Боротьба за крісло в "Укрзалізниці": Хто може стати новим виконувачем обов‘язків голови правління

Схоже, що в "Укрзалізниці" скоро відбудуться чергові зміни. В.о. Голови правління, словенець Желько Марчек може покинути свій пост

Боротьба за крісло в "Укрзалізниці": Хто…

Як розповіли джерела Depo.ua, в "Укрзалізниці" на керівній ланці відбудеться пертурбація. 

Вчора наглядова рада прийняла рішення щодо звернення до уряду стосовно припинення виконання обов'язків голови правління Желько Марчеком. Раніше уряд призначив словенця в.о. за поданням наглядової після звільнення Кравцова.

Також наглядова рада ухвалила рішення стосовно внесення до уряду подання на призначення нового виконуючого обов`язки. Ни у наглядовій раді бачать нинішнього фіндиректора УЗ Миколу Іванініва. 

До призначення в "Укрзалізниці" він був директором, членом правління СК "AXA Україна" (з 2014 року); фінансовим директором в компанії "Датагруп" (2013-2014 рр.); в різні роки займав посади віце-президента з фінансів і адміністрування RISE Group, фінансового директора в страховій компанії ALICO, керував казначейством Kraft Foods EEMEA HQ.

Крім цього, Іванінів з 2005 року є членом Асоціації дипломованих сертифікованих бухгалтерів. За версією журналу SBR в 2018 році увійшов в топ-5 фінансових директорів України. Закінчив Тернопільську академію народного господарства, факультет Міжнародного бізнесу та управління.

Але ситуація неоднозначна. Іванініва підтримали 4 незалежних представники, а 3 представники держави ініціювали призначено іншої кандидатури - Романа Веприцького. Останнього 11 грудня ознайомили з наказом на звільнення з посади директора Південно-Західної залізниці. Тоді Веприцький називав таке рішення необдуманим. І звинувачував тодішнього керівника Кравцова у представленні інтересів олігархічних груп. Замість нього Південно-Західну залізницю очолив Григорій Бевз, що також мав керівний досвід роботи там. Вле Желько Марчек робив все, щоб відсунути Бевза від роботи. Це супроводжувалося скандалами. Але Бевза у ЗМІ називали одіозним керівником, який свого часу довго приховував власну декларацію. 

Зараз у наглядовій раді продовжують дискутувати щодо нового виконуючого обов`язків. Представники держави нібито з посиланням на позицію Міністра інфраструктури Криклія намагаються переконати незалежних представників, бодай одного з них, у правильності призначення Веприцького. 

За даними джерел Depo.ua, на Веприцього є негативний акт Державної аудиторської служби України, яка аналізувала його роботу під час керівництва Південно-західною залізницею.

У вересні минулого року представники залізничних підприємств звернулися до президента Володимира Зеленського з відкритим листом, у якому просили вивчити можливі зловживання Романа Веприцького під час реалізації проекту "Бориспільський експрес". Про це писали ЗМІ.

Як йшлося у листі, махінації стосуються тендерів з благоустрою та облаштування аероекспресу. Зокрема, одна з фірм ТОВ "Рілейд" зі статутним капіталом 100 грн отримала контрактів на суму 28 млн грн. Компанія зареєстрована за адресою вул. Зоологічна, 4-а, де "прописку" отримали ще 800 юридичних осіб. Без проведення тендерів Веприцький нібито підписав контракт на 3 млн грн. з маловідомою фірмою ТОВ "Петро Сервіс", також зареєстрованого одночасно зі 130 компаніями в Харкові за адресою проспект Московський, 199.

Підприємці також звертали увагу глави держави на контракт "Південно-Західної залізниці" з ТОВ "Вітес" на закупівлю окремого програмного забезпечення для маршруту Київ - аеропорт Бориспіль - Київ. УЗ має готовий квитковий сервіс booking.uz.gov.ua з розширеним і оновленим функціоналом, а "Вітес" ніколи раніше не укладав договорів з "Південно-Західною залізницею".

Нагадаємо, після запуску аеросполучення "Укрзалізниця" несподівано оголосила про намір створити окрему систему з продажу квитків онлайн виключно на цей напрямок. Причому оцінила закупівлю такого сайту в рекордні 21,4 мільйони гривень, викликавши хвилю обурення в ЗМІ.

У свою чергу компанія-розробник системи booking.uz.gov.ua запропонувала керівництву УЗ безкоштовно впровадити цю послугу в діючу систему. Проте залізничний монополіст без оголошення тендеру за переговорною процедурою уклав договір з компанією "Вітес" на розробку копії готової системи продажу електронних квитків.

Антимонопольний комітет визнав таку закупівлю протизаконною, оскільки  процедура відбулася без дотримання правил добросовісної конкуренції. Господарський суд міста Києва у свою чергу заборонив "Укрзалізниці" і "Вітес" вчиняти будь-які дії для виконання контракту на розробку квиткового сервісу для маршруту Київ - аеропорт Бориспіль - Київ.

Державна аудиторська служба теж визнала,  що УЗ оголосила торги з порушенням умов проведення тендерної процедури - встановлені порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі.

За фактом вчинення службовими особами "Укрзалізниці" протиправного корупційного діяння НАБУ навіть відкрило кримінальну справу, також розслідується і діяльність "Вітес". Спеціалізована антикорупційна прокуратура (САП) вступила в судову справу про незаконність даної закупівлі.

 

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme