Як зіпсувати Новий рік та Різдво

Комунікаційна стратегія "локдаун 2020-21" увійде в підручники з піару

Вадим Денисенко
політолог
Як зіпсувати Новий рік та Різдво…
Фото: Рixabay

Справа в тому, що провести настільки непродуману кампанію можуть лише "врєдітєлі". Спробую пояснити всім тим, хто має причетність до цієї історії, що не так зі стратегією "врятуймо націю".

1. Про локдаун говорять настільки багато і настільки різні чиновники, що всі вже змирилися: локдауну бути. Це єдиний посил, який доведений суспільству.

2. Ми досі не знаємо, чи буде закритий транспорт, в тому числі міжміський. Ми не знаємо, чи будуть закриті кордони. Ми не розуміємо, як працюватимуть і чи працюватимуть взагалі готелі. Я не говорю про те, що ми не знаємо, чи готова поліція забезпечити невибірковість локдауну, якщо всі будуть його порушувати, а вірогідність така існує (якщо транспорт працюватиме, ніхто не зрозуміє, чому закриті ТРЦ). Зрештою ніхто не знає, а скільки людей максимально можуть збиратися на святкування Різдва і Нового року.

3. Влада не запропонувала парасолькову комунікацію про те, що повний локдаун на три тижні дозволить нам різко зменшити кількість хворих. І тут авторитетні люди (не депутати, міністри чи навіть президент) мали б закликати українців дотриматися карантину, щоб потім всім було легше. Натомість ми чуємо бекання і мекання: все погано, а тому треба закритися.

4. Влада не визначила цільові аудиторії і не розробила комунікаційної стратегії з цими аудиторіями. Поки з того, що ми бачимо, єдиною цільовою аудиторією обрано ФОПи. Але проблема в тому, що навіть вони поки що не розуміють, як їм діяти – і чи точно вони отримають гроші. Але давайте на це заплющимо очі: якось воно та буде, числа 15 грудня, коли всі масово кинуться заповнювати анкети на "Діі", ця сама "Дія" не ляже, верифікація карток пройде якось гладко і люди отримають компенсацію. Але повторюся : це лише одна частина цільової аудиторіі – і ця аудиторія, між іншим, буде одна із найнезадоволеніших, бо вони втрачають 15-20% річного прибутку, а 8 тисяч це крапля в морі.

5. Але є інші цільові аудиторії: ті, хто купив путівки за кордон, і зараз вони ненавидять владу, яка їм не каже: ви зможете виїхати, або навпаки, ви зараз не поїдете, але ми прослідкуємо, щоб турагентства вас не надурили. Є ті, хто планує їхати до рідних і не знає: купувати квитки на потяги чи шукати BlaBlaCar. Я можу продовжувати, але є ж цілі департаменти, які мали б про це думати.

Ситуація зараз така, що в людей є страх, але немає жодної довіри до держави. І тому, можливо, навіть правильний і потрібний локдаун (я тут не спеціаліст) обернеться втратою рейтингу для влади – і не факт, що покращить ситуацію з захворюваністю.

Але ті, хто проводив комунікацію? мають всі шанси ввійти в історію підручників з піару під рубрикою "Як зіпсувати все".

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme