Умови Порошенка: Що означає нова поправка у закон про Донбас

Сьогодні Комітет ВР з нацбезпеки і оборони відхилив один із Законопроектів Порошенка по Донбасу через "особливий статус" ще на рік

Умови Порошенка: Що означає нова поправк…

На сьогоднішньому засіданні Комітет ВР з нацбезпеки і оборони рекомендував парламенту підтримати за основу президентський законопроект щодо реінтеграції Донбасу. Втім, робоча група на чолі з Андрієм Левусом має доопрацювати його з правками комітету, зокрема статтю 7 щодо необхідності виконання Мінських угод. Таким чином Комітет спробував дати сигнал щодо умовної небезпеки, яка нібито криється у пріоритетності Мінських угод у питаннях відновлення територіальної цілісності України. Цей законопроект визначає Росію агресором і окупантом через сепаратистів на сході України, а непідконтрольну Києву частину Донецької й Луганської областей – окупованими територіями.

Альтернативний законопроект №7163-1 Оксани Сироїд відхилили.

Окрім цього комітет не підтримав і відправив на доопрацювання законопроект №7164, яким президент пропонує запровадити на 1 рік особливий порядок місцевого самоврядування в окремих районах Донецької і Луганської областей (по суті, продовження дії старого Закону про "особливий статус", дія якого добігає кінця 18-го жовтня). Пашинський запропонував внести у нього поправку, що закон набуває чинності виключно після виконання статті 10 цього закону про виведення всіх незаконних збройних формувань та техніки.

Альтернативний законопроект №7164-1 Юрія Левченка, у якому він пропонував відмовитися від ідеї з "особливим статусом", також не знайшов підтримки.

Парламент вніс обидва законопроекти президента у порядок денний. А згодом Порошенко виправив і знову подав Раді відхилений законопроект №7164, в якому додався пункт про те, що особливий статус окремих районів Донбасу буде продовжено виключно після виконання всіх умов, викладених у статті 10 нового закону. Мова про частину, що стосується виведення усіх незаконних збройних формувань, їх військової техніки, а також бойовиків з території України. Таким чином рекомендація Пашинського була врахована. Законопроект вдруге розглядався Комітетом ВР з нацбезпеки і оборони і був прийнятий. Цілком можливо, що найближчим часом його буде проголосовано в Раді. Зокрема і тому, що дуже скоро, за неофіційною інформацією 7-го жовтня, має відбутися зустріч Курта Волкера з Владиславом Сурковим щодо Донбасу у Сербії. І питання українського законодавства має бути вирішене до цього моменту.

Звичайно, що опонентів у цих законопроектів вистачає. Відмовилася підтримувати законопроекти Порошенка фракція "Самопоміч" - Березюк назвав їх "законами капітуляції, які дозволять встановити в майбутньому на окупованих територіях владу окупаційної адміністрації і амністувати терористів", під Радою мітингують "Свобода" і "Нацкорпус", котрі також проти законів та взагалі Мінських угод. Втім, які варіанти сьогодні має Україна? На четвертий рік війни можна впевнено сказати, що "Мінськ" не працює і нам потрібен новий формат. Проте, хтось розробив цей формат? Відповідь лежить на поверхні - альтернативи "Мінську" наразі немає. Росія та Європа тиснуть на Україну, щоб ми приймали "особливий статус". З одного боку, новий формат переговорів може містити лише одне доповнення - пряму участь США. Втім, за великим рахунком, американці вже беруть участь, причому досить активну, у політичному вирішенні питання Донбасу - недарма спецпредставник США Волкер зустрічається із Сурковим. Коли говорять, що Мінські домовленості не можна ратифікувати законодавчо, називаючи Статтю 7 закону про реінтеграцію Донбасу "зрадою", хочеться нагадати, що "Мінськ" фігурує на всіх засіданнях, у всіх переговорах, від нього відштовхуються всі міжнародні партнери і посередники, коли справа стосується питань Донбасу. Враховуючи те, що альтернативного формату немає - який ще вихід? Чомусь умовний міністр закордонних справ Павло Клімкін за тривалий час не представив жодної альтернативи "Мінську", правда ж.

Проте, саме поправка Порошенка до законопроекту №7164 "Про створення необхідних умов для мирного врегулювання ситуації в окремих районах Донецької та Луганської областей" згідно якої "особливий статус" буде після виведення незаконних збройних формувань, техніки і так далі, захищає інтереси України в цій частині. Простіше кажучи, жодного "особливого статусу" до тих пір, поки там перебувають російські війська, техніка і озброєні бойовики - не буде. Зрозуміло, що за рік ніхто нічого не виведе. Тому, проголосувавши цей законопроект, з одного боку, ми виконуємо умови Заходу та Росії, котра звісно ж буде незадоволена правкою, а з іншого боку підписуємося під тим, що ще рік триватиме ось така окопна війна без жодних зрушень і рішень. І за цей рік умовний Макрон з меркель, або Порошенко чи хтось ще мають виробити якийсь новий формат вирішення кризи. Бо він таки потрібен, але який саме, наразі не знає ніхто.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme