Скандал з Ecolines: Чи загрожує синдром вахтера українському безвізу

Австобусна компанія Ecolines відмовилась везти 12-річну пасажирку у Болгарію, бо в неї "немає візи", тож сім'я з чотирьох людей була змушена лишитися в Києві. А наступного ранку спокійнісінько вирушила на відпочинок літаком. У мережах пишуть: над українським безвізом нависла несподівана загроза - синдром вахтера

Скандал з Ecolines: Чи загрожує синдром…

На ситуацію поскаржилася Ольга Ленц у Facebook.

"Вчора моя сестра з чоловіком, донькою 12 років і трирічним сином не змогли виїхати до Болгарії на відпочинок. Були куплені заздалегідь квитки на автобус компанії Еколайнс, але їх не пустила провідниця Анна Карпенко, тому що у дочки (за віком 12 років) немає візи. У моєї сестри, чоловіка і сина є німецький Шенген. У племінниці віза закінчилася якраз перед безвізом. Дзвонили в болгарське посольство, в митну службу - всюди сказали, що можна їхати, безвіз, у дитини біометричний паспорт. Та ні, провідниця не пустила", - написала Ольга Ленц.

На запитання про безвізовий режим між Україною та ЄС, провідниця заявила: "У нас свої закони".

На квитку вона вказала причину відмови в перевезенні: "Відмова в поїздці - немає візи, тільки біометрія".

Наразі Ecolines мовчить і до потерпілої сторони компанія не зверталася - відповіли лише на офіційний лист, який їм надіслали на сайт ще до посту у Facebook. Мовляв, розглянуть скаргу у 30-денний термін.

"Ще 10 днів накинуть на переклад. Адже скаргу у компанію написали російською", - розповіла Depo.ua Ольга Ленц.

Додала, що не знає, чи збирається родина сестри подавати в суд, а сама сестра з родиною сьогодні зранку полетіла у Болгарію. При цьому жодних складнощів в аеропорті у них не виникло.

"Так, літаком без віз і біометрия діє. Тільки у Еколайнс свої закони", - обурюється пані Ленц.

ГОВОРИТИ З УКРАЇНЦЯМИ В ECOLINES НЕ НАЛАШТОВАНІ

У Facebook - хвиля гнівливих постів. Користувачі обговорюють історію і згадують власні, пов'язані з недобросовісністю цього перевізника.

На гарячій лінії ситуацію не коментують і номер людини, яка може це зробити, не дають.

"Ви можете зробити письмовий запит. Щодо усної відповіді - наразі такої можливості немає. Або ж ще є вихід - дочекатися офіційного коментаря. Він повинен бути вже сьогодні", - зазначила операторка компанії.

Зазначимо, що компанія піариться на безвізі і навіть проводить розіграші квитків.

ПАСАЖИРАМ ВАРТО ЗВЕРНУТИСЯ ДО СУДУ, - ЮРИСТ

Між тим, як пояснила Depo.ua юристка, директорка консалтингового агентства "Вертикаль" Христина Очкур, автоперевізник повинен нести юридичну відповідальність.

"Перевізник (стюардеса або будь-який інший його працівник) не є співробітником митних органів, і не має права приймати рішення про можливість перетину кордону тією чи іншою особою. Перевізник в односторонньому порядку порушив зобов'язання з перевезення пасажирів, які прийняв на себе разом з оплатою квитків, і крім того, зробив це, безпідставно, перебравши на себе повноваження митного органу. (Ми не говоримо вже про те, що дівчинка мала повне право в'їхати без візи по біометричного паспорту)", - пояснила пані Очкур.

За її словами, Стаття 911 Цивільного Кодексу України передбачає право пасажира на отримання місця в транспортному засобі відповідно до придбаного квитка, і дане право перевізник також порушив безпідставно. Відповідно до статті 610 Цивільного Кодексу України - порушенням зобов'язання є його невиконання.

"Дана ситуація тягне за собою відповідальність перевізника, яка передбачена статтею 611 Цивільного Кодексу України, а саме: 1. Компенсація вартості квитків;
2. Оплата неустойки; 3. Компенсація вартості путівки, яка не використано через не прибуття в Болгарію 4. Компенсація моральної шкоди", - додала юристка.

Крім того, дівчинка, якій перевізник відмовив, є неповнолітньою і не може самостійно здійснювати поїздки.

"Це означає, що її батьки і брат, яких перевізник допустив до проїзду, змушені були відмовитися від поїздки не по своїй волі. Перевізник заподіяв шкоду не одній людині, а чотирьом. І зобов'язаний відшкодувати збитки всій сім'ї в чотириразовому розмірі. Для цього, одному з батьків дівчинки необхідно звернутися в суд з позовом до перевізника про стягнення компенсації за витрачені кошти на квитки, путівки і відшкодування моральної шкоди, яку заподіяно зіпсованою відпусткою", - сказала Очкур.

"ЩАСТИТЬ" НЕ ЛИШЕ УКРАЇНЦЯМ

Звичайно ж, випадки свавілля з боку надавача послуг трапляються не тільки з українцями, а пресловутий "синдром вахтера" і "перевищення повноважень" - не чуже явище для людської природи.

Варто лише згадати скандал з компанією United Airlines, яка викинула пасажира з салону літака перед самісіньким відльотом, бо треба було десь розмістити власних співробітників.

Втім, увага усього світу змусила перевізника одуматися. Компанія пішла на мирову зі скривдженим пасажиром, вочевидь, запропонувавши йому кругленьку суму як компенсацію.

В Україні ж подібних випадків у сфері послуг не надто багато. І тому історія з Ecolines стала для українців своєрідним тестом на вміння захищати вибороті права. Тестом, який, завдяки широкій підтримці медіа та користувачів соцмереж, Україна пройшла успішно... Адже...

КОМПАНІЯ ВИБАЧАЄТЬСЯ

Поки писався матеріал, компанія таки роз'яснила ситуацію.

"Провідник припустився помилки, виконуючи свої обов'язки. Правила безвізового режиму діють досить короткий час, відсутність досвіду і спричинила некомпетентну поведінку провідника під час посадки на рейс Київ-Варна (24.06.17)" - зазначається у повідомленні.

Компанія додає, що, згідно з законом, що на кордоні можуть штрафувати перевізника за кожного пасажира, якого намагаються перевезти в іншу країну без необхідних документів.

А також - обіцяє посилити навчання та інструктаж персоналу.

"Компанія ECOLINES приносить вибачення усім нашим пасажирам, зокрема родині – Сергію, Ірині, Олександру та Дарії, які не змогли скористатися поїздкою. Наразі ми намагаємося зв'язатись для обговорення надання компенсації за невикористану поїздку", - стверджує перевізник.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme