"Нафтогаз" хоче приборкати АЗС. Що буде з цінами на бензин

Ідея про створення "національного оператора" АЗС на базі "Нафтогазу" може видатися слушною. Але, швидше за все, нова структура не буде впливати на ринок, натомість із задоволенням зароблятиме на споживачах

Журналіст стрічки новин
"Нафтогаз" хоче приборкати АЗС. Що буде…

НАК "Нафтогаз України" планує стати оператором АЗС. Базою для цього, найімовірніше, стане понад сотня готових до передачі йому АЗС мережі Glusco. Глава НАК Юрій Вітренко запевняє, що великий державний гравець на ринку мав би давати цінові орієнтири, щоб іншим операторам було невигідно завищувати прайс. Також він міг би куповувати великі партії пального за кордоном, щоб зменшувати дефіцит в Україні.

Аналіз ринку показує, що за умов дефіциту і ажіотажного попиту деякі трейдери/продавці справді збільшили маржу (іноді до 60%). Принаймні абсолютна більшість трейдерів має від реалізації літра пального набагато більше, ніж вони отримували до війни. Отже, в теорії створення оператора АЗС під управлінням "Нафтогазу" могло б бути доречним.

Однак експерти сумніваються, що "Нафтогаз" зможе виконувати зазначені завдання.

"Хіба у нас є нестача АЗС? Чи брак постачальників? У нас навіть вже є напівдержавна соціально відповідальна мережа "Укрнафти" (537 АЗС) та дружня їй мережа "Привату" (1000 АЗС), які завжди тримають мінімальні ціни на заводський продукт. Навіщо ще одна? Чи НАКу нема чим займатись? Може, зайві гроші з’явились?.. Дивний проект", — оцінив ідею Сергій Куюн, директор КГ "А-95".

Крім того, 100 чи навіть 200 заправок, які можуть з´явитися у "Нафтогазу", не виглядають значною часткою на ринку, щоб виставляти цінові орієнтири. "Велика компанія — це та, що має 100 заправок, тоді як в Україні 6500? Тим більше половина з них фактично не можуть працювати. Можна, звісно, ще згадати 80 заправок "Татнєфті", які немовби прийшли з 90-х років. Нехай 180 чи 200 заправок [буде у "Нафтогазу", — "ДС"], але деякі з них у східних регіонах і працювати не можуть. А ті, що розташовані в Києві і області, потребують реконструкції", — не вірить в те, що "Нафтогаз" зможе відчутно впливати на ринок пального Геннадій Рябцев, директор спеціальних проектів НТЦ "Психея".

На його думку, й мета Вітренка в тому, щоб просто відхопити шмат вигідного бізнесу: "Немає жодних підстав думати, що якщо у групи "Нафтогаз" з´являться в управлінні якісь АЗС, то на них буде реалізовуватися пальне за цінами нижчими, ніж у конкурентів".

Докладніше про ситацію на роздрібному ринку пального, ціни, дохід продавців та плани зі створення "національно оператора АЗС" читайте в статті Олексія Шевніна для "Ділової столиці" "Схема Вітренка. Чи зможе "Нафтогаз" із власною мережею АЗС збити ціни на бензин".

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme