Заміна Zoom та Instagram: Чим для вас може бути корисною нова соцмережа Clubhouse

Здавалося б, всі можливі соцмережі вже придумали. Можливість створювати групові аудіочати є, наприклад, у Telegram. Але новий додаток Clubhouse, який пропонує можливість створювати аудіочати для обговорення різних тем, дуже стрімко набирає популярність в Україні. У чому секрет?

Ірина Жукевич
Журналіст
Заміна Zoom та Instagram: Чим для вас мо…
Фото: Getty Images

Розповідаємо, як це працює та чому сервіс Clubhouse може бути вартий уваги.

Що таке Clubhouse і хто його вигадав

Додаток Clubhouse запустили у США весною 2020. Засновники – підприємець Пол Девісон та екс-працівник Google Рохан Сет. Сервіс розвивався повільно, доки венчурний фонд не інвестував туди $12 млн. До кінця 2020 року в Clubhouse нарахували близько 600 тис. активних користувачів, за січень їхня кількість зросла до двох мільйонів. У лютому, за даними Backlinko, нараховують вже шість мільйонів.

Додаток повністю безкоштовний і поки працює тільки на iOS, але розробники планують створити версію і для Android. Хоча конкретних термінів не називають. В українському App Store цей додаток – №1 у категорії "Соціальні мережі". Інтерфейс – англомовний, також у Clubhouse регулярно змінюється вигляд іконки.

Як зареєструватися на Clubhouse

Тепер найцікавіше: почати користуватися додатком можна, тільки отримавши запрошення від вже існуючого користувача. У Кожного користувача кількість інвайтів, тобто запрошень – обмежена. Після реєстрації ви отримуєте два, які можете використати для запрошення когось із друзів за номером телефону. З часом кількість інвайтів поновлюється.

Можна реєструватися і без запрошення, але тоді ви потрапите у лист очікування. Також ваші друзі з інших соцмереж, які вже є користувачами Clubhouse, отримають сповіщення, що ви очікуєте на інвайт та зможуть вам його надіслати.

Після завантаження додатку і отримання інвайту користувач обирає інтереси серед запропонованих та на їхній основі може обрати кімнати та клуби, до яких приєднається. Кімната – це тимчасовий умовний відділ у додатку, його створюють модератори, додають спікерів, обирають тему та розпочинають діалог у рамках цієї теми. До кімнати можуть доєднатися слухачі та у процесі діалогу ставити спікерам питання. Формат чимось нагадує панельну дискусію на тематичній конференції – декілька експертів розкривають тему та дискутують, а слухачі можуть долучатися до розмови, якщо мають питання.

Створити кімнату може будь-хто, не тільки експерти, а й ваші друзі, які, наприклад, хочуть обговорити плани на вихідні. Кімната схожа на конференцію в Zoom, але без зображення, тільки зі звуком. Всього така віртуальна кімната може вмістити до 5 тис. людей.

Можна тільки говорити і слухати: Як працює Clubhouse

Окрім кімнат у Clubhouse є клуби за інтересами – туди може входити більше людей і щоб у нього потрапити теж потрібне запрошення. У клубі можна створювати декілька кімнат.

Оскільки Clubhouse популярний у багатьох країнах, то соцмережу можна використовувати і для вивчення іноземної мови – слухаючи живі діалоги носіїв мови.

Одна з особливостей соцмережі Clubhouse полягає у тому, що розмови можна слухати тільки у реальному часі, за спробу записати їх користувача можуть забанити. Після закінчення розмови кімната зникає. Це може викликати у користувачів посилений інтерес через ефект синдрому втраченої вигоди – люди бояться пропустити щось важливе, тому будуть активно слідкувати за новинами. 

Ця соцмережа відрізняється від інших і тим, що тут можна тільки говорити і слухати. Створювати дописи, викладати фото і відео можливості нема. 

 Ілон Маск і Цукербрег вже там: Які зірки вже зареєструвалися в Clubhouse

На початку лютого в Clubhouse винахідник Ілон Маск Ілон Маск розповів про чіповану мавпу, яку його компанія навчила грати у відеоігри, чим також викликав інтерес до соцмережі.

Трохи пізніше до Clubhouse приєднався засновник Facebook Марк Цукерберг та у одній з кімнат розповів про VR-технології. Крім того, додатком Clubhouse зацікавились Кріс Рок, Ештон Кутчер, Опра Вінфрі, Джаред Лето та інші відомі люди. Акаунтів колишнього президента США Дональда Трампа, кого забанили чи не у всіх відомих соцмережах, в Clubhouse кілька, але видається сумнівним, що якийсь з них справді йому належить.

Серед українських кімнат у Clubhouse найпопулярніші створює спільнота Ukrainian House. Засновники щодня о 21.00 організовують подію The Ukrainian Show. Спікерами у цій кімнаті вже були Мустафа Найєм, Максим Нефьодов, Кіра Рудик, Олексій Гончарук, Святослав Вакарчук та інші.

Чому Clubhouse може витіснити інші соцмережі: Відгук просунутого користувача

Софія Футерко займається просуванням бізнесу в соцмережах та створила власну агенцію "Palatka Agency", на сторінці якої щоденно публікує контент, тому вона з колегами постійно моніторить новини та новинки.

"Ми дуже швидко побачили, що з’явився додаток та він набирає обертів, тому треба було оперативно шукати щось про нього і когось, хто міг би в нього запросити. В плані реєстрації він нетиповий – ти не можеш зареєструватися там сам, потрібно щоб тобі надіслали запрошення. Або ти можеш завантажити додаток і кинути заявку, щоб хтось тобі віддав свій інвайт, але їхня кількість обмежена і люди не можуть їх роздавати всім охочим, тільки близьким людям. У Clubhouse реєструються найбільші власники крутих агенцій і я побачила що багато різних маркетологів і рекламників вже там, створюють групи, ведуть у них обговорення і навіть дають якісь поради будь-кому, хто туди зайде і підніме руку", – пояснює вона.

Софія зазначає, що якщо Instagram - це про картинки, Tik-Tok – про відео, то ця соцмережа спеціалізується на голосових повідомленнях, як Zoom, але без зображення.

"Це такий маленький острівець для творчості, я вже навіть зустрічала вебінари про те, як правильно заповнювати біографію у Clubhouse. Так, як і в Instagram, ти підписуєшся на людей, а вони – на тебе. Але тут кількість підписників не грає важливої ролі. Варто підписуватись на людей, які можуть створювати цікаві кімнати, у яких ведуться розмови, що  тебе цікавлять. Наприклад я підписалась на Андрія Федоріва, на Дмитра Дубілета та Павла Вржеща, засновника "Banda Agency", тому що я цікавлюсь рекламою і вони регулярно створюють кімнати, де зі своїми спеціалістами обговорюють якісь тренди, або дають відповіді на питання слухачів", – розповідає Софія.

За її словами, це як подкаст, у який можна втрутитись і запитати те, що тебе цікавить. 

"Мені здається, що це як безкоштовна консультація, бо є взагалі спеціалісти, які цілий день сидять у Clubhouse та постійно відповідають на питання слухачів. Я розповіла про свою нішу, але там обговорюють будь-що, ти бачиш канали не тільки своїх друзів, а й кімнати людей з усього світу – китайською, корейською, іспанською мовами. Вони говорять на різні теми, наприклад, вегетаріанство, музичні події. Коли ти реєструєшся, то обираєш що тебе цікавить і тобі показує відповідні події. Поки небагато друзів користуються Clubhouse і мене це трохи дивує. Я проводила в Instagram опитування серед своїх підписників,  з якого дізналася, що про цей додаток чули 40% людей, а зареєструвався, думаю, десь кожен 10 мій друг. Думаю, Clubhouse підійде різним категоріям людей, просто зараз там багато рекламників, СММ-ників і ІТ-спеціалістів, але згодом туди ринуть марафони зі схуднення, спортсмени, любителі здорового харчування тощо" – вважає Софія.

Також вона припускає, що додаток може витіснити прямі ефіри в Instagram, бо там зручніше ставити спікерам питання, а ще це може замінити особисті консультації, бо люди просто заходять у кімнату в додатку і одразу питають, як зробити те, що їх цікавить, а спеціалісти відповідають.

"Ще цікава штука, яка там з’явилась – є кімнати, які називаються "ми просто мовчимо", де збираються люди, які заходять туди і чекають, поки на них підпишуться люди з кімнати і вони теж у відповідь підписуються. В цьому немає користі, просто набивання кількості підписників. Зараз у Clubhouse це не має значення, хіба якщо ти просунутий у чомусь спеціаліст, тобі є що сказати та треба збирати кімнати для обговорень. А для простої людини, яка приходить у Clubhouse послухати, це не має сенсу", – додає Софія.

Як виглядає додаток Clubhouse: Особистий досвід автора

Вже близько тижня я періодично бачу у друзів в соцмережах прохання надіслати їм інвайт у Clubhouse. Коли я не витримала і теж опублікувала таке прохання, за декілька годин відізвалось п'ятеро людей, тому своє запрошення я отримала швидко. Втім, швидкість залежить від вашого оточення та інтересів. Деякі мої знайомі чекали на запрошення декілька днів.

Так виглядає профіль у Clubhouse. Можна додати фото, ім'я, свою біографію і посилання на Instagram та Twitter. Користувачі можуть побачити хто запросив мене у соцмережу і коли.

клабхаус 1

Так виглядає панель налаштувань.

клабхаус 2

На наступних трьох скріншотах - перелік інтересів у налаштуваннях, серед яких можна обрати свої. Так додаток зможе підібрати для вас кімнату за інтересами. Як ви можете побачити, варіантів дуже багато.

клабхаус 3

клабхаус 4

клабхаус 5

Соцмережа показує користувачів онлайн та тих, хто нещодавно заходив у додаток.

клабхаус 6

Такий вигляд має моя стрічка з кімнатами, до яких можна приєднатися просто зараз. Посередині – вищезгадана кімната від Ukrainian Show. Вчора, 17 лютого, спікерами були франківський підприємець та громадський діяч Юрій Филюк і відомий економіст Павло Шеремета. Обговорювали інвестиції та бізнес.  

клабхаус 7

Так виглядає кімната зсередини. Зеленими зірочками біля аватарок позначені модератори кімнати. На скріншоті видно, що мікрофони вимкнені у всіх, крім Павла Шеремети, тобто у цей момент говорив він. Верхні дев'ять учасників – спікери.

Нижче можна побачити хто їх слухає. З самого низу скріншоту є кнопка "піти тихо", яка дозволяє покинути кімнату. Якщо просто вийти у меню, то ви будете продовжувати слухати кімнату у фоновому режимі. В правому нижньому куті є кнопка "підняти руку", яка дозволяє поставити питання спікеру.

клабхаус 8

Так зараз виглядає моя стрічка майбутніх подій.

клабхаус 9

На профіль будь-якого користувача можна натиснути, щоб відкрити його і прочитати біографію, переглянути його підписки та підписників, підписатись самому. Також ви можете переглянути, коли користувач приєднався до соцмережі і хто його запросив. Якщо користувач додав посилання на інші соцмережі, то ви можете перейти і на них.

Активні користувачі заповнюють свою біографію, наприклад, користувач Дмитро Савчук написав, що проводить у Clubhouse інтерв'ю з відомими людьми та підприємцями і коротко описав власний підприємницький досвід.

клабхаус 10

 

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme