Абіджан, Ханой, Белград: Хто зробив Київ аутсайдером

Київ очолив список міст, в яких за п'ять років найбільше погіршилися умови проживання

Абіджан, Ханой, Белград: Хто зробив Київ…

Українська столиця відзначилася у рейтингу Global Liveability Ranking 2018 британського журналу The Economist, в якому відстежується комфортність життя у полісах по всьому світу. Аналізували за п'ятьма критеріями - стабільність, охорона здоров'я, культура та довкілля, освіта, інфраструктура.

В кожній категорії - по кілька показників. Наприклад, при аналізі рівня інфраструктури оцінюють якість доріг, якість громадського транспорту, міжнародної комунікації, забезпечення енергії, житла, телекомунікацій та води.

Головний список найзручніших міст очолив Відень. Вперше за сім років австрійська столиця виборола першість у австралійського Мельбурна, який став срібним призером.

У загальному списку Київ опинився на 118-й позиції, а от у додатковому рейтингу міст за динамікою погіршення умов для життя наша столиця взяла першу. На думку упорядників, за п'ять років рівень комфорту у Києві впав на 12,6%.

Натомість, навпаки, чемпіонами покращення стали Абіджан, що у Кот-д'Івуарі, Ханой і Белград.

Depo.ua пропонує дізнатися, у чому полягає прогрес заданих міст.

Абіджан

У 2011 році у Кот д'Івуарі завершився воєнний конфлікт, який змінив період політичної кризи. Кілька останніх років країна активно проводить реформи і розвиває інфраструктуру. Цьогоріч МВФ прогнозує Кот д'Івуар економічне зростання у 7,3%. Абіджан - її колишня столиця і великий економічний центр. Зрозуміло, що на нього влада робить великі ставки.

"Ми хочемо розвиватися, але для підтримки економіки нам потрібна гарна інфраструктура. Маємо розвантажити дороги у Абіджані, аби транспортувати сільськогосподарські товари у порти", - цитує міністра економічної інфраструктури країни Амеда Коффі Куаку Bloomberg.

У планах - створення мережі приміських поїздів, спорудження двох мостів і активний ремонт доріг, який вже ведуть по всій країні.

"4,5 тис. кілометрів наших доріг старші за 18 років. Під час кризи ними ніхто не цікавився, тож наразі у нас багато роботи", - додав Куаку.

Активно розвивається міський порт, який вважають другим за значенням на західному узбережжі Африки. Наприклад, у 2017-му товарооберт хабу збільшився на 3,8% порівняно з 2016-м.

Думають і про довкілля. Зокрема,у країні почали імплементувати декрет з екології - ухвалили Меморандум порозуміння між державою і Африканським товариством ресайклінгу. Тепер, зокрема, використаним шинам дають нове життя - так борються із проблемою сміття, яка у Кот д'Івуар набула колосальних масштабів.

Ханой

В'єтнамське місто планують до 2030 року перетворити на смарт-сіті, поки що ж активно удосконалюють умови життя. Ханой входить у ТОП-10 полісів, які найактивніше розвиваються впродовж десятиліття. Місто активно розширює кордони, а завдяки розбудові транспортної системи колишні села без проблем інтегруються у життя мегаполіса.

За десятиліття реалізували одразу кілька масштабних транспортних проектів, поєднавши околиці і центр.

Запускається перша лінія наземного метро, а у планах їх вісім. Цікаво, що очільники Ханоя збираються не прибрати маршрутки, а навпаки - збільшити їхню кількість. Сподіваються, що маршрутки довозитимуть людей зупинок автобусів і станцій метро.

Міська влада рівномірно розподіляє гроші на освіту і медицину в різних регіонах Ханоя.

Раніше в'єтнамці мали подбати про себе самі - спонтанні забудови вважалися легальними, якщо відповідали мінімальним побутовим умовам. До таких будинків підводили воду та електрику, завдяки чому Ханой часто називали "містом без нетрів". Але наразі спонтанні новобудови замінили фешенебельні житлові комплекси.

Стандартні джерела енергії почали заміняти альтернативними. Наприклад, для приготування їжі активно використовують біогаз, який видобувають із відходів тваринництва.

Белград

У сербській столиці також активно взялися за вдосконалення вигод - наприклад, будують об'їзну дорогу навколо Белграду, яка розвантажить центр міста і зробить його екологічнішим. Приділяють увагу і залізниці - зокрема, працюють над сербською ділянкою доріг Белград - Бар та Белград-Будапешт. Пояснюють темпи значним припливом інвестицій.

Є й менш побутові проекти. Наприклад, у 2015-му у столиці Сербії запрацював Парк науки і технології, який консолідував владу країни, міську владу, науку та бізнес.

Завдяки проекту світ побачив ряд стартапів, крім того, у парку працевлаштувалися 500 інженерів.

Словом, фантастичними досягненнями міста не радують, хоча активна динаміка очевидна.

Що ж до Києва, його сенсаційну позицію вже прокоментував очільник столиці Віталій Кличко.

"Навіть попри те, що, в цілому, Київ живе мирним життям, за 700 кілометрів від столиці тривають бойові дії. Ми звикли до такого життя. А для експертів "The Economist", – це загроза, що випливає на оцінку комфорту життя в місті. Цей рейтинг є проекцією оцінки експертами того, що відбувається загалом в Україні", - сказав мер.

Крім того, Кличко звернув увагу на позитивні висновки самих аналітиків.

"Протягом останніх дванадцяти місяців Київ значно поліпшує свої позиції за рахунок економічного зростання та відносної політичної стабільності. Навіть попри конфлікт на Донбасі", - йдеться у документі.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme