Чутки про закрите небо і скасування рейсів: Що робити українським туристам і чи правда, що ніхто вже нікуди не летить

Пояснюємо за допомогою наявних кейсів з авіакомпаніями KLM та SkyUp, чому паніка насправді є передчасною і що робити звичайним туристам під час "турбулентності" в авіаційні галузі

Олена Міловідова
Тревел-блогер, журналіст-міжнародник
Чутки про закрите небо і скасування рейс…
фото: Depositphotos

Чутки про те, що небо над Україною буде закрите, літаки більше не літатимуть і всі подорожі доведеться скасувати через загрозу широкомасштабного наступу вчора багатьох засмутили і розтривожили. Українські туристи мають квитки і викуплені пакетні тури. І всі переживають, що робити - чи пропала подорож, що тепер буде з грошима.

Що сталося насправді: які авіакомпанії дійсно скасували рейси в Україну і чому

Наразі єдина авіакомпанія, що скасувала пряме сполучення з Києвом — це KLM. А пряме сполучення вони мали лише з Амстердамом. Отже з розкладу зникли рейси, що виконувалися між Києвом та Амстердамом на літаках KLM, при цьому рейс KL3097, що виконується на літаку, який належить МАУ (партнерський рейс) залишився у розкладі. Всім пасажирам, які мали квитки на рейси, що виконує саме KLM 13-17 лютого 2022 року, компанія запропонувала заміни без жодних доплат. Перевізник запропонував пасажирам вилетіти з Києва іншими авіакомпаніями (МАУ, Lufthansa, AustrianAirlines), а тоді вже пересісти на рейси до Амстердаму.

Наразі KLM залишається єдиною авіакомпанією, що прийняла таке рішення, навіть її споріднена авіакомпанія AirFrance продовжує виконувати рейси до Парижа. Рішення KLM легко зрозуміти, якщо згадати, що саме їм належав той самий MH-17, збитий над Донбасом і компанія просто перестраховується, аби не допустити найменших ризиків.

До того ж фінансово вона зараз є збитковою і просто не зможе покрити ризики у випадку їх настання.

Щодо інших авіаперевізників, FlyDubai змінила час відправлення рейсу з 23.25 на 18.25 з 14-го по 28-ме лютого. Більше жодних змін у розкладі.

Ще один інцидент стався з авіаперевізником SkyUp: рейс з Мадейри до Києва сів у Кишиневі через те, що літак належав ірландській компанії, яка категорично відмовивилася давати дозвіл на його перебування у повітряному просторі України. SkyUp надали автобуси пасажирам, щоб доправити їх до Києва. 

Саме щоб уникнути подібних ситуацій (надати гарантії власникам літаків) уряд України виділив 16,6 млрд. грн. для покриття ризиків страхових компаній, що відмовляються страхувати рейси, які виконуються в найближчі дні. Отже видихайте, усі рейси відбуваються за розкладом.

Авіаперевізник таки скасував ваш рейс - що тепер робити

Скасування рейсів через форсмажорні обставини у більшості авіакомпаній розцінюється як таке, що потребує повернення коштів (як це пропонують TurkishAirlines на випадок скасування рейсів у найближчі дні) або заміни на рейс іншої авіакомпанії (як це зробили KLM, у разі якби пасажиру не підійшов жодний із запропонованих альтернативних варіантів, компанія повертала би кошти за квиток). SkyUp доправили пасажирів додому автобусами. Як бачимо з цих наявних прикладів, пасажирам дійсно не варто хвилюватися через те, що їх можуть кинути на гроші, чи напризволяще. Адже зараз до питання безпеки польотів в Україні привернуто багато уваги і жодна авіакомпанія не бажає опинитися в центрі скандалу.

Як бути з бронюваннями готелів: якщо з авіакомпаніями, що юридично не нададуть оплачену послугу все зрозуміло, то з готелями, що ви бронювали самостійно, правила скасування є стандартними. Адже теоретично ви могли б дістатися у готель іншою авіакомпанією або наземним транспортом. Тут лише персональний контакт може пом’якшити умови скасування. Або можна перенести бронювання. Так само із бронюванням авто в оренду. Форсмажор у даному випадку ніяк не стосуватиметься послуг саме цих компаній.

Що робити пакетним туристам (тобто тим, хто придбав тур), у разі, якщо вони не зможуть вилетіти. Оскільки ситуація є досить динамічною, все ще у підвішеному стані знаходяться туристи, які мають пакетні тури з вильотами у найближчі дати. Досвід пандемії вже підказує, що туроператори навчились справлятися з подібними ситуаціями: навіть у найгіршому випадку скасування рейсів — тур буде заморожений та не пропаде. А бронювання просто буде перенесено на інший час.

Читайте також: Як планувати самостійні подорожі: Квитки, житло, повернення грошей

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme