ЧС 2018
Вибори-2019
Онлайн
Сектор
Спецпроекти
Країна Укропів

Вічний "Бляхінг": Чому євробляхери знову перекрили Київ

Власники автівок на єврономерах вимагають доступного розмитнення авто і врахування "народних" правок до законопроектів  №8487 та №8488

Depo.Життя
7 листопада 2018 10:50
ФОТО: depo.ua

Влітку Верховна Рада підтримала в першому читанні законопроекти №8487 (зміни до Податкового кодексу щодо оподаткування акцизом легкових авто) та №8488 (вносить зміни до Митного кодексу та деяких законодавчих актів щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України), які розроблялися за участі активістів-євробляхерів, автомобільних монополістів та експертів на Комітеті з питань податкової та митної політики.

Читайте також: Старт легалізації: Як може змінитися акциз на "євробляхи"

Восени Комітет Южаніної повернувся до розгляду законопроектів, а саме правок до них, яких надійшло більше сотні.

Серед них були побажання "євробляхерів", зокрема, прибрати з розрахунку вартості розмитнення вік авто. "Бляхери" пропонували, щоб вартість оформлення і нового, і 20- річного авто була приблизно однаковою. Та на засіданні Комітету 6-го листопада, як повідомили активісти, таке рішення не підтримали.

В цілому ж Комітет Южаніної рекомендував ухвалити законопроекти №8487 та №8488 в другому читанні, розглянувши правки в залі Ради. "Євробляхери" незадоволені тим, що їхні важливі правки в Комітеті не знайшли підтримки, на відміну від "автоолігархів" калібру Святаша, і сьогодні мітингують під Верховною Радою.

Яким взагалі буде акциз по-новому

Базові ставки для авто з бензиновим двигуном дорівнюватимуть 50 євро, для авто на дизелі - 75 євро.

Для дизельних авто об‘ємом більше 2,5 літрів коефіцієнт 150 замість 75.

Для бензинових з об‘ємом більше 3 літрів коефіцієнт 100 замість 50.

Для авто старше 15 років рахувати вік як 15.

До базових ставок ще будуть застосовуватися коефіцієнти. Сам акциз дорівнюватиме базовій ставці помноженій на два коефіцієнти. Серед останніх маємо "Коефіцієнт двигуна" (відношення його обсягу до 1000) та "Коефіцієнт віку" (кількість повних років машини).

Розрахувати акциз буде дуже просто за наступною формулою.

Коефіцієнт двигуна x Коефіцієнт віку x базову ставку = Акциз.

Розрахунок для бензинових авто

Наприклад, беремо авто з об'ємом двигуна 2000 см3 2012-го року випуску (5 років) і розраховуємо акциз.

50 євро x 2 (2000 см3/1000) x 5 років = 500 євро.

Для об'єму двигуна більше 3 літрів

100 євро x 3 x 5 = 1500 євро

Або для меншого об'єму і старшого віку.

50 євро x 1,6 (1600 см3/1000) x 15 років = 1200 євро.

Акциз для старших авто планується вищий, що має стимулювати людей купувати та розмитнювати за зниженим акцизом новіші машини, дбаючи про екологію.

Дизельні авто за новими правилами

Беремо авто з об'ємом 1600 см3 2004 року випуску (13 повних років).

75 євро x 1,6 (1600/1000) x 13 = 1560 євро.

Для двигуна більше 2,5 л

150 євро x 1,6 x 13 = 3 120 євро

Окрім цього, Комітет пропонує знижки на акциз одразу після початку дії законопроектів.

Перші 30 днів - знижка 50%
Наступні 60 днів - знижка 25%

Виходить, що протягом 30 днів там, де було 500 євро, буде 250. А через 60 днів - 375.

Крім акцизу на ціну авто впливають інші обов'язкові платежі на кордоні. До них відносять мито - 10% від митної вартості (для автомобілів з ЄС - від 5%) і ПДВ - 20% від усієї суми, включаючи акциз і мито. Але найстрашніша цифра у вартості завжди належала акцизу.

Діючий акциз набагато вищий.

Для бензинового авто, до 5 років, об'ємом двигуна 2000 см3 він виллється у 3 286 євро. А на ті, що старші 5 років - 4 882 євро.

Відповідно ставки падають в рази. Якщо зараз за нове авто з двигуном 2000 см3 потрібно буде сплатити 534 євро акцизу, то за новими правилами сума впаде до 100 євро.

Чого хочуть активісти-євробляхери

В "Авто Євро Силі" підрахували, що оптимальною для розмитнення 12-15 річної іномарки, яка в Європі коштує 3 000 євро, була б сума до 300 євро, а не майже 2 тисячі, як випливає з прийнятого в першому читанні варіанту законопроекту.

Комітет Южаніної з ними не згоден. За словами активістів, там відкинули правки, оскільки це призведе до 44 млн збитку бюджету України.

Також "бляхери" вимагали, щоб з умов розмитнення прибрали необхідність виїзду за кордон і в'їзду в Україну по-новій для вже загнаних "євроблях". Зараз такі авто числяться на іноземних власниках.

Щоб переоформити їх і поставити на українські номери, потрібно виїхати за кордон, зняти машину з європейської реєстрації, пройти ТО, оформити договір купівлі-продажу. Дешевше 2000 євро ця процедура навряд чи обійдеться. До цієї суми додаємо акциз і розмитнення в цілому, яке перевалить за 1000 євро. І умовна машина, яка була придбана за 3000 євро в ЄС. З урахуванням 1000 євро за розмитнення, виходить, що за розмитнення авто, на яке вже "бляхер" витратив 3000 євро потрібно буде викласти ще стільки ж, щоб поставити його на українські номери.

Комітет таке прохання попередньо ухвалив. Пропонується норма дистанційної легалізації, коли іноземний власник документи надсилатиме "бляхеру" поштою.

Головне обурення у євробляхерів викликає, звісно ж, небажання зрівняти вік авто у питаннях акцизу. Деякі навіть кажуть, що акциз взагалі можна було б скасувати, залишивши мито та ПДВ. Також їх не влаштовують коефіцієнти в 100 замість 50 євро для великого літражу двигунів для бензинових і 150 замість 75 євро для дизельних авто. Враховуючи те, що багато "бляхерів" женуть вантажівки та буси для заробітку, такий момент є важливим.

Остаточної версії законопроектів з запропонованими правками, кажуть, що досі не бачили.

Планувалося, що крапку стосовно "євроблях" у Раді поставлять 8-го листопада.

Через 180 днів після початку дії ухвалених законів починають діяти штрафні санкції з величезними штрафами за рух на нерозмитнених "бляхах".

Про них Depo.ua теж детально писав ось тут.

А поки що "євробляхери" стоять під Радою і хочуть, щоб їх почули.

Більше актуальних новин читайте на Depo.Життя