше ТОВ "Телекарт-Прилад" передало ЗСУ партію командно-штабних машин К-1450-5 на базі автомобілів Renault Midlum і К-1450 на базі БТР-70КШ.

УАЗ-3151

Автомобіль УАЗ-3151 – це армійська версія повнопривідного легкового автомобіля підвищеної прохідності (позашляховика) УАЗ-469, що виробляється на Ульянівському автомобільному заводі на Росії.

Ця машина широко використовувалася в радянській армії, а також у країнах Варшавського договору. Зокрема, у військових кампаніях у Афганістані, Анголі тощо.

Серійний випуск УАЗ-469 було розпочато в 1972 році. У 1985 році розпочато випуск модернізованої моделі УАЗ-3151 для потреб збройних сил.

Армійська версія отримала наступні переваги порівняно з базовою моделлю:

Гідравлічний привід вимикання зчеплення;

Карданні вали з радіально-торцевим ущільненням підшипників;

Нові освітлювальні прилади;

Омивач лобового скла з електричним приводом;

Підвісні педалі зчеплення і гальма;

Провідні мости підвищеної надійності зі зміненим значенням передавального числа головної пари і колісними редукторами;

Гальмівна система з двоконтурним приводом і сигнальним пристроєм;

Розрізна рульова колонка;

Ефективніший і надійніший нагрівник;

На частині машин повністю синхронізована 4-ступінчаста коробка передач, вакуумний підсилювач гальм;

Потужність двигуна УМЗ-414 підвищена до 80 к.с.;

Максимальна швидкість автомобіля зросла до 110-115 км/год.

Після розвалу СРСР автомобілі УАЗ-3151 продовжували постачатись до країн СНД, поки у 2003 році Росія обмежила випуск цих позашляховиків. Зараз їх виготовляють лише для потреб Збройних сил РФ.

УАЗ-3151

Kia KM450

Kia KM450 розробили у 1998-му на заміну вже застарілого на той момент пікапу Kaiser Jeep M715. 

Пікап має вантажопідйомність 1530 кг на дорогах з твердим покриттям та 1330 кг на бездоріжжі, плюс може транспортувати до 2000 кг вантажу на причепі. Повна вага спорядженого автомобіля – 3,6 тонн. В корейській армії використовується, серед іншого, для буксирування артилерійських установок та мінометів.

Кабіна KM450 вміщує водія та одного пасажира. Вона має відкритий верх, покритий полотняним тентом. Для більшої універсальності бойових дій лобове скло може складатися. Стінки кабіни і кузова можуть бути оснащені базовим комплектом броні.

Kia KM450 оснащується 3,9-літровим дизельним двигуном D4DA потужністю 139 к.с. Він поєднується з механічною коробкою передач.

Незважаючи на схожий зовнішній вигляд з Kaiser Jeep M715, вантажівки серії KM450 все ж дещо відрізняються. Зокрема, вони оснащені міцною захисною решіткою, що захищає передню частину від пошкоджень.

Станом на сьогодні Kia KM450 постачається як для корейської армії, так і на експорт.

Kia KM450

Звісно, при бажанні можна побачити як плюси, так і мінуси у кожної з моделей, однак це буде безглуздим заняттям, оскільки так чи інакше УАЗ-3151 в Україну більше не постачається і найближчим часом постачатись не буде за жодних обставин. Тому питання було лише у тому, на який саме автомобіль його замінити. Рішення ухвалили на користь нащадку легендарного "Джипа". Більше того – до кінця 2021 року в ЗСУ очікуються державні випробування нової командно-штабної машини К1450−06.

Читайте також: Як Україна розбудовує свою армію: Легка бронетехніка

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme