Тест-драйв Nissan Qashqai: наче вперше

У 2006-2007 роках, коли перший Qashqai запустили у виробництво, британцям довелося переводити заводи на роботу в три зміни – попит був ажіотажний. Чому 2022-го цього не станеться, але це геть не біда – у нашому першому огляді нового кросовера

Віталій Новак
Журналіст, спеціалізується на тест-дайвах і автомобільній тематиці
Тест-драйв Nissan Qashqai: наче вперше…

На презентації нового покоління Qashqai в Україні журналістам, аби нагадати, з чого все починалося, показали фрагменти ще тих, оригінальних роликів, знятих до виходу першого та другого поколінь кросовера. Врізали, так би мовити, ностальгією. І поколінь-бо лише три, начебто все було вчора, ось тільки за цей час Деніел Крейг, який вперше з'явився у ролі Бонда якраз у 2006-му в "Казино "Рояль", закрив епоху сентиментальним "Не час помирати", кросовери захопили світ, а Qashqai, один з головних претендентів на роль взагалі першого кросовера в історії, з войовничого нонконформізму скотився в мейнстрім, що зовсім не погано — особливо для продаж, адже якщо перше покоління продавалося в рази активніше, ніж очікували у Nissan, завдяки своїй оригінальності, то друге било рекорди популярності вже просто через те, що це Qashqai. Чи виїхало б на іміджі й третє?Та без проблем, трохи підправити — і вперед, це ж Qashqai! І якщо уявити, що рестайлінгу 2017 року не було, а ось той автомобіль нам представили б сьогодні як новий — впевнений, дизайн не став би об'єктом нападок — дуже сучасно і симпатично. Але, по-перше, вже засвітили п'ять років тому, а по-друге - підхід "поїдемо на тому, що маємо" Nissan, вочевидь, відмів відразу і зробив реально новий Qashqai. У дусі та стилі, але – новий, з новим кузовом, мотором, коробкою – жодних поблажок.

Новий Nissan Qashqai – лівий задній кут

Самі так хотіли

Хоча основний мотив у дизайні екстер'єру зберігся, але виглядає дуже свіжо та прямо круто. І одразу заявка: третє покоління піде шляхом першого. Братимемо харизмою і запалом. Весь такий гострий, жорсткий, але без перебору, як деякі японські конкуренти. І чудовий дзьоб – розвиток теми попереднього покоління, але набагато цікавіший завдяки формі фар: тепер вже точно у потоці ні з ким не сплутаєш. Qashqai трохи підріс, але трохи — база збільшилася на 20 мм, довжина — на 35 мм. У тих самих межах ширина та висота, і це вже порушення трендів.

Новий Nissan Qashqai — правий бік

У Nissan запевняють, що це відповідь на побажання клієнтів — вони не хочуть, щоб Qashqai був сильно роздутим, зберігши свої нинішні пропорції, що в тісному світі є важливим. Цікаво, а покупці однокласників не хочуть, чи їх просто ніхто не слухає? Довжина Nissan Qashqai – 4425 мм, у цей час Toyota RAV4 вимахав до 4600 мм, Ford Kuga – 4626 мм, Mazda CX-5 – 4550 мм тощо. Звісно, варто перевірити безпосередньо на порівняльному тесті, але ось так, на одинарному, мені не здалося у Qashqai затісно на задньому сидінні, начебто все як у всіх. Але особисто я підтримую маркетологів Nissan, молодці. По-перше, місця для ніг задніх пасажирів все одно стало на 20 мм більше, а по-друге – якщо ми говоримо про придбання компактного кросовера, то нехай він буде компактним. І гарним! Адже, як писав Чехов, у автомобілі все має бути чудовим, і екстер'єр, і інтер'єр, і мотор, і коробка.

І багатий внутрішній світ

Новий Nissan Qashqai — увімкнені фари

Зізнаюся — щоб пригадати, який вигляд мав салон попереднього Qashqai, мені довелося гуглити. Подивився, пригадав. Симпатично, проте — не запам'ятовується. Не буду загадувати, але мені здалося, що цей я запам'ятаю. Можливо почасти завдяки фактору несподіванки. Ну, не чекав я такого від Qashqai. По-перше, справді дуже гармонійно та стильно. По-друге, такі фішки, як новий джойстик селектора варіатора, відмінна цифрова панель з діагоналлю 12,3 дюйма, центральний дисплей з такими "підрізаними" куточками, оздоблення екошкірою дуже приємної якості, до того ж, увага — у всіх комплектаціях, починаючи з найпростішої, — все це вже є неочікуваним.

Новий Nissan Qashqai — коробка

А у нас на тесті ще й версія Tekna+, максимальна для Qashqai, так що тут повний комплект – дуже симпатичні вставки з дерева, шкіряні сидіння з акуратною прострочкою та фонова ілюмінація. Але й це ще не все. Є речі, які не впадають у вічі, але вражають не менше.

Новий Nissan Qashqai — навігатор

По-перше, проекційний екран. У Nissan стримано запевняють – "кращий у класі". Як на мене – один із кращих взагалі, з чіткою проекцією, яскравими піктограмами (з можливістю регулювання), та найголовніше – з ідеальним розташуванням картинки. Дані знаходяться у вас трохи далі, ніж зазвичай, тобто для зчитування інформації треба менше часу для переведення погляду, та й перефокусування проходить легше. Далі – масаж. Три режими досить енергійні, так що тиск відчутний навіть через щільну зимову куртку. Зрозуміло, Android Auto та Google CarPlay, але останній працює без дроту – а це зовсім інший рівень зручності використання смартфона. Бездротова зарядка теж, звісно, є. І – аудіосистема Bose з десятьма динаміками. Більшість з переліченого – перевага Tekna+, а ось багажник-трансформер починається з N-Connecta. І це начебто так просто, але так класно - органайзер з додатковою поличкою, яку можна розмістити вертикально і розділити багажник на відсіки. Об'ємом останнього 504 л в оснащенні Acenta, 479 л у середніх комплектаціях та 436 л у максималці. Дуже погано.

Новий Nissan Qashqai — багажник

Плюси у коробці

Двигун у Nissan Qashqai поки що один – 1,3-літровий, бензиновий. Це той самий двигун спільної розробки Nissan, Renault і Mercedes, що з'явився в 2018 році у попередньому поколінні Qashqai, але з низкою поліпшень. Він представлений, як і раніше, у двох ступенях форсування і видає відповідно 130 і 150 к.с., в обох випадках при 5500 об/хв. Крутний момент 240 і 250 Нм. У Nissan дуже пишаються системою м'якого гібрида, головним нововведенням силового агрегату в цьому поколінні, але будьте пильні – машини, які зараз продаються в Україні – поки що без гібридної установки. Вона з'явиться пізніше, цього ж року обіцяють у нас представити і сучасну систему e-POWER, але коли з'явиться – тоді про неї і поговоримо. Зараз мені більше хочеться акцентувати увагу не на двигуні, а на коробці. Nissan Qashqai з молодшим мотором і переднім приводом доступний з механічною КПП, також трохи допрацьованою в порівнянні з попереднім поколінням.

Новий Nissan Qashqai — двигун

А ось потужніший мотор агрегується варіатором Xtronic нового покоління з подвійною системою мастила та новим електричним масляним мотором. Саме цей моторчик повинен зробити роботу варіатора максимально близькою до поведінки звичайної автоматичної КПП та прискорити реакцію агрегату на зміну положення педалі газу та зовнішніх умов. Простіше кажучи, Xtronic має працювати ефективніше та комфортніше – і так воно і є. Серйозно, впевнений, що пересічному громадянину, незнайомому з ТТХ Qashqai, буде складно визначити, що це саме варіатор – жодних характерних для цього типу коробок умовностей і мінусів, відмінний апарат. Саме завдяки йому Nissan Qashqai зумів "виїхати з 10 секунд" — розгін до "сотні" у монопривідного автомобіля зі 150-сильним мотором займає 9,2 секунди, у повнопривідного — 9,9 секунди. До того ж конструкторам вдалося оптимізувати вагу шасі та кузова, їх зробили легшими на 60 кг, так що в результаті Qashqai, серйозно додавши в оснащенні порівняно з попереднім поколінням, поважчав реально на кілька кілограм. Загалом - живчик, із прекрасною для класу динамікою – звісно, з урахуванням того, що тут 1,3-літровий мотор, а не два чи два з половиною літри, як у деяких.

Новий Nissan Qashqai — панель приладів

У системі повного приводу, як і раніше, п'ять режимів руху, але відчутно скоротився час відклику 4WD на пробуксовування коліс — до 0,2 с, тобто в п'ять разів у порівнянні з попереднім поколінням. Перший тест у нас був відносно коротким, так що про повний привід швидше за все поговоримо наступного разу. Наразі нам вдалося випробувати новий Qashqai тільки на снігу, і це було весело. Поведінка і на засніжених ділянках, і на трасі мені видалася дуже адекватною, можна трохи похуліганити, можна їхати в максимально безпечному режимі, головне – все дуже передбачувано та зрозуміло. Ззаду у Qashqai багатоважільна підвіска, і за першим досвідом водіння вона здалася дуже енергоємною і готовою впоратися з найнесподіванішими каверзами наших доріг, при цьому немає зайвої м'якості, так що і трасу тримає добре, і на відносному бездоріжжі не дуже трясе. Гідропідсилювач керма теж був модернізований, і особлива увага була приділена його роботі в центральному діапазоні положення керма, проте мені особисто все одно здалося зусилля на кермі недостатнім — якось занадто легко. Але, повторюся, поведінка підвіски та системи повного приводу вимагають більш ретельного знайомства, сподіваємось, що такий шанс буде.

Новий Nissan Qashqai – на дорозі

Звичайно ж, новий Qashqai — відмінник по всіх безпекових тестах, тут є всі сучасні системи, включаючи адаптивний круїз, систему попередження фронтального зіткнення, утримання в смузі, інтелектуальну систему екстреного гальмування та безліч іншого, але особливо в плані безпеки хочеться відзначити центральну подушку безпеки – у кого ще є, нагадайте? І "розумне" далеке світло — вже не ексклюзив, але все одно класна тема: у Qashqai світло фар дальнього світла поділено на 12 сегментів, які за необхідності вимикаються для максимальної зручності водія та безпеки зустрічного транспорту.

Вибір не очевидний

Один із слоганів, з якими третє покоління моделі виходить на ринок – "піднімемо Qashqai на новий рівень". Та де це бачено, щоби модель підняли на новий рівень, а ціни – ні? І коли я чую "Що?! Qashqai за 1 млн 170 тисяч? Вони там з глузду з'їхали?" — ця фраза не викликає у мене праведного співпереживання. Так, це багато. Щоб було зрозуміліше, за поточним курсом – понад 40 тис. доларів. Тільки це вартість максимальної версії Tekna+, яку, звісно, хочеться, але не обов'язково обирати саме її (втім, за інсайдерською інформацією, перші продажі Qashqai в Україні – це саме Tekna та Tekna+). А "флітовий" Qashqai в оснащенні Visia коштує 724 180 грн. Базовий Kia Spotrage на 60 тисяч дешевший, але там і оснащення ще простіше, а в максималці Sportage коштує теж не набагато дешевше — 1 млн 79 тис. грн. Приблизно в тому самому діапазоні розмістився і Toyota RAV4. Тут конкурувати буде важче. Але якщо раніше за рівною ціною Qashqai та RAV4 вибір здавався очевидним, то зараз – ні. Nissan Qashqai дійсно вже не той, і однозначно підходити до нього з мірками першого покоління не варто — це куди серйозніший автомобіль, з іншим позиціонуванням і орієнтований на більш вимогливу і так, чорт забирай, на більш заможну публіку. Незмінним залишилося лише одне – емоційність та бажання вийти за рамки традицій. Із цим все так само, як і 16 років тому.

Новий Nissan Qashqai — ліві передні фари

Технічні характеристики Nissan Qashqai DIG-T Xtronic 4WD

Двигун

Робочий об'єм, см3

1332

Максимальна потужність, л. при об/хв

150 за 5500

Максимальний крутний момент, Нм при об/хв

250 за 1600-3750

Тип пального

Бензин

Трансмісія

Коробка передач

Варіатор Xtronic

Тип приводу

Повний

Підвіска

Передня

Незалежна, МакФерсон

Задня

Незалежна багатоважільна

Габарити

Довжина/ширина/висота/колісна база, мм

4425/1835/1625/2665

Об'єм багажного відділення, л

436

Кліренс, мм

180

Маса

Споряджена маса, кг

1330

Експлуатаційні характеристики

Максимальна швидкість, км/год

198

Розгін до 100 км/год, з

9,9

Витрата пального, л, змішаний цикл

6,7

Місткість паливного бака

55

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme