Бої на камерах. Чи перевершить український DZIDZIO литовського

Наразі вітчизняні кінематографісти хизуються не лише якісним продуктом, але й непоганою касою. Фільми "Червоний" і "DZIDZIO Контрабас" вже зібрали у прокаті понад 10 млн грн, що для українського кіно – доволі обнадійливий результат

Бої на камерах. Чи перевершить українськ…

Результатами, зокрема, похизувався український письменник і сценарист "Червоного" Андрій Кокотюха.

"Червоний" у прокаті з 24 серпня. "DZIDZIO Контрабас" - із 31 серпня. Станом на 6 вересня ДВА українських фільми разом зібрали в прокаті 10 мільйонів 210 тисяч гривень", - зазначив він у Facebook.

Додав, що за приблизними підрахунками це $392 тис., хоча переводити в американську валюту і порівнювати з голлівудськими хітами "Аватаром" і "Валеріаном" картини некоректно.

Зазначимо, що з двох картин любов глядача поки що на боці "DZIDZIO Контрабас". За перший вікенд комедія зібрала 7.7 млн грн, тоді як "Червоний" – 1,5 млн.

Бюджет "DZIDZIO Контрабас" знімальна група не розголошує. Натомість зйомки "Червоного" обійшлися у 20 млн грн (10 млн з них виділила держава).

Результат для українського кіноринку непоганий, адже за минулий рік рекордсменом став мультик "Микита Кожум'яка" з касовими зборами у 12 млн.

Що ж до інших прем'єр минулого року, за перший вікенд "Гніздо горлиці" зібрало 552 тис. грн, "Моя бабуся Фані Каплан" – 339 тис.

Загалом у топ-списку найкасовіших українських картин – "Незламна" ($9 млн), створена спільно з росіянами і з порівняно величезним бюджетом у $5 млн, проект студії "Квартал 95" "Вісім перших побачень" ($4,56 млн) з бюджетом у $1,2 млн і фільм "Сафо" ($1,3 млн) про лесбійське кохання, зйомки якого вартували $1,95 млн.

Солідну суму зібрала і картина Олеся Саніна "Поводир". При бюджеті у $2 млн принесла близько $906 тис.

Втім, ці фільми – радше виключення, адже заробітки українських картин здебільшого крутяться біля позначки 1,5 – 2 млн грн.

Навіть якщо уявити, що "Червоний" не показували довше, ніж один тиждень, і 1,5 млн – фінальна каса картини, ця сума розміщує патріотичний бойовик всередину рейтингу за касовими зборами. Вже зараз проект вже зрівнявся з "Гніздом Горлиці".

"DZIDZIO Контрабас" у перший вікенд заробила більше, ніж, припустимо, "ТойХтоПройшовКрізьВогонь" за весь період.

Але очевидно, що відбити гроші, вкладені у "Червоний" вийде навряд. Себто, фільм залишиться свого роду просвітницькою роботою, яка розповідає українцям їхню історію. Роботою суспільно-корисною, але не комерційною.

Знімальна група "DZIDZIO Контрабас" налаштована більш оптимістично. Кіношники впевнені, що комедія буде успішною і зуміє заробити.

ЛИТОВСЬКІ БЛОКБАСТЕРИ

Чи можна наразі говорити про небувалий успіх українського кіно, - питання складне. З американським кінематографом, як вірно зазначив Кокотюха, його співвідносити помилково. Адже українці не готові вкладати мільйонні бюджети у створення та промоцію продукту та й настільки масштабної світової слави на цьому поприщі не мають.

Важко порівнювати і з ситуацією на Росії, яка раніше активно поповняла кишені з гаманців українських глядачів. У 2016-му на кіно в країні-агресорі виділили 2,3 млрд грн. З початку року принесли прибуток чотири стрічки російського виробництва. Для прикладу, бюджет однієї з них – картини "Тяжіння" - склав 174, 8 млн грн. У своєму дусі Росія спрямовує фінансові потоки на підтримку "великого", "могучого" і пропагандистського.

У менш пафосних країнах Європи ситуація інша. До бюджетів на фільми тут підходять поміркованіше. Так, в Україні цьогоріч Держкіно виділило на виробництво 600 млн грн, а, наприклад, у Литві у 2016-му державна підтримка склала 105 млн у гривні.

У цій балтійській країні, з якою українці все частіше створюють спільний кінопродукт, ситуація дещо схожа на нашу. В 2016-му в країні вийшли 13 фільмів, десять з яких фінансувалися державою. Минулоріч на ринку країни 20% кіно було литовського походження.

У кіноскарбничці Литви є чимало успішних хітів.

Зокрема, комедія "Між нами, хлопці" у 2016-му зібрала в прокаті $1.132 млн. Фільм очолив прокат за минулий рік.

У вихідні минулого січня лідером прокату країни стала картина "Зеро 3" з бюджетом у $419 тис., випередивши американських конкурентів. За перший вікенд фільм зібрав $518 тис., за наступні - $342 тис. Сумарний збір склав $1,146 млн – більша частина суми зароблена у литовських і лише близько $70 тис. у британських кінотеатрах.

Втім, з цим фільмом ситуація окрема, адже він є фінальною частиною трилогії Еміліса Велівіса, якого називають балтійським Тарантіно. Цінують Велівіса за блискучий, хоч і чорний гумор.

Приклад вкотре показує, що гарно створені сіквели – золота жила для кіношників, тож наступного року можна сподіватися на продовження "DZIDZIO Контрабас".

Зазначимо, що навіть друга частина "Зеро 2" була не настільки успішною, а її заробіток склав $368,4 тис.

Інша литовська картина "Емілія" на більш серйозну соціально-політичну тему зібрала $683 тис. (18,4 млн грн). Картина розповідає про молодь, яка у 1972 вийшла на вулицю проти свавілля радянської влади. Звісно ж, боротьбу за ідеали доповнюють історії дружби, кохання і зради.

А от у фільму "День Сенеки" більш скромний показник. У перші вихідні картина зібрала скромні $8,974, а в наступні і зовсім $2.365. Дія картини починається в останні роки СРСР, коли кілька молодиків та юнок створює "Товариство Сенеки". Ті ж герої у наші дні страждають від наслідків прийнятих тоді рішень. Фільм виборював "Оскар" для Литви на церемонії 2017 року. Вірогідно, при створенні автори орієнтувалися на фестивальні перемоги, а не на успіх у прокаті.

В цих лімітах тримається і, наприклад, мелодрама "Літо Сангайле" із заробітком у $11 тис.

До речі, середня ціна за квитки у кіно в країні становить 6 євро, тоді як в Україні – 2,8 євро. При тому, що населення країни приблизно 2,83 млн мешканців, а у нас – близько 42.5 млн. Тож потенційних глядачів в десятки разів більше.

Як бачимо, фінансово провальні картини – явище не лише українського кінопростору. Втім, наразі Україні час звернути увагу на комерційне, масове кіно. Адже у вмінні знімати фестивальні стрічки у світі вже пересвідчилися, а от вміння заробляти на масовому мистецтві, просунути його на великий міжнародний ринок все ще під питанням. І справа не стільки у бюджеті, скільки в бажанні зробити продукт, головна мета якого - не вчити і виховувати, а бути цікавим і захопливим. Наразі ж українці вже зробили у цій царині перші кроки.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme