Скандальна "Правда": Чому Маск оголосив війну журналістам

Американський винахідник, генеральний директор SpaceX і Tesla Ілон Маск, схоже, не на жарт розлютився на медійників

Журналіст відділу "Життя"
Скандальна "Правда": Чому Маск оголосив…

Саме журналістам Маск присвятив серію постів у Twitter.

"Проблема в тому, що журналісти під постійним тиском - їм треба зібрати максимум кліків і заробити долари на рекламі, або їх звільнять. Химерна ситуація: Tesla не рекламується, але паликні компанії та виробники авто на газі/безині - серед найбільших у світі рекламодавців", - зазначив винахідник.

"Коли хтось критикує медіа, медіа дзижчать: "Ти просто як Трамп!". Думаєте, чому обрали його? Тому що вам більше ніхто не вірить. Ви втратили довіру вже давно", - продовжив він.

Далі пояснив і причину.

"Через лицемірство великих медіакомпаній, які претендують на правдивість, але публікують лише підсолоджену брехню, люди їх більше не поважають", - додав Маск.

Зрештою пообіцяв створити сайт, де публіка може визначити відсоток правди у кожній статті і визначити рейтинг надійності кожного журналіста, редактора і текста.

"Думаю назвати його Правдою", - поділився Маск, написавши українське і російське слово латиною.

Подібний сплеск агресивної цікавості до журналістів має свої причини, пише Метт Стівенс для The New York Times.

ДУЖЕ ХОЧЕТЬСЯ В СКАНДАЛ

Позитивні заголовки щодо запуску Falcon 3 Маска не влаштовували, і цією весною він вирішив додати трохи перцю. Так, у розпалі скандалу навколо Facebook та його очільника Марка Цукерберга щодо витоку данних користувачів у руки компанії Cambridge Analytica, Маск показово видалив із соцмережі сторінки своїх компаній. Щодо цього у ЗМІ миттєво з'явилися показові заголовки.

А вже 1 квітня Маск вирішив пожартувати і оголосив Tesla банкрутом.

"Попри інтенсивні зусилля із заробітку грошей, включаючи розпродаж великодніх яєць, нам сумно повідомити, що Tesla повністю збанкрутувала", - написав підприємець.

НЕ ЖАРТАМИ ЄДИНИМИ

Втім, попри очікування Маска ЗМІ не завжди пишуть лише те, на що він їх мотивує.

Так, в середині квітня Центр розслідувального репортерства оприлюднив статистику серйозних ушкоджень, які робітники отримали на виробництві Tesla.

За даними автора публікації, показник перевищив аналогічний за 2016 рік. Більше того, компанія повідомляє далеко не про всі такі випадки, що протиречить законам штату Каліфорнія.

В Tesla інформацію спростували. Мовляв, автори врахували у статистику інциденти, які трапилися поза заводом, тому інформація вийшла неточною.

Але ще за день стало відомо про інцидент на фабриці у Фремонті, де працівника шпиталізували зі зламаною щелепою.

На початку травня Маск посварився з медіа вже публічно. Скликавши конференцію після оприлюднення звіту щодо фінансових результатів Tesla, підприємець відмовився коментувати підсумки збиткового кварталу. "Вибачте, але ставити нудні і дурні питання не круто. Хто наступний...", - висловився він.

Така поведінка миттєво відобразилася на ціні акцій, які впали на 5,6%. Витівка вартувала йому $300 млн.

"ПОПУЛЯРНЕ" АВТО

Наступного разу Маска розгнівила історія з Tesla з напівавтономним автопілотом, який врізався у вантажівку на швидкості 60 миль на годину. Машина зникла за обрієм, а водій залишився зі зламаною рукою і підбитим транспортним засобом.

Всі чекали вибачень, але Маск натомість обурився: "Все перевернуто догори дригом: аварія зі зламаною рукою у топових новинах, а про 40 тис. людей, які загинули у автоаваріях в минулі роки, майже не писали".

Згадав і про Центр розслідувального репортерства. Мовляв, дані про травмування були "навмисне брехливими", а репортери - "багаті дітки з Берклі, які сприйняли політологію надто серйозно"

Наразі у ЗМІ заговорили про глухий кут у стосунках Маска з журналістами, з якого сам винахідник, схоже, не збирається виходити.

Тим часом медійники гадають: чи то Ілон Маск надумав скандальну кампанію, яка підніме популярність його нових ідей, чи то просто виплескує агресію.

З одного боку, міні-скандали - чудова можливість підігріти уваги, наприклад, навколо кондитерської фабрики, яку він збирається відкривати. Але з іншого, такі технології перестали працювати у сучасних США, де будь-яке різке висловлювання тягне за собою обвал акцій. Американці вочевидь втомилися навіть від мінімальної турбулентності, а від своїх кумирів чекають на тотальну ввічливість.

А от інша версія вірогідніша. Адже райдужні мрії та ідеї не можуть закрити очі на цифри. Так, останнім часом діяльність Маска тішить переважно космічних романтиків, а от у бізнес-світі не все так райдужно. Зокрема, презентований понад два роки тому електрокар Tesla Model 3 і досі тримається цінової планки у $49 тис., хоча попередньо анонсувалося зниження ціни до $35 тис. вже наприкінці минулого року. А модель позиціонувалася як "доступна". Сам Маск пояснив, що темпи виробництва недостатні, і за таких обсягів компанія збанкротує, знизивши ціну. А невзята планка іноді чудово "мотивує" попсувати стосунки.

Та й загалом статистика тривожна. Адже перший квартал нового року для Tesla рекордний за збитками.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme