Попри заборону норвежці везуть руду в окупований Крим на завод Фірташа - ЗМІ

Незважаючи на санкції, поставки ільменітової руди з Норвегії в окупований Крим відбуваються для заводу підприємця Дмитра Фірташа, який нині переховується в Австрії

Як передає Depo.ua, про це йдеться в спільному розслідуванні моніторингової групи "Майдан закордонний справ" та видання BlackSeaNews.

У публікації наголошується, що морські перевезення ільменіту у порт "Камиш-Бурун" у Керчі фіксуються щомісяця. Ільменітова руда використовується на окупованому півострові єдиним покупцем - заводом "Титан" у місті Армянськ на півночі Криму. Він належить до групи компаній олігарха Дмитра Фірташа.

Раніше вже повідомлялося, що наприкінці листопада 2017 року у транспортуванні ільменіту в Крим з'явилися цікаві подробиці: з Норвегії на німецькому судні було доставлено для "Титану" 10 тис. тонн ільменіту. Як виявилося, що це не поодинокий випадок, а нова схема обходу санкцій, наголошується в публікації розслідувачів.

Вже за місяць, 20 грудня 2017 року, на рейдову стоянку російського порту "Кавказ" у Керченській протоці (на той самий рейдовий причал 451) прибув німецький балкер CALLISTO (IMO: 9427392) під прапором Ліберії, але з удвічі більшим дедвейтом, тобто можна припустити, що він привіз до кримського заводу "Титан" до 25 тис. тон ільменітової руди.

Балкер вийшов 5 грудня 2017 року з норвезького порту Йоссінгфйорд, де розташований один із найбільших у Норвегії і Західній Європі тітанових рудників Теллнес. Рудником керує компанія Titania, а фьорд використовується як порт цієї компанії.

Балкер CALLISTO (IMO: 9427392) належить компанії HEINZ CORLEIS REEDEREI KG Kampweg 4A, 21706 Drochtersen, Germany.

Вранці 23 грудня 2017 року з борту балкера CALLISTO (IMO: 9427392) розпочалося розвантаження ільменіту на борт російського суховантажу NEFTERUDOVOZ-2 (IMO: 8986884) - того ж, що й в попередньому випадку.

"Наведені факти свідчать не про окремий випадок, а про те, що холдинг Дмитра Фірташа, власника кримського "Титану", найімовірніше, уклав велику угоду з норвежським виробником ільменіту," - йдеться в публікації.

Така схема поставок ільменіту до окупованого Кримського півострову з Норвегії в листопаді-грудні 2017 року фіксується вперше з часів окупації Криму. До цього були зафіксовані аналогічні схеми з українського порту "Південний", з Бразилії, а найбільша - з турецкого порту "Самсун".

"Але вони були висвітлені в різних журналістських розслідуваннях, це привернуло увагу відповідних державних органів цих країн, і схеми перестали існувати", - наголошують журналісти.

Перевалка норвезького ільменіту в обхід санкцій на рейдовій стоянці №451 в Керченскій протоці для окупованого Криму до порту "Камиш-Бурун" із німецького балкера CALLISTO на російський суховантаж NEFTERUDOVOZ-2 23 грудня 2017 року (карта на основі ww.marinetraffic.com)

Рейдова стоянка №451 в Керченскій протоці - місце перевалки вантажів ільменіту в обхід санкцій для окупованого Криму до порту "Камиш-Бурун"

Перевалка норвезького ільменіту в обхід санкцій на рейдовій стоянці №451 в Керченскій протоці для окупованого Криму до порту "Камиш-Бурун" із німецького балкера CALLISTO на російський суховантаж NEFTERUDOVOZ-2. 23 грудня 2017 року (карта на основі ww.marinetraffic.com)

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme