Маск усіх не засудить. ТОП-6 стартапів, які женуться за Tesla

Компанія Tesla, що наразі лідирує на ринку електрокарів, не гребує судитися навіть з потенційними конкурентами 

Маск усіх не засудить. ТОП-6 стартапів,…

Зокрема, компанія подала позов проти стартапу Rivian, звинувативши його у витоку конфіденційної інформації. За версією позивача, колишні співробітники Tesla, працевлаштувавшись у Rivian, розголисили на новому місці дані, що є комерційною таємницею.

У Rivian закиди заперечують. Стверджують, що навпаки вимагають у нових співробітників підтвердження, що ті не використовуватимуть чужу інтелектуальну власність.

Втім, позов від Tesla – не перший.  У березні минулого року компанія Ілона Маска звинуватила свого колишнього інженера, який пішов працювати в китайський стартап Xpeng (Xiaopeng Motors), в крадіжці вихідного коду для технології автопілота. У червні цього року Tesla зажадала від Xpeng показати програмний код, щоб довести крадіжку, але розгляду були припинені через пандемію, пише Сергій Танін у матеріалі для "Ділової столиці" .

Xpeng представила публіці свою першу серійну модель – електричний позашляховик Xpeng G3. До червня минулого року компанія відвантажила 10 тис. автомобілів. У квітні 2019-го Xpeng презентувала електричний седан P7, поставки якого почалися в поточному місяці. Це авто вважається конкурентом Model 3 виробництва Tesla, поставки якого американська компанія почала на китайський ринок з січня цього року.

Tesla не залишає в спокої і інші компанії, що бодай якось загрожують її реноме на ринку електрокарів чи то піонера у створенні безпілотних авто.  В березні минулого року Tesla подала в суд на своїх колишніх співробітників, звинувативши їх в крадіжці технологій для розробника безпілотних машин компанії Zoox. Співробітники Tesla, йдучи з компанії, нібито прихопили з собою і дані про пристрій складів і логістики, що допомогло Zoox заощадити роки на розробку власних рішень, пов'язаних з організацією виробництва електромобілів. Tesla позов виграла і отримала компенсацію за крадіжку секретної інформації, але розмір виплати не оголошувався.

Однак Zoox, на відміну від Xpeng, не планує випускати власні автомобілі для продажу на відкритому ринку. Вона лише створює систему автономного водіння, яка буде інтегруватися в автомобілі інших виробників, а власний безпілотний автомобіль буде використовуватися в сервісі автономного таксі від Xpeng.

"ДС" склала список з компаній-стартапів, які наступають на п'яти Tesla. Однак стати справжніми конкурентами дітищу Маска їм буде нелегко – адже Tesla має найвищі продажі і тільки у 2019 році вона реалізувала 367,5 тис. електрокарів. 

Rivian

Це найголовніший конкурент Tesla, його найбільшими інвесторами є Ford і Amazon. Стартап заснований в 2009 р, штаб-квартира компанії знаходиться в Плімуті, штат Мічиган.

Побоювання Tesla з приводу Rivian мають підстави – у планах компанії почати виробництво свого першого електричного пікапа R1T і позашляховика R1S вже до середини наступного року, вартість автомобілів складе близько $70 тис., а на сайті компанії відкритий передзамовлення на електроавтомобілі. Тільки за останні півтора року Rivian залучила понад $5 млрд фінансування, компанія найняла майже 2,5 тис. працівників з провідних автомобільних і технологічних компаній, в тому числі, і 178 колишніх співробітників Tesla.

До речі, Amazon, крім інвестицій в Rivian, також розмістила замовлення на 100 тис. автомобілів.

Fisker Inc.

Засновником цієї американської компанії є Генрі Фіскер, який встиг попрацювати в BMW і Ford Motor Company, залишивши їх для власного проекту – компанії Fisker Automotive. Однак ця компанія, випустивши кілька гібрібних седанів Fisker Karma, збанкрутувала в 2013 році. 

З 2016 року Генрі Фіскер заснував нову компанію - Fisker Inc., яка в січні цього року представила позашляховик Fisker Ocean. Продажі автомобіля стартують в кінці наступного року, а поставки машин покупцям – у 2022 г. У авто дуже приваблива ціна – всього $ 37,5 тис.

Nikola Motor Company

Ця компанія працює на північноамериканському ринку, пропонуючи вантажівки як на водневих паливних елементах, так і на електричних батареях. Єдина легкова модель компанії – комбінований пікап Badger, який також працюватиме і на акумуляторах, і на водневому паливі. Однак сьогодні Nikola Motor Company лише збирає попередні замовлення на цей пікап, який буде коштувати $ 60-80 тис. Початок продажів очікується у 2022 році. 

Примітно, що в травні 2018-го Nikola Motor Company подала позов проти Tesla, вимагаючи відшкодування збитків у розмірі $2 млрд за те, що та неправомірно використовувала кілька патентів, які Nikola Motor Company застосувала на своїй вантажівці. Tesla заявила у відповідь, що претензії безпідставні.

Faraday Future

Американський стартап Faraday Future викликав сенсацію три роки тому, коли представив свій перший седан FF 91, який був обладнаний системою автономного водіння. Однак відтоді значного поступу цього авто на ринок так і не було помічено - перша передсерійна модель FF 91 зійшла з конвеєра на заводі компанії в Каліфорнії в серпні 2018 г. Компанія обіцяє, що поставки авто можуть початися приблизно через 9 місяців після того, як компанія завершить збір коштів для випуску автомобілів.

Lucid Motors

Lucid Motors була заснована в 2007-му, її виконавчий директор – Пітер Роулінсон, який до 2012 р був головним інженером Tesla Model S.

Компанія планує представити автомобіль під назвою Air тільки у вересні цього року. Він буде з претензією на розкіш - пробіг більше 400 миль, від нуля до 60 миль на годину, він зможе розганятися менше ніж за 2,5 секунди. Lucid Motors заявила, що Air буде коштувати більше $ 100 тис. Його поява на ринку очікується тільки в наступному році.

Компанія розпочала будівництво свого заводу в штаті Арізона в грудні 2019 р і очікується, що перший етап будівництва буде завершений в кінці цього року. Цей стартап також залучив понад $1 млрд інвестицій з державного інвестиційного фонду Саудівської Аравії.

Ця американська компанія розробляє електричний пікап Endurance вартістю $52,5 тис. Стартап планує будувати свої пікапи на старому заводі GM в штаті Огайо, використовуючи частину обладнання, яке застосовувалося для виробництва Chevrolet Cruze.

Компанія отримала екстрений кредит в розмірі $ 40 млн від GM і намагається залучити ще $ 450 млн, щоб почати виробництво Endurance.

Однак і Tesla, і іншим виробникам електричних автомобілів ще належить подолати таких автогігантів традиційного автомобілебудування, як Ford Motor Company, General Motors, Honda Motor Company, Tata Motors, Toyota Motor Corp, які теж продають і розвивають все нові моделі електрокарів і гібридних авто.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Головна

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

data-matched-content-rows-num=1 data-matched-content-columns-num=4 data-matched-content-ui-type="image_stacked"