Сitroen C5 Aircross: Тест-драйв без компромісів

Розробникам Сitroen Aircross C5 можна бути вдячним за те, що вони сильно полегшують життя покупцеві. Навряд чи у вас будуть сумніви під час вибору: ця модель або беззастережно сподобається або не зачепить взагалі

Віталій Новак
Журналіст, спеціалізується на тест-дайвах і автомобільній тематиці
Сitroen C5 Aircross: Тест-драйв без комп…

Фразу "Ми підемо іншим шляхом", помилково приписувану молодому Ульянову, насправді промовив Андре Сітроен. Ну або не промовив, але подумав і нащадкам напевно заповідав – за що йому велике спасибі, тому що зараз залишилося зовсім мало ризикових компаній, які можуть дозволити собі випускати автомобілі не як у всіх, помилятися, обпікатися і продовжувати виробляти.

Цього разу вийде

Сitroen C5 Aircross – не такий. Ось, приміром, його рідний брат – Peugeot 3008. Яскравий, оригінальний, красивий і модний. Сміливо? Можливо. Безпрограшно сміливо, ніякого ризику. А ось з Citroen C5 – це вже не мода, це провокація. Мені цікаво, коли французи роблять такі машини, вони впевнені в тому, що якщо зробити машину настільки не схожою на інші, це обов'язково комусь сподобається, або ж діють за принципом "ну цього разу точно пройде!".

І справа не тільки в дизайні (хоча і це теж, звичайно). Вже скільки років автовиробники шукають горезвісний баланс між комфортом і керованістю, між потужністю і екологічністю, між бажанням сподобатися молодій аудиторії і необхідністю зберегти прихильників бренду. Сitroen C5 Aircross теж як би не проти догодити всім, але при цьому зневажливий до компромісів. Комфорт і керованість? Звичайно, комфорт, решта додасться. Потужність або екологічність? Дволітрового дизеля вам вистачить. Та не такий вже він і шкідливий, Євро 5 – це, знаєте, теж дуже класно. Епатажність чи традиції? А у нас просто такі традиції. Епатажні.

Іншим на заздрість

Ось і у покупця теж навряд чи виникнуть сумніви. Ви не церемонитесь? І ми не будемо. Якщо ви вирішили подивитися декілька кросоверів приблизно однієї ціни, ви або взагалі не поїдете дивитися Сitroen C5 Aircross, або після того, як познайомитеся з ним, не поїдете далі ні до кого. Ну і звичайно, спочатку будете вибирати по зовнішності. Немає сенсу описувати дизайн – дивіться фото, так і відео з цієї моделі в мережі вистачає. Коли у всіх – багатогранність і хаос гострих ліній, у Сitroen – природна пухлість і нескінченність прямокутників і трапецій з округленими кутами – спадок дідусевих airbump'ів і фішка більшості сучасних моделей Сitroen. Він скрізь – і в екстер'єрі, і в інтер'єрі, і комусь це сподобається шалено, когось буде від них нудити. Або - або. Однозначно одне – і інтер'єр, так і екстер'єр цього автомобіля оригінальні та не схожі ні на кого, і це великий-великий плюс цієї моделі. А другий прямо ось жирний плюс – це якість матеріалів салону і скрупульозність зборки. Вже з ким тільки не порівнювали Сitroen C5 Aircross, я не буду повторюватися (поки), але салон у нього реально краще, ніж багатьох обраних, які зараховують себе до "преміум" і "лакшері". При цьому ми поки від Сitroen жодних подібних заяв не чули, для цього у них є DS Automobiles.

Просто подивіться на ці сидіння, адже вони не просто красиві і приємні на дотик – це ще і Citroen Advanced Control, особлива технологія французів, щось мудроване про "особливий ущільнювальний шар і щільний накопичувач з ефектом пам'яті". Вже не знаю, які спогади будуть у подушки мого сидіння, але сенс у тому, що такі крісла довше служать і не приминаються з часом, а плюс до того дуже ефективно гасять тряску і коливання – яких С5 Aircross і так немає за суперподвіски.

Тільки оптом

Раз вже зайшла мова про сидіння, потрібно відзначити ще дві речі. По-перше, в нашій версії доступна функція масажу з трьома рівнями інтенсивності і п'ятьма варіантами виконання. Напевно, це комусь сподобається. Я вважаю масаж в машині дурощами, під час руху він мене відволікає і дратує, під час стоянки... Ну я не так часто сиджу в машині, яка стоїть. Три рівня інтенсивності – теж перебір, вистачило б і просто вкл/викл. Та й бажання окремо промасажувати спину або поперек – це, напевно, для людей з дуже тонкою натурою. Та годі, знайшов до чого причепитися в машині, скажете ви, – до масажу! І то правда, просто ця штука опціональна, йде разом з коричневою преміум-шкірою наппа і відповідно декорованою консоллю, і мені цей колір і якість шкіри подобається шалено, але коштує ця опція для комплектації Shine 37 490 грн, а без масажу таку не отримати. Хочеш наппу – ублажай і... спину.

І друге – мені здалося несподівано мало місця для ніг на задньому сидінні. Ні, коліна поміщаються, все нормально, але так, за габаритами машини я чомусь очікував, що повинно бути просторіше. Над головою, зрозуміло, можуть літаки пролітати, а ось в колінах посередньо. І ще одне неоднозначне рішення – на задньому дивані немає підлокітника. Тут три повноцінних місця, і якщо у вас три пасажира – вони такого повороту будуть дуже навіть раді, адже у середнього пасажира під спиною буде нормальна спинка, а не зворотна сторона підлокітника. Але якщо їх двоє – стакан з кавою поставити все одно нікуди. Зате всі три спинки складаються окремо, так що вантажити в багажник можна що завгодно, а він і так не маленький – 550 літрів. Так, і звичайно ж багажник можна відкрити махом ноги... але найголовніше, його і закрити можна так само!

Комп'ютерні ігри

Приладова панель повністю цифрова, є кілька варіантів вибору – від абсолютного мінімалізму тільки з цифрами спідометра до індивідуальних налаштувань з максимумом інформації. Графіка відмінна, знову ж і в "преміумі" не всі можуть собі таке дозволити. Ще з незвичного джойстик замість важіля КПП. Не те щоб ми такого раніше не бачили, але не всім подобається таке рішення, тому що воно не стало суперпопулярним в машинобудуванні. Мені, чесно кажучи, не дуже – начебто все логічно, розташування традиційне – вперед задня, на себе драйв, посередині нейтралка, кнопка паркінг – але через нехарактерний рух руки я весь час цей джойстик смикав кудись не туди, і за тиждень тесту так і не звик. Напевно, треба трохи більше часу.

Загалом, якщо ви купите таку машину дружині, перший час при кожному дзвінку будете здригатися – "включила задню?!". Є на важілі джойстик і кнопка переходу в мануальний режим, але перемикати передачі самим важілем не вийде – тільки підрульовими пелюстками. Вони, до речі, дуже зручні і теж не зовсім звичайні – рухається не повністю пелюстка, а її зовнішня частина. Здавалося б, при восьмиступінчатій коробці передач взагалі кому прийде в голову перемикати передачі вручну, хіба що при буксируванні, але ні – як виявилося, коробка налаштована так, що восьма передача практично не задіюється – навіть якщо ви просто пішли по трасі в прогулянковому режимі, зазвичай це сьома. Восьму надовго можна задіяти тільки примусово, і саме для цього я переходив на ручний режим. Хоча теж не знаю, наскільки це потрібно – в автоматичному режимі ось в такому темпі руху 90-100 км/год на трасі витрата палива виходить в районі 6 л на 100 км – куди ще економити?

Як по хвилях

Взагалі Сitroen C5 Aircross налаштовує саме до такої манери водіння – спокійної, розслабленої. Неймовірно м'яка підвіска з фірмовим ноу-хау – системою прогресивних гідравлічних обмежувачів – це просто диво, вам будуть не страшні ні великі ями, ні дрібні гострі тріщини, все відпрацьовується чудово. Загалом, повний релакс – звичайно, якщо серед ваших пасажирів немає людей, схильних до заколисування. На різких розгонах і гальмуваннях Сitroen C5 Aircross помітно клює носом або навіть присідає на корму, є і бічні крени. Загалом, все та ж безкомпромісність: м'яко – значить м'яко. Але цей кросовер – ніяк не телепень, дволітровий турбодизель потужністю 180 л. с. дозволяє їздити дуже активно, окрема похвала чіпким гальмам і хоч і дуже легкому, але слухняному керму – керувати машиною просто приємно. До "сотні" Сitroen C5 Aircross розганяється за 9,4 з – і це дуже непогано. Високих швидкостей машина не боїться, при цьому ні акустичного, ні якого-небудь іншого дискомфорту не спостерігається. До речі, про акустику – мені так і не вдалося знайти ім'я автора акустичної системи в авто, очевидно, це не хтось зі світових грандів, але музика тут звучить крутіше, ніж у багатьох конкурентів, де на кожній колонці стоять три шильдика з логотипом виробника.

Не дуже-то і хотілося

Список опцій у Сitroen C5 Aircross досить широкий, але однієї позиції в ньому ви не знайдете точно – повного приводу. Тут є звичний сітроенівський Grip Control з п'ятьма режимами руху, для тих, у кого недостатньо власного досвіду – нормальна штука, особливо взимку згодиться. Але зрозуміло, що на бездоріжжі на цьому автомобілі краще не виїжджати, це точно не його стихія, та й кліренс тут хоч і заявлений, як "збільшений", але так – для сільських доріг. Обіцяних виробником 230 мм тут точно немає. Але я прямо так і бачу, як ви на Сitroen C5 Aircross відправляєтеся на риболовлю, кидаєте свіжовиловлених лящів на наппу і тримайте наживку у величезному центральному боксі з охолодженням.

Звичайно, Сitroen C5 Aircross – це про інше. Це красиво, комфортно, максимально зручно. Скажу чесно – особисто для себе я його як варіант не розглядаю, напевно, в силу віку – якось він для мене дуже грайливий і легковажний, чи може навпаки, занадто зухвалий, хто його знає. Але! Якби мені завтра вранці треба було виїхати в Лісабон, я б відразу подумав про Сitroen C5 Aircross. Ось машина, на якій можна прямо зараз сісти за кермо і проїхати тисячу, дві, п'ять тисяч кілометрів, отримуючи максимальне задоволення від поїздки. Втім, що цікаво, при проїзді вузьких вуличок іспанських і португальських містечок у вас теж не буде жодних проблем – при довжині кузова рівно 4,5 м і шириною 2,1 м з дзеркалами габарити авто дуже легко зчитуються – звикати не доводиться, дивно. Ну а якщо все-таки є побоювання з паркуванням – тут вам на допомогу парктроніки та камера заднього виду.

Взагалі перераховувати всі опції Сitroen C5 Aircross безглуздо, тут реально є все – від бездротової зарядки телефону до системи утримання в смузі, від системи попередження про можливе зіткнення і екстреного гальмування до розпізнавання дорожніх знаків. Так, багато речей опціональних і дуже недешевих – як, наприклад, СonnectedCam, вбудований відеореєстратор, що дозволяє робити фото і відправляти їх в соціальні мережі, і передпусковий прогрів Webasto, але можливість-то є. Мені не вдалося знайти в списку опцій лише активний круїз-контроль – шкода, але звичайний є, вистачить. В іншому – повний комплект.

Падіння останнього стереотипу

Автомобіль у Citroen вийшов приємний у всіх відносинах. Він однозначно не сподобається тим, хто на чолі харчової автомобільної ланцюжка ставить BMW, це не про той драйв. Сitroen C5 Aircross – це щось мінливе, легке, машина для задоволення, для тих, хто не любить напружуватися в русі. З ним легко і комфортно, він подобається дівчатам і підходить сміливим чоловікам. Хіт? Не факт. По-перше, як я вже говорив, сподобається не всім – дизайн дуже своєрідний, набір їздових характеристик теж на любителя (хоча дволітровому дизелю я тут готовий заспівати осанну, він може викликати якесь несприйняття тільки у найоскаженіліших борців за екологію, і то чисто з принципу). А по-друге, це стійка легенда, що Сitroen C5 Aircross – це дорого. Давайте дивитися. У комплектації Live з 1,6-литровім бензиновим мотором і 6-ступінчастою АКПП машина коштує 714 900 грн. З 130-сильним дизельним двигуном 1,5 BlueHDi і вже "восьмиступкою" – 746 200 грн. Але раз я так розхвалював дволітровий дизель, з ним і будемо порівнювати: тут старт в оснащенні Feel 806 000 грн, Shine - 866 200 грн, і до неї можна ще домалювати опцій тисяч на 150, в результаті отримаємо мільйон. Так, не погано. Але, по-перше, звичайно, все хочеться, але вас же ніхто не змушує брати машину обов'язково з панорамним дахом і передпусковим підігрівачем. По-друге, давайте дивитися на конкурентів. Сitroen C5 Aircross у нас великий, довжина 4,5 м, база – 2730 мм

З ким доведеться конкурувати? Ось, наприклад, земляк Renault Koleos – він навіть трохи довше, а база менше – 2705 мм. З дволітровим дизелем потужністю 177 к. с. стартує з 779 900 грн, "максималка" – 900 200. Порядок цін приблизно такий же. Так, у Koleos – повний привід, але це вже кому що важливіше. "Японця" можна знайти дешевше – наприклад, Mitsubishi Outlander. Але знову ж, це зовсім різна філософія, за стартові 599 450 грн у вас буде практично "барабан" з клімат-контролем, а машина в максимальній комплектації, хоч і не дотягує до рівня Сitroen C5 Aircross – вже 859 000 грн. І головне, машина "про інше": бензин, повний привод і сім місць – аргументи Mitsubishi, проти яких у Citroen є свої козирі. Але порядок цін знову близький. Toyota RAV4 – з переднім приводом від 895 тис до мільйона з копійками, все зрозуміло. Можливо, німці? VW Tiguan – поменше, і відразу від 850 тис грн. І так далі, і так далі. Тобто, якщо порівнювати оснащення - Сitroen C5 Aircross буде ще і дешевше конкурентів, а реально він програє багатьом тільки через відсутність повного приводу. Для когось це вагомий аргумент, а комусь і Grip Control місяцехід. У будь-якому випадку, підходити до Сitroen C5 Aircross з якимось заготовленим лекалом і математично вираховувати вигідно чи ні – безглуздо. Це яскравий неординарний автомобіль, і купувати його напевно будуть "на емоціях". Але от розчарування після покупки тут просто виключене.

Технічні характеристики досліджуваного автомобіля

Двигун

Робочий об'єм, см3

1997

Максимальна потужність, к. с. при об/хв

180 при 3750

Максимальний крутний момент, Нм при об/хв

При 2000 400

Тип палива

Дизель

Трансмісія

Тип

5-ступінчаста автоматична

Підвіска

Передня

МакФерсон

Задня

Напівнезалежна

Габарити

Довжина/ширина/висота колісна база, мм

4500/1869/1689/2730

Об'єм багажного відділення, л

550/690 (зі зсунутими сидіннями)

Кліренс, мм

230

Маса

Споряджена маса, кг

1540

Експлуатаційні характеристики

Максимальна швидкість, км/год

211

Розгін до 100 км/ч, з

9,4

Витрата палива, л, змішаний цикл

6,6

Ємність паливного бака

53

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme