У МЕРТ пояснили нові правила прописки: Перевірок і штафів не буде

У Міністерстві економічного розвитку та торгівлі (МЕРТ) уточнили низку положень законопроекту Офісу реформи адміністративних послуг "Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні"

Про це повідомляє Depo.ua з посиланням на сайт МЕРТ.

Зокрема, у міністерстві наголошують, що цей документ є ініціативою експертної групи, яку очолює Офіс реформи адміністративних послуг, та не є урядовим законопроектом.

Так, підкреслюється, що проект не передбачає штрафи за проживання не за місцем реєстрації, однак документом встановлюється штраф у розмірі 1700 грн за подання неправдивих відомостей з метою реєстрації місця проживання (тобто, за бажання зареєструватись там, де особа фактично не проживає).

Документ також передбачає штраф у розмірі 340-850 грн за проживання громадян без реєстрації місця проживання понад 90 календарних днів після зняття з попереднього місця реєстрації.

"Законопроект передбачає застосування декларативного принципу реєстрації місця проживання, за яким людина декларує (відповідно повідомляє) про своє місце проживання на правових підставах. Жодних штрафів за проживання не за місцем реєстрації в законопроекті не передбачено", - запевняють у МЕРТ.

Також вказаний проект закону не передбачає проведення перевірок усіх громадян, які зареєстрували своє місце проживання. "Перевірки проводяться виключно за підстав, визначених у законопроекті, наприклад: у разі ініціювання такої перевірки власником житла або особи, яка проживає у житлі. Інші особи (сусіди) або сам орган реєстрації за власним розсудом не можуть ініціювати їх проведення", - пояснили у міністерстві.

Очікується, що частота перевірок не перевищуватиме 0,32% від кількості реєстрацій.

Крім того, автори законопроекту пропонують передбачити, що для реєстрації місця проживання (отримання так званої "прописки") достатньо подати онлайн або особисто лише один документ – декларацію (зараз необхідні 4-5 документів та особиста присутність в органі реєстрації чи ЦНАПі). Реєстрація здійснюється у момент звернення; скасовується потреба у довідках, які підтверджують місце проживання та склад сім'ї, адже усі органи, що мають право знати про місце проживання, отримають інформацію з Єдиної інформаційної системи.

Зараз такі довідки вимагаються під час надання 19 адміністративних послуг.

Також планується скасувати внесення відомостей до паспортів як обов'язкову умову реєстрації, поставити відмітку можливо буде за бажанням особи. При цьому власники (інші розпорядники) житла, батьки, органи опіки інформуються про реєстрацію.

Нагадаємо, Офіс реформи адміністративних послуг при МЕРТ розробив законопроект, яким передбачається введення перевірок фактів проживання громадян у місцях їх реєстрації.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme