Коли Україна "пересяде" на літаки-винищувачі F-15

Україна активно розвиває сухопутні війська і військово-морські сили, в той час як бойова авіація поки що розвивається за залишковим принципом

Руслан Рудомський
Журналіст відділу «Війна»
Коли Україна "пересяде" на літаки-винищу…

"На сьогоднішній день підготовку іноземними інструкторами пройшло близько 2 000 військовослужбовців Збройних сил України. І це тільки на території України" – сказав начальник Генштабу Віктор Муженко в інтерв'ю 5-му каналу кілька днів тому.

Виходить, є українські військовослужбовці, які проходять підготовку з іноземними інструкторами за межами України? Звісно, США мають безліч військових баз по всьому світу і чи не на кожній з них можуть готувати та інструктувати кого завгодно. Але давайте задамося питанням: кого саме можуть готувати американці для України за межами України і чому?

Перше, що приходить в голову – це військових пілотів для літаків, яких станом на сьогодні в України на озброєнні немає. Поки що немає. Але цілком могли б бути і з великою долею ймовірності будуть вже у недалекому майбутньому.

Пригадаємо, як наприкінці 2014-го року у ЗМІ з'явились повідомлення, що Канада запропонувала подарувати 20 літаків McDonnell Douglas CF-18 Hornet Повітряним Силам Збройних Сил України та надати 10 пілотів-інструкторів для навчання українських пілотів, але українська сторона відмовилась від цієї пропозиції через дорогу експлуатацію і неможливість швидко перевчити пілотів (в Україні на озброєнні традиційно перебувають радянські літаки марок Су та МіГ). І хоч потім ця інформація була спростована, але, певні питання в головах небайдужих українців залишила. Та й, як відомо, диму без вогню не буває.

Отож, стало очевидним: для того, щоб Україні "пересісти" з радянської/російської бойової авіації на американську, потрібно спочатку вивчити пілотів і обслуговуючий персонал. Насправді, нічого нового тут немає. Приблизно такий самий шлях пройшли ВПС Ізраїлю, які свого часу "юзали" радянські МіГ-29, але потім повністю перейшли на більш ефективні F-15 і F-16 і зараз мають одну з найбільш грізних авіацій у світі.

Коли Україна "пересяде" на літаки-винищувачі F-15 - фото 1

F-15

Американці давно розробили для своїх військових союзників схему, яка влаштовує всіх: США надає кредити на вигідних умовах або цільову фінансову допомогу, за умови, що ці кошти будуть витрачені на закупівлю озброєння американського виробництва. У підсумку промисловість США має постійні замовлення, а країни-партнери отримують високоякісне сучасне озброєння.

Але, яким би логічним не здавався такий розвиток подій, є певні підстави сумніватись у ньому. Так у серпні 2015-го року новопризначений командувач Військово-повітряними силами України Сергій Дроздов в інтерв'ю одному з видань повідомив, що Україна планує закупити близько 100 нових військових літаків Су-27 і Міг-29.

Ціну такої покупки Дроздов не назвав, посилаючись на державну таємницю, але можна припустити, що вона буде вище ринкової. Адже придбати літаки даних марок можна або безпосередньо у виробника (тобто, в Росії, з якою ми зараз воюємо і проти якої з найбільшою долею ймовірності будуть направлені ці літаки), або в країн, які придбали їх в Росії і готові перепродати "з накруткою".

Менше з тим, досі ці 100 нових винищувачів досі так і не надійшли на озброєння ВПС ЗСУ, натомість надійшли чотири фронтові винищувачі МіГ-29, відновлені Львівським та Одеським авіаційно-ремонтними заводами. Про що це говорить?

Затяжна пауза у реалізації даного задуму може свідчити про те, що американським партнерам України вдалося переконати наше військове керівництво у тому, що американська бойова авіація перспективніша в контексті розвитку військового партнерства між Україною і США. До того ж, має Україна заплатити якусь ціну за привілейований статус військового партнера США поза НАТО, то чому цією ціною не може стати відмова від зручних та насиджених російських Су-шок і МіГ-ів на користь поки що незвичних та неосвоєних американських F-ок?

Коли Україна "пересяде" на літаки-винищувачі F-15 - фото 2

Су-27

Як би там не було, а реформа української бойової авіації є, судячи з усього, справою навіть якщо найближчого, то все одно майбутнього. Наразі ж, навіть попри те, що 2016-й рік в Україні оголошено роком Повітряних Сил, Генштаб робить акцент на протиповітряній обороні.

"Що стосується повітряних сил, то я б вів мову про протиповітряну оборону. Це стосується і зентітно-ракетних і радіотехнічних військ, і авіації. Я думаю, що при умові виконання оборонного державного бюджету цього року ми суттєво підвищим обороноздатність повітряних сил України" – сказав Віктор Муженко у все тому ж нещодавньому інтерв'ю 5-му каналу.

Між іншим, цього року загальний фінансовий ресурс, спрямований на розвиток, відновлення боєздатності, утримання, експлуатацію та ремонт озброєння і військової техніки Повітряних Сил Збройних Сил України, в рази більший, аніж був у попередніх роках, і становить майже 3,5 млрд гривень.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme