Як YouTube може загнати вас в бульбашку конспірології

YouTube - це територія диктатури аудиторії. Популярними стають емоційні, красиві, короткі, агресивні та стьобні ролики. Тобто живе та процвітає класичний клікбейт

Як YouTube може загнати вас в бульбашку…

Про це повідомляє Depo.ua з посиланням на "Як не стати овочем"

Все робиться для того, щоб ви клікнули на відео (гучні емоційні заголовки) та подивилися його до кінця (коротко та динамічно).

Різниця між пересічним контентом YouTube та об'єктивністю як від Місяця і назад. І за змістом, і за формою. Незважаючи на це, 25% українців вважають його своїм джерелом новин. 

Це досить гнітюча інформація. Її посилює логіка роботи алгоритму YouTube, який набагато оперативніше ніж той же Facebook заганяє людину в глуху інформаційну бульбашку. Ваша стрічка зазнає суттєвих модифікацій за години та дні.

Типовий кейс. Надіслали вам у месенджер посилання на черговий фейк про COVID-19. Щоб розібратися, ви подивилися відео. І цим самим запустили механізм підбору аналогічних. Якщо то була конспірологія на кшталт "Гарячі рушники ефективний засіб від коронавірусу", то в вашій стрічці вже за добу буде чимало схожих "рецептів". І чим більше ви будете їх дивитися, тим більше ваша стрічка буде налаштовуватися на схожі. 

Ось основні критерії базового алгоритму:

Ви дивитесь ролик - YouTube аналізує як довго, чи поставили ви йому лайк, написали коментар

На основі аналізу YouTube підсовує вам нові ролики цієї тематики. Цей перелік можна порівняти з інтернет-магазином, де нам рекомендують товари, які, як правило, купували люди, що купили цей.

Також YouTube аналізує, що ви шукаєте в Інтернеті (і в Google теж) і від того теж формує стрічку 

Звісно в стрічку потрапляють ролики каналів на які ви підписані, проте не всі, а лише тих каналів, які ви нещодавно дивилися або дивитися постійно

YouTube достатньо повільно реагує навіть на глобальні виклики. Лише у квітні почали обмежуватися покази відео про COVID-19. І, як часто буває з YouTube, під одну гребінку потрапили і ті, які борються за чистоту інформації і ті, які її паплюжать. 

Чи не єдиний спосіб себе захистити, це при виявленні засилля однотематичних роликів, вручну розмічати їх як "ті що не цікавлять".

Все це добре знають вірусмейкери. YouTube для них стає все популярнішим інструментом. Цьому сприяє не лише свавілля алгоритмів і вседозволеність контенту, а й велике покриття (у найменших містечках та селах) та розширення рамок аудиторії на людей поважного віку.

На виборах 2019 він уже відіграв відчутну, проте далеко не провідну роль. До наступних, його вклад в перемогу кандидата та партій виросте в рази. 

#ЯкНеСтатиОвочем

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme