Головний дизайнер Apple іде з компанії: Як він зробив комп'ютери сексуальними

Головний дизайнер Apple, людина, яка намалювала iPhone Джоні Айв прийшов у компанію майже 27 років тому, а тепер покидає її заради створення власної студії LoveFrom

Марія Гурська
Журналіст відділу «Життя»
Головний дизайнер Apple іде з компанії:…

"Щоб досягти простоти, необхідно прорити тунель в надра складнощів. Щоб бути по-справжньому простим, потрібно дістатися до самої глибини", - ось що говорив говорив директор із дизайну компанії Apple Джонатан Айв, перебуваючи на посаді.

Новина про його звільнення вже коштувала компанії $9 млрд капіталізації. Нічого дивного: Apple не придумала нові технології на кшталт персонального комп'ютера або смартфона, проте "взяла" свого клієнта якістю, і показала, як робити продукти, на які інші виробники будуть рівнятися. І такий успіх був би неможливим без дизайну Джонатана Айва.

Айв прийшов в Apple у якості дизайнера у 1992 році. За 5 років він вже обіймав посаду віце-президента промислового дизайну. Вигляд перших моделей iPod, iPhone і Macbook придумав саме Айв, який близько дружив зі Стівом Джобсом.  З 2012-го Айв керував проектуванням як апаратного, так і програмного забезпечення в Apple, які раніше були відокремлені. У 2013 році він отримав від королеви лицарське звання "за заслуги дизайну та підприємництва".

А до свого звільнення, судячи із даних ЗМІ, головний дизайнер Apple готувався мінімум чотири роки і йшов поступово. Ймовірно, одним із головних факторів для прийняття даного рішення стало зміщення пріоритетів з дизайну у бік прибутку і втома.

 

Журналістам видання New Yorker Айв розповів, що особливо важким для нього був запуск Apple Watch у 2015 році. Тоді ж він зрозумів, що виснажився і почав поступово передавати власні обов’язки колегам.

Згодом Айв почав все рідше з’являтися у штаб-квартирі компанії:  спочатку двічі на тиждень, потім - ще рідше, подекуди пропускаючи навіть презентації нових продуктів. А у червні 2019 року пішов остаточно.

Про причини звільнення

Wall Street Journal опублікував порцію подробиць про відхід Джоні Айва з Apple. Основні тези зі статті WSJ наводить видання The Verge:

"Я був пригнічений поведінкою Тіма Кука, який не виявляв великого інтересу до процесу розробки нових продуктів"

"Найбільше мене засмутила рада директорів Apple, заповнена керівниками, у яких відсутній досвід роботи, пов'язаний з основним бізнесом компанії"

"Apple готова платити мільйони доларів на рік новій компанії LoveFrom Айва, щоб той продовжив з ними співпрацювати"

"Я не згоден з "деякими лідерами Apple" в тому, як позиціонувати Apple Watch. Я наполягав на тому, щоб вони продавалися як модний аксесуар, а не як додаток до iPhone. Згідно з інформацією WSJ, Apple вдалося продати тільки чверть з того, що вона прогнозувала на перший рік, при цьому тисячі золотих Apple Watch Edition не були продані"

"Команда розробників продовжує роботу над AR-окулярами, "які дадуть користувачам візуальне відображення повідомлень і карт".

"Інженери виявили, що приречена AirPower поводилася "скоріше як варильна поверхня, нагріваючи дрібні гаджети, і була не в змозі рівномірно заряджати пристрої".

Власна компанія Айва - студія дизайну LoveFrom, почне працювати у 2020 році. Але новий бізнес і звільнення не стане фіналом співпраці Айва і Apple: LoveFrom повинна стати партнером "яблука", проте в якому саме вигяді і ролі, поки що невідомо. Поки що зобов’язання головного дизайнера між собою розділять віце-президент і віце-президент х дизайну інтерфейсів.

 "Я буду залучений [в роботу Apple] ще довгі роки", - зазначив Айв. "Після майже 30 років і великої кількості проектів, я найсильніше пишаюся роботою, яку ми провели, щоб зібрати таку команду розробників. Apple зараз яскравіша, сильніша і талановитіша, ніж будь-коли в своїй історії.

Над чим працював Айв

Після повернення Джобса першу версію ПК - Apple iMac G3 - показали у 1998 році, коли на ринку лідирували комп’ютери на Windows. "Яблучній" компанії вдалося виділитися серед конкурентів завдяки власній операційній системі і дизайну Джонатана Айва - вже до початку 1999 року акції компанії коштували $ 1,47 проти $ 0,65 в січні 1998-го.

Але у погоні за незвичайним, яскравим дизайном Айв розробив iMac G3 незручну "мишку": кулястої форми, лише з однією кнопкою, вона погано лягала в руку і не сподобалася користувачам. Аж за  двадцять з гаком років Айв нарешті розробить мишку, на яку рівнятимуться конкуренти: Apple Magic Mouse без кнопок.

iPod Classic став "світлом" часів революції аудіопрогравачів на початку 2000-х, коли аналогові пристрої змінювалися цифровими. Але тоді ж викникала проблема: флеш-пам'ять була дорога, і МР3-плеєри не могли вмістити багато композицій. Альтернативою були громіздкі CD-плеєри або дорогі пристрої Sony на MiniDisc.

Apple вийшла із ситуації, використавши мініатюрні жорсткі диски Toshiba, і у 2001 році світ побачив іPod Classic, здатний зберігати 1000 аудіозаписів. 

Надалі Айв працював над Apple Watch, iPhone, iPad, MacBook, Airpods і т.д. Окрім того, Айв розробив дизайн першої кредитної картки Apple Card з титану та доклався до нової штаб-квартири компанії в Каліфорнії - Apple Park, будівництво якої обійшлося в $ 5 млрд.

Загалом за час роботи в Apple Айв став одним з найвідоміших дизайнерів у світі, і частково не лише завдяки відомим продуктам, а і особливій манері говорити і рекламувати їх у своїх роликах. Ось найяскравіші приклади таких робіт:

На цьому ролику від 1999 року Джоні Айв розповідає, що комп'ютери абсолютно точно можуть бути сексуальними

2010 рік, презентаційний ролик першого iPad

Ролик-презентація 4 моделі iPhone

2019 рік, презентаційний ролик нового Mac Pro

Цікаві факти:

На сході своєї кар’єри Айв займався дизайном унітазів в британському стартапі. Одним з перших його проектів після закінчення коледжу було створення туалету для клієнта. І він провалився. Айв приєднався до проекту startup Tangerine у ​​1989, але клієнт відхилив його конструкції, тому що вони були "занадто дорогими для виробництва".

Саме Айв штовхнув Apple на "шлях білого". Спочатку Стів Джобс виступав проти використання білого кольору, за словами колишнього дизайнера Apple Дуга Сацгер. Його вдалося переконати лише після представлення відтінку "сірий місяць". "Більшість речей, якими Джоні займався в школі дизайну в Англії, були білими, і він почав проштовхувати біле в Apple", - пише Сацгер у своїй книзі.

У Айва в Apple була доволі дивна дизайн-студія, яку співробітники описують як "скляний куб". За словами колег головного дизайнера, у "кубі" були лише стіл, крісло і лампа, і жодної особистої фотографії. Сама ж дизайнерська студія настільки обмежена, що більшість працівників навіть не могли зайти до рлбочого простору.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme