Суд над Sky Up: Чи ризикує Україна залишитися без свого лоукостера

Рішення районного суду Баришівського районного суду Київщини "зупинити" ліцензію Sky Up не на жарт сколихнуло українську громадськість. Мовляв, лоукостерів вже почали випроваджувати з ринку, і скоро на ринку авіаперевезень, як два роки тому, буде один монополіст

Журналіст відділу "Життя"
Суд над Sky Up: Чи ризикує Україна залиш…

Постанову оприлюднили у судовому реєстрі 3 червня. 

"Як вбачається з матеріалів заяви,предметом поданого позову є захист прав споживачів, припинення дії, яка порушує право та примусове виконання обов`язку.Позивач обгрунтовує свої позовні вимоги тим, що вона відмовилась від послуг з перевезення повітряним транспортом, які не надані та відтерміновані відповідачем, вважає, що дії та діяльність відповідача порушують її права на якісні послуги та обслуговування і безпеку послуг, а тому мають бути припинені, а також необхідно зобов`язати відповідача утриматися від вчинення дій, які порушують умови ліцензії на право провадження господарської діяльності з перевезення пасажирів повітряним транспортом", - йдеться у документі. 

Себто, по факту ліцензії перевізника "позбавили" через позов незадоволеної пасажирки. 

Соцмережі захлеснула хвиля обурення. Здебільшого користувачі стверджували, що таким чином авіакомпанія МАУ, співвласником якої є олігарх Ігор Коломойський. 

На скандал відреагував прем'єр-міністр України Володимир Гройсман. 

"Я зараз читаю інформацію авіакомпанії,  (...) вони пишуть, що позивач навіть не був ніколи їхнім клієнтом", – обурився прем'єр на засіданні уряду. 

Попросив Міністерство юстиції підготувати лист на всі органи судової влади і лист на ім'я президента України. Доручив міністру інфраструктури Володимиру Омеляну розібратися у ситуації. 

Омелян на сторінці у соцмережі акцентував, що відповідних повноважень райсуд не мав. 

"Це питання взагалі не було в компетенції суду. Але це відповідальність вже персонально судді. Видати і анулювати ліцензію може тільки Державіаслужба", - написав пан Омелян. 

У Sky Up спробували зберегти спокій. На сторінці авіаперевізника у Facebook з'явився пост, що ухвала оскаржена авіакомпанією у Київському апеляційному суді та найближчим часом має бути переглянута, оскільки не має під собою ніяких законних підстав. Тим паче, що Баришівський район навіть не є місцем реєстрації компанії. 

Анулювати ліцензії може і справді лише Державіаслужба, і аж ніяк не суд, тим паче районний. 

І, якщо це диверсія конкурентів, навряд чи вони наївно розраховували так просто спровадити Sky Up з ринку. А от репутаційних збитків історія загалом завдати може. 

Нагадаємо, що Sky Up - перевізник, афільований з туристичним оператором Join UP! Власне, саме літаки Sky Up і Yanair здебільшого перевозили клієнтів оператора чартерними рейсами.

Щодо Yanair, на днях Державіаслужба призупинила сертифікат експлуатанта компанії "за результатами перевірки". У Join Up! висловили сподівання, що 80% чартерів тепер ляжуть на крила Sky Up - тим паче, що 7 червня парк авіаперевізника поповнився ще одним літаком, і у компанії вже вісім бортів. 

Тим часом пасажири YanAir переживають серію пригод - на цілому ряді рейсів змінили графіки, адже компанія виконує зобов'язання за допомогою літаків партнерських підприємств, і це виходить не надто злагоджено. Деякі вильоти переносять по три рази. 

Тож дивлячись на нинішні пригоди з YanAir, до Sky Up можуть почати ставитися з насторогою. Втім, навряд чи ефект триватиме довго. Тим паче, якщо говорити про звичайні, а не чартерні рейси. Адже деякі тарифи - наприклад, можливість долетіти з Києва у Неаполь за 1800 грн у вересні (з МАУ у жовтні - 3325 грн), - заманливі і вартують певних ризиків.

Однозначно звинувачувати у підступах МАУ, звісно, не можна. Тим паче, поки що Sky Up - надто дрібний гравець, порівняно з українським авіааксакалом, а у Join Up є й свої конкуренти. Хоча підстав для підозр чимало: зокрема, компанію неодноразово звинувачували у створенні перешкод для виходу на українських ринок лоукостера Ryanair. 

Після його виходу МАУ знизила ціни по ряду напрямків.  Хоча пасажиропотік компанії у 2018-му порівняно з 2017-м зріс на 15%, її грошовий потік стал від'ємним - себто, витрати переважили прибутки (чисті збитки зросли у 8,9 разів порівняно з 2017-м). І значить, причини діяти у компанії таки є. 

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme