Дубневич: Митний експеримент повинен бути продовжений до 2020 року

Транспортний комітет Ради схвалив правки до Бюджетного кодексу, що дозволяють і далі ремонтувати дороги за рахунок перевиконання планів з митних зборів

Суть митного експерименту, чинного в Україні вже третій рік, в тому, що 50% коштів, що надійшли від митних зборів понад план, направляються на ремонт доріг, повідомляє Depo.ua з посиланням на Facebook-сторінку голови Комітету Верховної Ради з питань транспорту Ярослава Дубневича.

При цьому розпоряджаються цими коштами місцеві бюджети. А стан доріг, особливо місцевого значення, - це проблема настільки кричуща і так давно не вирішується, що стала вже темою анекдотів.

Механізм наступний: Міністерство фінансів визначає індикативи для ДФС з митних зборів. Це і є, по суті, план, - і половина коштів, що надходять понад цей план направляються на ремонт доріг.

Саме тому майбутнє митного експерименту настільки хвилює місцеву владу. В Одеській, Львівській, Донецькій, Волинській областях завдяки коштам, отриманим в ході митного експерименту, вдалося зрушити з мертвої точки проблему реконструкції доріг. Покращити їх змогли і в ряді інших регіонів. У 2017 році від митного експерименту на ремонт доріг надійшло 7 млрд. грн., а це 47% від усіх коштів, виділених на ці потреби. Це при тому, що Мінфін в червні підвищив індикативи, відповідно, обсяги надпланових коштів скоротилися.

У Транспортного комітету ВРУ є аргументи на користь продовження експерименту до 2020 року.

"Спеціальний дорожній фонд протягом найближчих двох років буде фінансуватися лише частково. У 2018 - на 50%, в 2019 - на75%. Тому важливо, щоб митний експеримент працював ще мінімум два роки, - заявляє глава Комітету Ярослав Дубневич. - Цей експеримент хороший тим, що мова йде про надпланові надходження. Він відкриває можливості співпраці на регіональному рівні. Зокрема, місцевим адміністраціям з представниками бізнесу щодо оптимізації місць розмитнення. Місцеві влади співпрацюють з керівництвом митниць з питань контролю за контрабандою. Приклад областей, які брали участь в експерименті, показує, що там, де активно взялися за роботу, самоорганізувалися, - там відразу ж почалося зростання надходжень і стан доріг теж покращився. Тому митний експеримент не обмежується транспортною сферою, значення його - більш значне".

Рішення підтримати пропозицію про продовження митного експерименту до 2020 року члени Транспортного комітету ВР підтримали одноголосно.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme