"Залізна завіса": Чому "молдовський план" влади для "євроблях" провалиться

Нова ідея комітету Верховної Ради з питань податкової та митної політики щодо так званих "євробляхерів" ризикує провалитися

"Залізна завіса": Чому "молдовський план…

Ще з минулого року влада та власники авто на єврономерах, інтереси яких представляє організація "Авто Євро Сила", намагаються прийти до порозуміння. Але поки що жодних конкретних домовленостей не досягнуто.

Владу не влаштовує, що чимало українців, користуючись дірками в законодавстві, женуть в країну дешеві іномарки з Європи, не сплачуючи грошей в бюджет. "Євробляхери" ж вимагають впровадження європейських правил розмитнення і скасування стандарту Євро-5 (розмитнення авто не старше 2010-го року). Вони готові платити за власні "бляхи", якщо їхні вимоги виконають.

Depo.ua вже детально розписував всі схеми, акцизи, позиції сторін, пропозиції і ситуацію загалом, про що можна прочитати у відповідній статті.

Нещодавно влада ніби-то знайшла рішення проблеми із легалізацією в Україні "євроблях". Як повідомив глава підкомітету Верховної Ради України з питань удосконалення Податкового кодексу, народний депутат Олександр Кірш - "євробляхери" повинні будуть заплатити "символічний внесок" у держбюджет. Мовляв, всі хто вже завіз авто з Європи, зможуть його легалізувати. А от з тими, хто не встиг, але хоче, потрібно буде щось вирішувати. І це щось дуже неприємне як для людей, які мріють про "євробляху", так і фірм, що женуть машини за гроші - законодавство хочуть вдосконалити і закрити існуючі діри.

Приклад Молдови

Голова комітету Верховної ради з питань податкової та митної політики Ніна Южаніна, яка ще восени 2017-го, після вересневих акцій "Авто Євро Сили" називала можливу суму, яку "євробляхери" повинні будуть сплатити за перереєстрацію авто - від 1 до 1,4 тис. євро - розповіла про план влади більш детально.

Вона навела приклад Молдови, де є "символічний збір".

"Це значить для республіки Молдова 30% від діючої ставки для акцизного податку, який заплатили громадяни Молдови, щоб мати можливість зареєструвати автомобілі в Молдові і потім стати вже на законні рейки, і не зловживати нормами митного законодавства", - казала Южаніна.

В Україні збираються спочатку дати можливість громадянам розмитнити автомобілі за певною ставкою і поставити їх на облік. Це перша частина плану. А от друга - більш жорстка для "євробляхерів".

"Друга частина - паралельно внести зміни в законодавство, які в подальшому заборонили б назавжди зловживати нормами, які зараз були використані людьми, які завезли автомобілі, ставлячи їх в режим транзиту або тимчасового ввезення", - анонсувала Ніна Южаніна.

Деталей по другій частині вона не розкрила, однак очевидно, що в Комітеті хочуть за допомогою посилення вимог до стану автомобілів, що ввозяться, в тому числі і екологічного, залатати законодавчі "дірки", перекривши потік "євроавто".

У Комітеті ВР також нагадали, що із січня 2020-го Україна знову повинна повернути техогляд. Але не той, що проводитиме МВС. Будуть створені спеціальні сервісні центри...

Проект рішення проблеми Комітет передав активістам. "Авто Євро Сила" наразі офіційно не коментувала його. Втім, на сторінці активістів у ФБ з'явився пост, який дає зрозуміти, що пропозиція буде відкинута.

Чого хочуть "євробляхери"

Як сам пост "Авто Євро Сили" так і коментарі під ним натякають, що попереду чергові акції протесту "бляхерів".

Оскільки, пропозиція влади нічого спільного не має з їхніми вимогами.

Власники авто на єврономерах вимагали скасувати вимогу Євро-5 на б/у автомобілі, а також стягування акцизу і мита при ввезенні уживаного авто в Україну. Наразі податки встановлені на такому рівні, що легалізація в Україні імпортного авто може коштувати в кілька разів дорожче самого авто.

"Євробляхери" наводять приклад із розмитненням "Запорожця", який купили в Україні і розмитнили у Польщі, отримавши польські номери за $250.

В Україні ж розмитнення умовної "тачки" з ЄС (стандарт Євро-5) за $250 з двигуном 1,6 коштуватиме $718, що в кілька разів дорожче самого авто.

Активістів цілком можна зрозуміти, бо коли влада наводить приклад Молдови для України, то чомусь забуває, що там більше року тому придумали вирішення проблеми як такої. По-перше, у молдован діє принцип так званих "віньєток". Авто на іноземних номерах може кататися Молдовою 180-днів. За ці півроку водій має сплатити дорожній збір - 180 євро. По-друге, в січні 2017-го, щоб стимулювати власників авто на єврономерах "легалізуватися", водіям дозволили розмитнити автомобіль зі знижкою на акциз в 70%.

В Україні ж дорожнього збору немає. Власники "євроблях", як і інші водії, заправляють авто, а у вартість палива в нас закладені збори на дороги.

Окрім цього, в Молдові розробляються закони, які повинні знизити податки на ввезення авто.

Українська ж влада планує вирішити проблему з "євробляхами" дуже просто - легалізувати всіх, хто заїхав, і перекрити кисень тим, хто не встиг. Тут з Молдовою дуже мало спільного. Бо жодних поступок із зменшення податків, скасування стандарту Євро-5 та ін., нема.

Фінал далеко

Компромісу між владою та активістами на таких умовах не буде. У влади вже немає змоги вирішити проблему силою. У грудні 2017-го, за даними ДФС, українськими дорогами каталося майже 400 тис. "євроблях". І це дані з великою похибкою, бо чіткої бази по цих авто немає. Зараз їх, очевидно, вже більше. А це величезний ресурс людей, готових захищати свої машини. "Авто Євро Сила" має свої осередки у великих містах та містечках ледь не по всій країні. І здатна організувати протест за необхідності.

Йти на поступки влада також не може, бо вони означатимуть менші податкові збори, а тут у Комітету Южаніної можуть виникнути, як мінімум, протиріччя з Мінфіном. Схоже на те, що ситуація заморозиться, як мінімум, до виборів 2019-го. І через законодавчі дірки в Україні ставатиме все більше дешевих європейських іномарок з Литви, Польщі, Німеччини, Естонії та інших країн.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme