Медведчук контролює поставки дизпалива в Україну. Чи це правда?

Кабмін вводить спеціальні мита на поставку в Україну російського дизельного палива і скрапленого газу за допомогою трубопроводів. Головним потерпілим виявиться Віктор Медведчук

Про це повідомляє Depo.ua з посиланням на "Ділову столицю". 

Представник президента в Кабміні Андрій Герус заявив, що уряд 17 липня своєю постановою запровадила спеціальне мито на імпорт з Російської Федерації дизельного палива трубопровідним транспортом та скрапленого газу, назвавши це спільною відповіддю президента і Кабміну на розширення російських економічних санкцій. 

За словами Геруса, мита на російське дизпаливо наберуть чинності з 1 серпня 2019 р. у розмірі 3,75%, а вже з 1 жовтня вони зростуть до 4%. А мито на поставки російського газу з 1 серпня складе 1,75%, а з жовтня - 3%.

Представник президента в Кабміні так обґрунтував запровадження нових зборів: "Відповідні мита знімуть надринкову маржу трейдера-імпортера, яка виникала через логістику (дизельпровід) та інші фактори. Якщо типова ринкова маржа у великому опті становить $ 10-12 за тонну, то на поставках трубопровідним транспортом така маржа становила $ 35-40 за тонну".

Він додав, що нові мита не повинні призвести до подорожчання дизельного палива і газу на автозаправках. "Український бюджет додатково отримає близько 2 млрд грн ($80 млн) на рік. На мою думку, ці кошти необхідно спрямувати на розширення програми субсидій для малозабезпечених верств населення", - резюмував Герус.

Тут найцікавіше - те, кому команда президента разом з урядом хоче обрізати "надринкову маржу трейдера-імпортера". Це цілком конкретний персонаж - кум російського президента і голова політради партії "Опозиційна платформа ‒ За життя" Віктор Медведчук, що йде за списками до Верховної Ради. 

Про цей момент на своїй сторінці в Facebook розповів журналіст і військовий експерт Юрій Бутусов. Він назвав дії української влади "свідомою антимедведчуківською акцією" і зазначив, що "спецмито на імпорт російського дизелю введено саме на поставки трубопроводом, який належить Медведчуку, і на поставки скрапленого газу, ринок якого контролює Медведчук".

Висновок очевидний: спецмито - це політична реакція на спроби Медведчука посилити свій вплив після зміни влади в країні. "Російське паливо йде до нас з РФ та Білорусі різними шляхами, але спецмито б'є тільки по Медведчуку. Демонстративна антимедведчуківська акція", - уточнив журналіст.

Дійсно, Медведчуку приписується контроль над нафтопродуктопроводом "Прикарпатзахідтранс". Відомо, що з 2016 р. дизпаливо в Україну з Росії поставляла тільки "Роснефть", яку очолює близький до президента РФ Володимира Путіна Ігор Сєчін. Поставки йшли трубопроводом "ПрикарпатЗахідтранс", оформлюючись через швейцарську Proton Energy ізраїльського бізнесмена Нісана Моїсеєва. У жовтні 2017 р. "Роснефть" уклала на 10 років контракт на експорт 30-50 млн т дизельного палива з компанією ITC Industry Trading Company SA. (Швейцарія), очільник якої - власник єдиного в Україні нафтопродуктопроводу, громадянин Німеччини Анатолій Шефер. Договором передбачено, що "Роснефть" постачатиме ITC Industry Trading Company від 3 до 5 млн т дизельного палива Євро-5 на рік.

Анатолія Шефера багато українських ЗМІ пов'язують з групою Віктора Медведчука. Продаж палива з труби вже в самій Україні контролює згадана вище компанія "Proton Energy" Нісана Моїсеєва, який також пов'язаний з Медведчуком. (Сам Моїсеєв стверджує, що з Медведчуком у нього не ділові, а дружні стосунки.)

"Прикарпатзахідтранс" експлуатує ділянку нафтопродуктопроводу "Самара-Західний напрямок" протяжністю близько 1,1 тис. км, призначену для прокачування дизельного палива з Росії і Білорусі як для внутрішніх потреб України, так і для транзиту в Європу, зокрема в Угорщину. Проектна потужність магістралі - 3,5 млн т на рік.

Щоправда, напередодні президентських виборів Віктор Медведчук, ймовірно, намагався створити видимість того, що позбувся цього свого активу. Білоруське унітарне підприємство "Нафтобітумний завод" у березні отримало дозвіл Антимонопольного комітету України на купівлю нафтопродуктопроводу "Прикарпатзахідтранс".

"Нафтобітумний завод" належить одному з найбагатших бізнесменів Білорусі Миколі Вороб'ю, чий бізнес пов'язаний з поставками російської нафти і нафтопродуктів. За даними російських ЗМІ, фірма Вороб'я "Інтерсервіс" була посередником в "транзитній" схемі в 2016 р. під час введеного Кремлем ембарго на постачання дизельного палива в Україну.

У перших числах квітня в одному з інтерв'ю Воробей заявив, що "Нафтобітумний завод" планує організувати трубопровідні поставки дизельного палива з Мозирського нафтопереробного заводу, використовуючи куплений нафтопродуктопровід "Прикарпатзахідтранс". "Нашими партнером в даному проекті є International Trading Partners AG і, відповідно, пан Анатолій Шефер як власник активу. Питання подальшої експлуатації, звісно, обговорювалися. Головна мета придбання з точки зору експлуатації активу - це забезпечення максимально можливого завантаження з відповідним зниженням експлуатаційних витрат і підвищенням його економічної ефективності", - додав Воробей.

Тут також варто згадати, що найбільший приватний Білоруський нафтотрейдер "Інтерсервіс" того ж Миколи Вороб'я був серед претендентів на купівлю держпакету акцій енергогенеруючої компанії ПАТ" Центренерго", конкурс по якому було визнано таким, що не відбувся, в грудні 2018 р.

Юрій Бутусов також оцінив збитки Медведчука від введених мит: "Його втрати в результаті введення спецмита на постачання газу і дизеля з РФ можуть скласти $10-15 млн на місяць. Наразі ці гроші Медведчук вкладає в нашу політику і в свою кишеню, а чи буде він сплачувати спецмито і міняти бізнес-схему - побачимо. Але сигнал досить визначний".

 

 

 

 

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Головна

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook