Тест-драйв Opel Crossland: без всякої X

Найпопулярніший кросовер Opel в Україні оновився і втратив літеру X в назві. Що разом з Х пішло в минуле, а що придбав Crossland зі своїм першим рестайлінгом — розбираємося в цьому матеріалі

Віталій Новак
Журналіст, спеціалізується на тест-дайвах і автомобільній тематиці
Тест-драйв Opel Crossland: без всякої X…

Opel Crossland відтепер, з появою Mokka, не самий маленький кросовер Opel. Та не найдоступніший — оскільки у офіційних дилерів деякий час ще можна буде купити попередній Opel Crossland X. Але це буде не довго, так що Crossland і без X все одно залишиться найдоступнішим кросовером від німецького виробника (втім, від всіх німецьких виробників) в Україні. Сьогодні стартова версія Opel Crossland у нас коштує 473 000 гривень, це близько 17 тис. доларів. Так що однозначно він залишиться і найпопулярнішим кросовером Opel в Україні, але напевно ж купуючи автомобіль з орієнтацією на ціну доведеться з чимось змиритися. Чи ні?

Star Wars Line

Ну головне, з чим доводилося миритися — це кумедна мордочка Opel Crossland X з таким носом-радіатором, як у плюшевого ведмедя. Напевно цей образ комусь і подобався, але до моєї невимовної радості ми тут, в Україні, теж нарешті приходимо до розуміння, що маленький кросовер — це не тільки для дівчаток. Він може бути і чоловічим, і сімейним, і бісексуальним, коротше, будь-яким, і важливо, щоб дизайн підходив всім. Ну або хоча б майже всім. Тепер — інша справа. В першу чергу, з'явився Visor — такий, як у Mokka, а в перспективі — у всіх нових Opel. Це та сама центральна глянсова вставка, яка об'єднує решітку радіатора і фари. Стривайте, яку решітку? Решітка — внизу, вгорі тепер все закрито, що означає вдвічі менш комах в радіаторі, а якщо серйозно — для охолодження сучасних моторів цілком достатньо нижнього радіатора, а з верхнім можна вчинити і ось так. Заодно не доведеться міняти дизайн для електроверсії — і так оновлений Crossland виглядає як "електричка". Давайте відразу узагальнимо: виглядає відмінно. У порівнянні з попередньою версією — близько, все-таки це не зміна поколінь, але зовсім по-іншому через "візор", затемнені фари, новий стайлінг. Я навіть не знаю, що мені більше подобається — Opel Visor або напис на кормі Crossland: це просто насолода для очей людини, що має схильність до перфекціонізму і все життя працює зі шрифтами.

Особливий стайлінг GS Line + передбачає ось це яскраве поєднання чорного і червоного, і напевно, це найвигідніший для Crossland образ, не дарма в усіх рекламних матеріалах він виглядає саме так. Але і з кольорами для нонконформістів проблем не буде. Особисто я взяв би і червоно-чорний, але попросив би окантовку нижнього радіатора і вставку на задньому бампері теж зробити чорними. Цей сіро-сталевий мені здається вже занадто строкатим, хоча як не дивно — це привілей вищих комплектацій, в Edition ці елементи якраз просто чорні. До речі, у Opel є варіант і платинового відтінку для Crossland, тут вони втратили хороший PR-хід: за аналогією з GS Line його можна було б позиціонувати як Star Wars Line — взагалі-то "визор" це прозорий щиток для очей в шоломі, пам'ятайте, ось такий, як у мандалорца.

Загалом, машина виглядає по-іншому і тепер навіть в позиціонуванні їй буде набагато простіше. Так що там міркувати, Opel Crossland просто красень, на фото все є. Давайте краще поговоримо про салон.

Точне налагодження

А тут все просто. По-перше, в Opel Crossland немає приліпленого на торпеді планшету, а 8-дюймовий дисплей (в комплектаціях простіше — 7-дюймовий) вбудовано в архітектуру панелі. І все, вже за це його можна любити. Але далі — більше.

Перед водієм і переднім пасажиром розташований просто рівний стіл, нижня кромка скла десь дуже далеко і десь там губляться і передні габарити моделі. Комусь доведеться звикати до такого підходу, і хоча передні сидіння тут вище, ніж у багатьох однокласників, на ситуацію це ніяк не впливає. Але! Вся ця поверхня — м'який пластик, що взагалі можна розцінювати як підкуп клієнта. Ось на дверних картах — все ок, пластик жорсткий і гучний, але і тут в місці для ліктя -м'яка подушечка зі шкіряним оздобленням, а навколо неї — вставка алькантари. Звичайно, це у нас найдорожча версія Opel Crossland, мінімум за 668 100 грн, але все одно це далеко не преміальна ціна, а обробка — гарна. Мало того, що сидіння в замші і екокожі (так-так, раніше ми її називали кожзамом, але ви що, це ж зовсім інша справа!), вони ще й з сертифікацією AGR — це ніби як з гарантією ергономічності. У мене особисто було так. Пару днів я буквально не знаходив собі місця в Opel Crossland. І так не зручно, і так не зручно. І начебто все є, і регулювання поперекового підпору, і окремо регулюється висота подушки, а сама вона зі змінною довжиною. А ніяк. Але це реально ефект гарного взуття. Тапки вам підійдуть будь-які, а з хорошими туфлями треба повозитися, а краще пошити індивідуально. Коротше, після всіх цих човгань мені вдалося налаштувати сидіння і раптом стало просто відмінно. В один з тестових днів мені довелося за кермом Opel Crossland провести близько 10 годин — і нічого, абсолютно ніякої втоми. Так що — все працює, і якщо вам сидіння водія відразу здалося не дуже зручним — не поспішайте з висновками, просто треба знайти потрібне положення.

Задні сидіння теж рухаються вперед-назад і мають регульовані по куту нахилу спинки, але тут ці крайнощі потрібні тільки в тому випадку, якщо у вас ззаду зазвичай їздять діти або ніхто — тоді за рахунок сидінь можна збільшити багажник.

А так мені комфортно ззаду тільки з максимально відсунутими і опущеними спинками — в такому випадку місця вистачає і в колінах, і над головою. У задніх пасажирів є тільки розетка на 12 вольтів, у передніх — два USB-порта, один з яких — зі спеціальним позначенням конекту смартфона. Через нього активується Android Auto (і Apple Car Play) і працює ідеально — наскільки взагалі система працює в Україні, тут є претензії, але не до Opel, а до Google.

Все, що треба

У нашому автомобілі були всі можливі для Crossland опції, двозонний клімат-контроль, контроль смуги руху (тільки "пік-пік", без підрулення), круїз-контроль — звичайний, не адаптивний, панорамна камера заднього виду, парктроніки та асистент паркування, обігрів всього лобового скла, підігрів передніх сидінь і керма, в цілому, добротний набір всього необхідного, але без надмірностей.

Разом: все дуже якісно, симпатично, зручно, на подив просторо. Підлокітник під правою рукою водія не регулюється по висоті, рухається разом зі спинкою сидіння, чим нижче ви її опустіть, тим вище буде стирчати підлокітник, у мене вийшла різна висота під лівим і правим ліктем, якось не звично. У Opel Crossland задні двері маленькі, але це не становить проблем при посадці, а передні — великі і важкі, і якось вони так влаштовані, що перший час я дивувався, чому усі, хто виходив з салону так злобно грюкають дверима. Виявилося — вони не зі зла, просто такі двері. Ось і всі претензії до салону.

Добре, але де решта?

В Україні Opel Crossland доступний з бензиновим трициліндровим 1,2-літровим двигуном, але він може бути атмосферним, потужністю 82 к.с., йде в комплекті з механічною КПП, або турбованим, потужністю 110 к.с., цей вже в парі з 6-ступінчастим автоматом. В Європі вибір значно ширший — той же 1,2-літровий мотор може бути потужністю 130 к.с. плюс є 1,5-літровий дизель на 110 або 120 к.с. Гей, офіційний Opel в Україні, ми теж такі хочемо! Звичайно, не знаю, що там буде з ціною, але і бензиновий потужніший, і хороший дизель мені здається дуже цікавим. Але що є, то є. Атмосферник, напевно, можна брати тільки з економії на старті, але тут не буду стверджувати, може бути там ситуацію рятує механіка, треба пробувати. Турбований же двигун я б назвав мінімально достатнім. З ним Opel Crossland досить жвавий, начебто все може, але — часто хочеться трохи більше. Начебто автомат тут непоганий, це японський Aisin, і крутний момент двигуна пристойний, 205 Нм вже при 1750 об/хв, але щоб добре натиснути — доводиться розкручувати двигун до високих обертів, він починає голосити, ще й трохи вібрує, якось це не дуже комфортно. Ну і як всякий маленький мотор в спокійному темпі і при русі по трасі споживає паливо дуже скромно — нехай трохи більш ніж заявлені в середньому 4,8 л, але до речі, на трасі цілком реально вкластися в обіцяні 4,2. Але як тільки ви захочете більш азарту — і витрата злетить вгору. У мене в середньому вийшло 7,2 л — і це я б не сказав, що їздив занадто агресивно, так, у своєму звичайному темпі. Втім, цифра може бути трохи нижче — у нас на тесті був автомобіль, який ще не завершив свій етап "обкатки".

Більш кросовер

Підвіска в Opel Crossland досить жорстка, але, як не дивно, я б не назвав її дискомфортною. Ну може було не дуже приємно, коли ми заїхали в місця з дуже поганими дорогами, але тут реально було б комфортно тільки на якомусь великому японському позашляховику. Проте, великі ями Opel Crossland відпрацьовує жорстко, з повідомленням водієві всіх емоцій в фарбах, але з дрібними справляється стійко, і при цьому відмінно тримає трасу і дуже добре рулится. Я б навіть назвав його поведінку близьким до спортивного — якщо був би мотор більш потужним. Але підкреслю — мені підвіска сподобалася своєю зібраністю та адекватністю, ніяких тобі розгойдувань і коливань, все чітко і по-німецьки.

Заявлений кліренс у Opel Crossland 178 мм, на ділі я б орієнтувався на 170, тобто це зовсім на трохи більше, ніж у звичайних легкових автомобілів. Хоча геометрія при цьому непогана, на грунтових дорогах вам точно не буде страшно зачепити щось пузом, і в місті парковка біля бордюру не складе проблем, красивий бампер залишиться цілим. Але! Opel Crossland все-таки куди більш кросовер, ніж багато однокласників, тому як повний привід в цьому сегменті треба ще пошукати, а якщо і є — відразу за шалену ціну, а у нашого малюка є хоча б IntelliGrip. Не буду на ній зупинятися детально, система добре відома по автомобілях Peugeot, в різних режимах вона дозволяє перерозподілити тягу з ведучого колеса, що буксує, на друге за різними сценаріями. Це звичайна рівна дорога, сніг, бруд, пісок, і окремо — просто відключення ESP. Абсолютно нормальна тема для звичайного повсякденного автомобіля, у вас буде куди менше шансів сісти в неглибоку калюжу одним колесом і вже нікуди не виїхати, та й режим "сніг" теж напевно стане в нагоді. ESP відключається на швидкості до 50 км/год, зазвичай цього достатньо, щоб вирішити проблеми з виїздом з піщаного полону на пляжі, але гратися на Opel Crossland не дозволено — та й правильно.

Емоції, а не смиренність

Виходить, що миритися особливо то й нема з чим. Так, двигун хотілося б сильніше, а коробку більш сучасну. Підвіска — на любителя, якщо для вас Opel Crossland занадто жорсткий, то вам взагалі не варто дивитися в бік німецьких автомобілів. А для когось навпаки, саме цей фактор буде визначальним при виборі. Як і система блокування ведучих коліс. Просторий для цього класу салон, не маленький багажник, прийнятна витрата палива. А тепер ще й цікавий емоційний дизайн, так що головне при виборі автомобіля на певну суму грошей взагалі згадати, що є ще такий бренд — Opel, що до речі, вдається не всім. Ну це питання часу.

Технічні характеристики Opel Crossland Direct Injection Turbo 1,2

Двигун

Робочий об'єм, см3

1 199

Максимальна потужність, к.с. при об/хв

110 при 5500

Максимальний крутний момент, Нм при об/хв

205 при 1750

Тип палива

бензин

Трансмісія

Тип

АКП, 6-ступ.

Привід

передній

Підвіска

Передня

Незалежна, Макферсон

Задня

Полунезависимая балка

Габарити

Довжина/ширина/висота/колісна база, мм

4217/1976/1605/2604

Об'єм багажного відділення, л

410

Кліренс, мм

178

Маса

Споряджена маса, кг

1 366

Експлуатаційні характеристики

Максимальна швидкість, км/год

187

Розгін до 100 км/год, з

10,9

Витрата палива, л, змішаний цикл

4,8

Ємність паливного бака

45

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme