ЧС 2018
Вибори-2019
Онлайн
Сектор
Спецпроекти
Країна Укропів

"Укрзалізниця": Гроші є – ремонтів немає?

Наступного року "Укрзалізниця" (УЗ) планує направити на ремонт локомотивів 3,1 млрд грн і закупити 15 локомотивів General Еlectric (GE)

Depo.Влада
18 грудня 2018 17:02
ФОТО: depo.ua

Такі цифри, серед іншого, наведено у проекті фінансового плану (ФП) УЗ на 2019 р., який було оприлюднено у п'ятницю, 14 грудня, пише Олександр Криворучко у своєму блозі на Оbozrevatel.ua.

"Анонсуючи солідні інвестиції, керівник УЗ Євген Кравцов не деталізує, наскільки ж ці вливання допоможуть вирішити головну проблему залізниці - дефіцит тяги.

Згідно з даними, які містяться у фінплані, "на ремонт об'єктів локомотивного господарства в майбутньому році буде спрямовано 3,1 млрд грн, або 25% всіх витрат на ремонти" (подивитися пояснювальну записку і сам ФП-2019 можна за посиланням.)

Цифра виглядає переконливо. Навіть більше, у порівнянні з даними фінплану-2018, коли на "ремонт об'єктів локомотивного господарства" планувалося направити 2,1 млрд грн, інвестиції в ремонти локомотивів у 2019 р. повинні зрости майже на 1 млрд грн.

Однак, скільки саме локомотивів збирається полагодити УЗ - не повідомляється.

І це правильно - так званому керівництву УЗ краще давати ринку якомога менше конкретних цифр, оскільки в 2018 р. держкомпанія успішно провалила свої ж плани по капітальним ремонтам. За 10 місяців 2018 р. УЗ виконала всього 50,8% річного плану по ремонту локомотивів: відремонтувала 95 машин, при тому, що за планом інвестицій передбачалося капітально відремонтувати 187 локомотивів (про це я писав на Facebook).

Таким чином, навіть солідні кошти не допомагають УЗ вирішити проблему дефіциту тяги - хоча би шляхом ремонту наявних локомотивів.

Не є новиною і те, що в майбутньому році УЗ планує придбати "15 магістральних вантажних тепловозів виробництва компанії General Еlectric". Скорше за все, це саме ті 15 (із загальної кількості 30) машин, придбання яких (і прибуття в Україну до 1-го кварталу 2019 р.) анонсувалося ще з весни минулого року.

До речі, якщо всього в УЗ планували придбати 30 локомотивів GE, а нещодавно прийшли перші машини, то виходить, що за 2 тижні, які залишилися до кінця 2018 року, в Україну мають прибути всі перші 15 локомотивів, чи не так?

Втім, ніякої позитивної новизни для ринку в цьому немає. Та й проблему ця "крапля в морі" ніяк не вирішує. Оскільки зараз з 1 758 вантажних локомотивів, які числяться в інвентарному парку УЗ, в експлуатації знаходиться лише 945 (!). А мінімальна потреба УЗ в нових локомотивах становить 310 одиниць на строк до 2025 р.

Що ж, фінплан УЗ ще буде проходити узгодження в профільних міністерствах. Але поки що не вселяє впевненості оптимістичне запевнення держмонополіста: "Реалізація всіх заходів, передбачених проектом фінплану на 2019 рік, дозволить забезпечити необхідну швидкість руху поїздів та безпеку перевезень вантажів і пасажирів", яке наводить у своєму повідомленні УЗ".

Більше політичних новин читайте на Depo.Влада