Тест-драйв Renault Trafic: варіант посередині

Вантажопасажирські фургони — особливий клас автомобілів, в якому зміщення в будь-який бік — вантажної функціональності або зручності пасажирів — може призвести до ущемлення другого складника. Перевіримо баланс фургона Renault Trafic із подвійною кабіною – новинки на нашому ринку

Віталій Новак
Журналіст, спеціалізується на тест-дайвах і автомобільній тематиці
Тест-драйв Renault Trafic: варіант посер…

Два в одному – це завжди компроміс чи іноді трапляється диво подвійної вигоди? І я зараз не про більшість сучасних кросоверів, що часто нічим функціонально від старих добрих хетчбеків (ну хай деякі від універсалів) не відрізняються. Йдеться про речі серйозні, наприклад про пікапи або ось про фургон Renault Trafic із подвійною кабіною. Раніше у комерційній лінійці Renault в Україні все було просто та зрозуміло: ось пасажирський Trafic, ось вантажний. У кожного свої цілі та завдання. Та тут – водій та п'ять пасажирів плюс чотири кубометри вантажного відсіку. Цікавий симбіоз – під цілком певні цілі та завдання, але наскільки дві його сутності органічні у своїй єдності?

Renault Trafic - вид зліва

Без пікап-ефекту

Із пікапами, незважаючи на схожість визначення (подвійна кабіна + вантажний відсік), у Renault Trafic мало спільного. Все просто: мінівантажівки для використання за цільовим призначенням у нас купують рідко, зазвичай — "для краси", приємно ж бо приїхати в офіс в авто трохи менше "полуторки". Що стосується Renault Trafic, такий складник у мотивації до придбання відсутній, тут ніхто не заплющуватиме очей на певну незручність тільки тому, що це модно чи круто, тож все напрочуд прозоро: або добре і функціонально, або компроміс в одних завданнях та вигода у чомусь іншому. Він, за визначенням, ідеальний для бізнесу, для будь-якої справи, де вам потрібно перевозити команду людей та обладнання, матеріали, будь-які вантажі, – Renault Trafic бере на борт майже тонну ваги, 986 кг. Залишилося тільки з'ясувати, чи доведеться чимось пожертвувати.

Renault Trafic - лівий задній кут

Збери сам

Такий варіант із подвійною кабіною до нас на ринок потрапив уже після оновлення моделі, тож це найсучасніший і наймодніший Renault Trafic. Впізнати його можна за хромованою решіткою радіатора та світлодіодними ходовими вогнями. Опціонально доступна повністю LED-оптика, але тут мені видається абсолютно логічним рішення не ставити повністю діодне світло на всі моделі без винятку. Це комерційний автомобіль, тут дуже важливим є питання ціни, тому винесення виробником всіх вишуканих нововведень в окремий опціональний список — правильне рішення.

Renault Trafic - передня права фара

Причому список там величезний, можна зробити зі свого Trafic преміум-вантажівку з клімат-контролем, автономним обігрівачем, дерев'яним оздобленням вантажного відсіку, алюмінієвим багажником на даху та ще масою опцій, якщо не забракне бажання та коштів. У нашому автомобілі частина опцій була встановлена, але, на мою думку, саме із розряду потрібних і правильних — кондиціонер, круїз-контроль, камера заднього виду, парктронік, мультимедійна система із сенсорним семидюймовим екраном — загалом, певний набір джентльмена, що перетворює суто комерційний утилітарний автомобіль на сучасний і комфортний транспортний засіб.

Майстер орієнтації

Зі своїми нюансами, певна річ. Мені, наприклад, довелося довго звикати не дивитися кожні 15 секунд на те місце на лобовому склі, де має бути дзеркало заднього виду, а є тільки бокс під датчики. Але ззаду вантажний відсік, вантажні двері, що логічно, глухі, без вікон, тож дивитися нема куди — орієнтуємося тільки на бічні дзеркала, як на будь-якому вантажному автомобілі з фургоном.

Renault Trafic - скло

Вони двосекційні, але, відверто, мені додаткові вставки тільки заважали — дзеркала і так великі та інформативні, в них чудово видно і бордюри під час паркування, і все, що відбувається навколо, тому такий поділ, напевно, доречніший на більших автомобілях (або з меншими дзеркалами). Тут же оглядовість просто чудова, тож у мене габарити не викликали жодних проблем ні на трасі, ні в тісному міському трафіку, ні під час паркування.

Renault Trafic - ліве дзеркало

Спершу здавати назад все-таки трохи страшно, але для цього передбачена камера заднього виду, завбачливо встановлена на самому верху, над задніми дверима, через що вона навіть у найгіршу сльоту залишається чистою. Картинка не найкращої роздільної здатності, але для безпечних маневрів цілком вистачає.

Renault Trafic - зовнішній ліхтар

Якщо вже говоримо про картинку, відразу продовжу про мультимедійну систему — нововведення Renault Trafic. Згідно з документами, вона має технологію реплікації смартфона, але звичайні програми на зразок Android Auto, Apple CarPlay або Mirror Link не підтримуються. У представництві Renault запевняють, що встановлення спеціальної фірмової програми розв'язує проблему, але у мене терпіння не вистачило - довелося задовольнятися лише вбудованими функціями, зокрема вбудованою навігацією. Але треба відзначити також непоганий звук — зі знижкою на клас автомобіля, певна річ, - і нормальну роботу тачскріну.

Renault Trafic - мультимедійна система

Вік живи

Імовірніше, Renault Trafic у такому виконанні для свого власника (або для водія за умови використання в компанії) буде другим домом, і для цього тут все готово – три бардачки, кілька ніш для дрібничок та документів, три підстаканники для передніх пасажирів, під сидіннями другого ряду є ніші для якогось дрібного, але цінного багажу – загалом, можна облаштуватися і створити справжній затишок. Нехай салон грубуватий в обробці й дещо старомодний — тут ми маємо на увазі більше практичність і довговічність, а з цим, зрозуміло, все гаразд.

Renault Trafic - кермо

Зазначу лише, що передні три місця фактично існують, але тоді й водієві буде не так затишно, і пасажирам тісно, все ж таки середнє місце тут "на всяк випадок". Подорожувати краще уп'ятьох, ба навіть учотирьох. Тоді взагалі кожному пасажирові належать двері, і це круто. Ну, якщо не брати до уваги двері вантажного відсіку. Бічні двері, звичайно, зсувні, що ви оціните на першому ж паркуванні, а задні з чудовою системою фіксації — на 90 градусів, можна відчинити і на 180, можна навіть зафіксувати одні двері відчиненими в русі для перевезення довгомірів.

Renault Trafic - кузов

Між пасажирським та вантажним відсіком – вікно, тож пасажири другого ряду завжди можуть проконтролювати, як там почувається весь багаж. І це дуже важливо, особливо якщо ви возите не європалети з мішками, а дороге обладнання. Втім, і мішки приємно контролювати. У відсіку є такелажні петлі для фіксації вантажу, але, як я вже згадував раніше, оздоблення внутрішнього простору можна вибрати на свій смак — пластикове або дерев'яне.

Це надовго

Щиро кажучи, я вже не пам'ятаю, в якому автомобілі під час заправки повного бака я бачив цифри запасу ходу більше 1200 км. На одній заправці! Так, бак на 80 літрів, але це не головне. Головне — це чудовий 1,6-літровий мотор, який просто підкорив своїми можливостями. Дизельний двигун із двома турбінами видає 140 к. с. при 3500 об/хв, максимальний крутний момент - 340 Нм вже при 1500 об/хв і відрізняється напрочуд скромним апетитом. Так, у нас така версія доступна тільки з механічною КПП, як кажуть у компанії, МКП "для впевнених у собі водіїв", і тут не посперечаєшся – навіщо невпевненим у собі водіям купувати Trafic? Я жодного разу не пошкодував, що тут немає автомата, це такий брутальний транспорт, і з ним приємніше спілкуватися через важіль КПП. Ну, хіба що педаль зчеплення дещо довга і в трафіку (вибачте за каламбур) ліва нога може втомлюватися. Коробка шестиступінчаста, але можна сказати, тут чотири основні передачі та дві додаткові. Перша — у разі повного завантаження або руху в умовах бездоріжжя, рушати без проблем можна з другої, а шоста — Renault Trafic, що підтримує рівний рух на трасі, розганяється, але повільно і неохоче. А ось на другій-третій стартує знаменито, і взагалі розгін до "сотні" за 10,8 с для цього формату – це чудово, справжній перегоновий автобус. З витратою від хетчбеку.

Renault Trafic - панель приборів

Що стосується витрати – це окрема тема. По-перше, є система Start/Stop, що дозволяє непогано заощадити. По-друге, у Renault Trafic відразу кілька систем, які просто спонукають не витрачати зайве паливо — начебто під егідою зеленого водіння, але ми знаємо, в чому основний сенс! Перед водієм завжди світиться невеликий горизонтальний діод, що змінює колір залежно від навантаження. Зелений – ви все робите правильно, жовтішає – треба щось робити, почалася витрата. На центральному дисплеї є підказчик щодо передач, коли варто переключитися, — мене дратує, але комусь знадобиться. Хоча ні, я іноді забував перемикати з п'ятої на шосту, вони дуже близькі за передавальними числами, тому іноді допомагав і мені. Далі: саме про згадувані вже вбудовані функції мультимедійки, а саме Driving Eco, де можна заробляти зірочки за економне водіння, така собі корисна гра. Плюс – окрема кнопка Eco біля важеля МКП, яка не лише згладжує оберти, а й повністю оптимізує систему енергоспоживання. Скажу чесно, не всі ці системи мали прямий вплив на мій загартований у тестах характер, а проте середня витрата за час тесту становила 6,9 л на 100 км, це чудовий результат. Причому тут витрата палива у нас зростала більше на трасі, ніж у місті, – дорогу тримає добре, максималка – 181 км/год, так і хочеться притопити.

Renault Trafic - вид зпереду

Еластичний, тяговитий двигун, жодних турбоям, із гарним набором обертів і такою витратою – це чудово. Ще із цікавих плюсів додам систему Extended Grip, доступну і в стандартній комплектації. Зрозуміло, повний привід вона не замінить, але може допомогти на в'язкому грунті, на підйомах або на маневрах з повним завантаженням.

Бачу мету

На початку тесту мені чомусь здавалося, що ми навряд чи потоваришуємо. Renault Trafic у такому виконанні — автомобіль вузьконаправлений, спеціалізований і гарний лише у своєму амплуа. Оскільки я не мав безпосередньої необхідності перевезення групи людей та пів тони обладнання, я очікував, що тест вантажопасажирського автобуса буде радше напруженим, аніж цікавим. Але ні, це був реально цікавий досвід, приємне спілкування з автомобілем із чудовим мотором, розгонистою, але чіткою МКП, приємною витратою палива, значними габаритами, що однак добре відчуваються. Очевидно, якщо вже користуватися всіма перевагами цього автомобіля, величезним вантажним відсіком із невеликою вантажною висотою, вантажопідйомністю не надто меншою, ніж у повністю вантажного Renault Trafic, враження будуть ще переконливішими. Тож маю визнати: йдеться це не компроміс, а універсальний транспорт для цільового використання.

Renault Trafic - вид ззаду

Технічні характеристики Renault Trafic

Двигун

Робочий об'єм, см3

1598

Максимальна потужність, к. с. при об/хв

140 при 3500

Максимальний крутний момент, Нм при об/хв

340 при 1500

Тип палива

Дизель R9M Twinturbo

Трансмісія

Тип

шестиступінчаста механічна

Підвіска

Передня

Незалежна, МакФерсон

Задня

Напівнезалежна, пружин.

Габарити

Довжина/ширина/висота/колісна база, мм

5399/1956/1971/3498

Об'єм багажного відділення (VDA), м3

4

Кліренс, мм

160

Маса

Споряджена маса, кг

1935

Вантажопідйомність, кг

986

Експлуатаційні характеристики

Максимальна швидкість, км/год

181

Розгін до 100 км/год, с

10,8

Витрата палива, л, місто/траса/змішаний цикл

7,2/5,7/6,2

Місткість паливного бака

80

Ціна

Від 850 700 грн

 

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme