У Супрун хочуть штрафувати за рекламу "заборонених" ліків у ЗМІ

Законопроект про рекламу ліків, розроблений Міністерством охорони здоров'я, має гармонізувати чинне українське законодавство з нормами Європейського Союзу

Про це повідомила експерт з медичних питань МОЗ України Марина Слободніченко, передає Depo.ua з посиланням на "Укрінформ".

За її словами, реклама ліків в Україні частково врегульована, але відсутній контроль за дотриманням законодавства у цьому питанні. Так, чинним законодавством заборонено рекламування рецептурних препаратів, а також безрецептурних лікарських засобів, які внесені до Переліку таких безрецептурних лікарських засобів наказом МОЗ № 422.

Слободніченко підкреслила, що новий законопроект про рекламу має гармонізувати чинне українське законодавство з нормами ЄС. Зокрема, законопроектом буде врегульовано та посилено дійсний контроль за рекламою лікарських засобів, методів лікування, діагностики та реабілітації.

Законопроектом пропонується внести зміни до закону про телебачення та радіомовлення і встановити штрафну санкцію за порушення цього законодавства.

"Якщо теле- або радіокомпанії будуть здійснювати рекламу лікарських засобів, які заборонені до реклами або перебувають у списку рецептурних чи безрецептурних, які заборонені до реклами, нами пропонується застосувати до таких компаній штрафну санкцію у розмірі 5% від ліцензійного платежу, який вони сплачують при отриманні свої професійної ліцензії. Застосування такої штрафної санкції покладатиметься на Національну раду з телебачення та радіомовлення", - сказала Слободніченко.

За її словами, це спонукатиме замовників реклами слідкувати за тим, що вони рекламують, а телевізійників - відстежувати те, що вони випускають в ефір.

Також МОЗ матиме можливість відстежувати рекламу лікарських засобів та інформувати відповідні органи, які можуть застосовувати штрафні санкції.

Окрім чинних обмежень для суб'єктів ринку реклами лікарських засобів законопроектом вводяться такі новації: реклама лікарських засобів повинна містити перш за все інформацію про лікарський засіб, яка міститься в інструкції до цього препарату; реклама має містити номер реєстраційного посвідчення лікарського засобу, що дасть змогу відслідковувати, чи зареєстрований лікарський засіб, чи дозволений він до рекламування тощо.

Також заборонятиметься використання в рекламі недостовірної інформації про ефективність лікарського засобу; не дозволятиметься використовувати популярних осіб, які схилятимуть споживача до придбання тих чи інших ліків; наводити в рекламі інформацію про те, що така реклама спрямована на дітей; не дозволятиметься використовувати в рекламі інформацію про діагноз та курс лікування.

Слободніченко зазначила, що на сьогодні в українському законодавстві немає визначення "спецвидання", водночас саме в спецвиданнях дозволяється здійснювати рекламу лікарських засобів, але без тих обмежень, які містить закон про рекламу. Це, за її словами, призвело до того, що деякі лікарські засоби рекламувалися в тих виданнях, які спрямовані на ширшу, ніж фахове коло, аудиторію.

Законопроектом визначається, що "спецвидання" - це наукові фахові видання, які включені Міністерством освіти та науки до Переліку видань, які здійснюють спеціальні публікації для фахової категорії - медичних та фармацевтичних працівників.

"Саме в таких виданнях буде дозволятися реклама з послаблюючим режимом", - уточнила Слободніченко.

Крім того, законопроектом планується започаткувати процес врегулювання питання промоції лікарських засобів, поширення інформації про них серед фахової спільноти.

Нагадаємо, також МОЗ розробило новий законопроект про рекламу лікарських засобів, яким хоче заборонити рекламу цілителів.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme