Підрив санкцій: Як Росія хитро поставляє паливо в КНДР

Попри міжнародні санкції, що були введені через ядерну програму КНДР, Пхеньяну вдається отримувати ресурси, зокрема з Росії

Depo.Гроші
20 вересня 2017 18:20
ФОТО: depo.ua

Близько восьми північнокорейських кораблів, які у нинішньому році покинули Росію з вантажем палива, направлялися у КНДР попри те, що офіційно кінцевими пунктами призначення були зовсім інші місця, пише Depo.ua з посиланням на розслідування Reuters.

Що сталося

Reuters вдалося дізнатися інформацію про те, як КНДР підриває міжнародні санкції. Відомо про вісім кораблів з Північної Кореї, котрі заходили у порти Росії, завантажувалися паливом і відпливали, вказуючи кінцевий пункт призначення, а згодом змінивши його.

Так, мова йде про вісім кораблів, що відправилися з російських портів Владивостока та Находки, вказали кінцевим пунктом призначення Китай чи Південну Корею в Інформаційній системі держконтролю, але в підсумку опинилися в портах КНДР - Кимчак, Чжуньцзін, Хунгнам або Наджин. Жоден з кораблів не пішов у Китай, більшість із них повернулися на Росію. Всі вони були завантажені дизельним паливом, зазначило джерело у компанії, котра обслуговує кораблі в порту Владивостока. Їх вантажопідйомність складала від 500 до 2000 тонн.

Одним з таких судів був Ма Ду Сан, що належить Койгун Коп. Ко. з КНДР. Він взяв на себе 545 тонн палива на терміналі "Перша річка" Владивостока, який належить російській Незалежній нафтогазовій компанії (ННК).

Reuters стверджують, що отримали квитанцію на товари від 19-го травня, де вантаж Ма Ду Сан прибув з Хабаровського НПЗ, що належить ННК.

Корабель відплив 20 травня. Документи, подані в Інформаційну систему Росії для державного портового контролю констатували наступний пункт призначення - оскільки китайський порт Чжаньцзян і коносамент показали його як Пусан в Південній Кореї... Наступна зафіксована локація корабля після Владивостока була по периметру порту Кимчак - всі інші кораблі були відслідковані тільки в околицях портів.

Що це означає

Американські чиновники кажуть, що кораблі КНДР періодично вимикають свої приймачі і супутники не можуть їх відстежити. Робиться це все для того, щоб підірвати та обійти міжнародні санкції - плутанина з маршрутами і кінцевими точками призначення - це тактика уряду КНДР, який намагається будь-що отримувати необхідні ресурси.

Твердження, викладені в двох розпорядженнях США про санкції Міністерства фінансів США, і юридична скарга, подана урядом США, відповідають інформації, отриманій Reuters з Ма Ду Сан, хоча в документах США не вказано судно.

Що із санкціями

1 червня міністерство фінансів США включило ННК в свій чорний список санкцій, заявивши, що вони надали нафту Північній Кореї і, можливо, брали участь в обході санкцій.

22 серпня під санкціями уряду США опинилися ще дві компанії, зареєстровані в Сінгапурі - Transatlantic Partners і Velmur Management Pte. Ltd.

Законодавча скарга, також подана 22 серпня, звинуватила дві фірми у відмиванні коштів від імені північнокорейських банків, що були під санкціями. Вони намагалися купити нафтопродукти, зіславшись на коносамент від 19 травня для перевезення дизельного палива, проданого ННК в Вельмур і завантаженого до Владивостока - в той же день, що і коносамент для Ма Ду Сан.

Одержувачем вантажу Ма Ду Сан була названа компанія LLC Sky Shipping Limited. Reuters не зміг знайти жодної інформації про таку фірму. При цьому, російська сторона заявила, що вони не порушують санкції, в ННК відмовилися від коментарів як і у держказначействі США.

Оскільки санкції США були накладені на ННК, усі судна КНДР, що перебували у порту Владивостока, залишили його. Вони відправились без вантажу.

Російські постачання нафти та нафтопродуктів до Північної Кореї набагато менші, ніж у Китаю, одного з головних союзників Пхеньяну. Торгівля Росії з Північною Кореєю в першому кварталі 2017 року зросла більш ніж удвічі до 31,4 мільйонів доларів.

Більше економічних новин читайте на Depo.Гроші.