$600 млн на місяць та сотні тисяч робочих місць: що принесе Україні відкриття портів для металургів

Відкриття морських портів не тільки для зернового, а й для металургійного експорту може забезпечити Україні надходження до $600 млн валютного виторгу щомісяця 

Журналіст відділу новин
$600 млн на місяць та сотні тисяч робочи…
Дмитро Ніколаєнко

Про це в інтерв'ю виданню Forbes розповів Дмитро Ніколаєнко, комерційний директор Метінвесту, передає Depo.ua з посиланням на сайт Групи.

"Наприкінці 2022 року 100 000 браслетів, виготовлених з останньої партії сталі маріупольського металургійного комбінату "Азовсталь", відправили з України покупцям із 44 країн світу. Проте до початку повномасштабного російського вторгнення географія експорту "Азовсталі" була ширшою: продукцію постачали в 90 країн",  - цитує Метінвест Ніколаєнка.

Зазначається, що на сьогодні обидва маріупольські підприємства Групи Метінвест — "Азовсталь" і ММКІ, на які припадало близько 40% виробництва української сталі, зруйновані й через окупацію міста агресором виведені з української економіки.

 "Втратою контролю над провідними підприємствами збитки не обмежуються, оскільки й на підконтрольній Україні території заводи працюють менше, ніж на третину своєї потужності. Зокрема, в грудні 2022 року металургійні комбінати "Каметсталь" і "Запоріжсталь" були завантажені на 25% та 33% від довоєнного рівня відповідно", - йдеться у повідомленні.

У Групі підкреслюють, що фактично підприємства галузі зараз працюють на межі рентабельності заради збереження потужностей та робочих місць.

"Однією з головних причин подібного падіння виробництва стали проблеми зі збутом продукції через блокування морського експорту, бо до початку повномасштабної війни близько 80% українського металу виробники постачали за кордон. Близько 70% металургійної продукції експортували з України через морські порти, але від початку повномасштабної війни вони залишаються заблокованими для більшості експортерів, крім представників агросектору", - пояснюють у Метінвесті.

"Звісно, металурги шукають альтернативні шляхи для постачання своєї продукції за кордон і використовують можливості залізниці та річкових портів. Проте через значне збільшення залізничного тарифу (до 140% — для руди, вугілля та коксу і до 70% — для чорних металів) та додаткові витрати на доставку продукції до портів ЄС вартість логістики зросла в 4–6 разів", - додають у компанії.

Також, додає, Ніколєнко, унаслідок цього у 2022 році надходження України від експорту чорних металів скоротилися порівняно з 2021 роком на 67,5%, до $4,533 млрд.

"Але в умовах, що склалися, навіть цей результат є великим досягненням. Варто зазначити, що гірничо-металургійний комплекс (ГМК) є однією з провідних галузей економіки", - підкреслив він.

Також зазначається, що напередодні війни у 2021 році на ГМК припадало 33% загального експорту України на суму $22 млрд. При цьому внесок галузі у ВВП сягав 10%. Відповідно, зазначене скорочення металургійного виробництва й експорту призводить до суттєвих втрат — ВВП країни у 2022 році обвалився майже на третину.

"Але є й хороша новина: металургійна галузь має потенціал для швидкого відновлення у випадку, якщо на додаток до діючого експортного зернового коридору вдасться відкрити порти для експорту товарів ГМК. Це посилить економічну міцність держави, оскільки забезпечить надходження близько $600 млн експортного виторгу в місяць і дозволить зберегти сотні тисяч робочих місць", - розповіли у Метінвесті.

"Тому Група Метінвест від імені всієї галузі закликає представників влади, дипломатів і міжнародних партнерів України докласти максимум зусиль для того, щоб відкрити море для української сталі, яка для всього світу вже стала символом української боротьби й незламності", - підсумували у компанії.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme