Україна проти України. Хто наші конкуренти на "Оскарі"

Наразі країни активно визначаються з фільмами, які поборються за нагороду Американської академії в номінації Кращий фільм іноземною мовою

Україна проти України. Хто наші конкурен…

Від України у церемонії нагородження візьме участь стрічка Валентина Васяновича "Рівень Чорного", яку вже визнали найкращим повнометражним фільмом на ОМКФ

Робота зібрала гучні овації критиків і гурманів.

Критичних постів наразі мало – можливо тому, що стрічку записали у інтелектуальний артхаус, який у поважному товаристві прийнято любити. А можливо, більшість кіноманів завітати на сеанс так і не наважилась.

У фільмі, який йде півтори години (за нинішніми мірками, доволі мало), зовсім немає слів, сюжет повзе повільно, а кожен епізод скидається на окрему замальовку. У свої 50 років головний герой втрачає усіх, кого цінує і любить – коханку, кота, батька. Але при всій безвиході ситуації закінчити режисер вирішує на оптимістичній ноті. У мережі твердять: треба потерпіти, понудитися, а потім усе зрозумієте, і буде катарсис.

І от, деякі говорять про глибоку роботу, яка спонукає зануритися у власний внутрішній світ, а інші твердять про набір кліше. Так, життя буває безжальним, але смакувати на екрані кожен удар – вторинно і тому непристойно. Та й образи на кшталт дороги, яка несе прямо у стіну, але в останню мить вивертає, для світового мистецтва не нові.

Навіть опоненти визначають кілька чеснот: по-перше, знята картина доволі майстерно і красиво. А по-друге, бюджет фільму склав близько $10 тис., і з них жодного бюджетного.

Натомість у фан-клубі "Рівня чорного" є відступники. Твердять: Васянович зняв шедевр, але на "Оскарі" у картини шансів немає.

Питання щодо шансів українського фільму на перемогу стає все більш дискутивним, адже інші картини наразі активно представляють своїх претендентів.

КАРТИНИ-КОНКУРЕНТИ

Так, від Литви у конкурсі візьме участь картина "Іней", яка розповідає про війну на Сході України. Фільм знятий у копродукції Литви, України, Франції та Польщі. Частину грошей на картину виділило Держкіно. За сюжетом, литовець вирушає волонтером на Донбас, на фронті знайомиться з воєнними волонтерами і знаходить своє кохання.

Фільм вже представили на Каннському міжнародному кінофестивалі та на ОМКФ.

Реакція публіки дуже різна - наприклад, у Каннах стрічку проводжали тривалими оплесками, а от на кіноресурсі IMDB фільм має посередній глядацький рейтинг у 6,3 бали.

Участь "Інію" у церемонії - однозначна перемога. Адже вперше на "Оскарі" покажуть аж два українських фільми, один з яких розповідає світові про війну на Сході країни. В картині знялися справжні військові, а глядачі дивляться на українські гарячі точки очима режисера Шаунаса Бартаса.

Від Німеччини змагатиметься трилер Фатіха Акіна "На межі". Поки що - один з фаворитів перегонів.

За сюжетом, чоловік та син героїні стають жертвами теракту, а вона вирішує помститися за близьких. Головну роль зіграла голлівудська акторка Діана Крюгер.

Фільм брав участь у основній конкурсній програмі у Каннах і зібрав доволі непогану критику. Картина про найбільше жахіття сучасної Європи - теракти - має чимало шансів на перемогу. Адже тут є і тонкий психологізм, і актуальність.

Тим паче, що Акін - режисер титулований. Так, за фільм "На краю раю" він номінувався на найкращий фільм у Каннах і отримав ФІПРЕССІ. А картина "
Головою об стіну" здобула "Золотого ведмедя" у Берліні.

Від Польщі їде ще один важковаговик змагань - картина Агнешки Холланд "Слід звіра". Фільм, поставелений за сюжетом детективного роману, вже забрав у скарбничку "Сріблого ведмедя" Берлінале. Сама режисерка вже тричі номінувалася на "Оскар". Картина, в якій розслідується низка вбивств, піднімає вічні філософські питання. Словом, ідеальний фестивальний кандидат.

За Південну Корею на "Оскарі" змагатиметься історична стрічка Янга Хуна "Таксист", сюжет якої зав'язаний навколо повстання у Кванджу у 80-х роках. Хоча у прокаті стрічка зірвала круту касу, її успіх на американському фестивалі під сумнівом. Описані події занадто далекі від США, аби зачепити Американську кіноакадемію за живе.

Стрічка "Припини вирячатися в мою тарілку" гайне на церемонію від Хорватії. Головна героїня дуріє від власної сімейки і знаходить втіху в обіймах числених незнайомців. Може, і зворушливо, але дещо вторинно. Ще чотири роки тому світ галасував через проект Франсуа Озона "Молода і прекрасна" зі схожим сюжетом та портретом головної героїні.

А от Фінляндію представлятиме картина Дома Карукоскі "Том Фінський". Так себе називав художник Тоуко Лааксон, який попри переслідування зображав на полотнах гомосексуальну еротику.

Байопік вже взяв приз на фестивалі у Гетеборзі. А от щодо "Оскару" - шанси непевні. Минулоріч членам академії дісталося за вручення головного призу картині "Місячне сяйво". Критики дорікали, що фільм обрали за правозахисний фльор та гомосексуальну тематику, а не за художні принади.

ХТО ВИГРАВАВ

Любителям крутити носом і торочити, що на конкурс краще посилати не "цю нудню", а динамічні, гостросюжетні стрічки, варто краще розібратися в концепції премії. Так, саме блокбастери перемагають у більшості номінацій. Але від іноземного кіно на церемонії чекають інтелектуальності, шоку і гри на межі фолу.

Наприклад, у 2016-му номінацію взяла угорська драма "Син Саула", головний герой якого - в'язень німецького концтабору - змушений спостерігати за тим, як нацисти вбивають його сина, а потім - шукати можливість поховати хлопчика.

Переможець 2015-го, польська картина Павела Павліковського "Іда" розповідає про дівчину, яка шукає розстріляних під час Другої світової війни родичів.

У 2014-му приз взяв, мабуть, найпозитивніший переможець останніх років - італійський фільм "Велика краса". Зовсім не комедія, змушує думати і хнюпитись, але не лякає.

А от роком раніше тріумфантом вийшла драма Міхаеля Ханеке "Любов", в якій літній чоловік спостерігає, як день за днем життєві сили втрачає його колись кохана дружина. Фільм тягнеться, заганяючи глядача у безпробудну безвихідь.

Себто, український "Рівень чорного" з його "пропало все, але не все" виглядає доволі трендовим кандидатом. Щоправда, порівняно з переможцями глибини йому бракує. Автори не бажають препарувати душу свого героя і витягувати на світ ссудомлених тарганів і подають його просто типажем, а не людиною.

Чи зацінять академіки стилізованість картини - ефектні художні кадри та безслівну манеру - велике питання.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme