Як відремонтувати всі дороги України від трас до сіл і запровадити на них гарантію

Про те, наскільки погані дороги в Україні, вже навіть перестали жартувати. Проте вже існують ефективні шляхи вирішення цієї проблеми, яка стосується кожного жителя нашої країни. І цей шлях не просто зафіксований на папері як варіант або рекомендація до використання, він доведений досвідом команди менеджерів Дніпропетровської області

Як відремонтувати всі дороги України від…

Про це пише "Інформатор".

За 4 роки роботи команда Валентина Резніченко побудувала понад 2 000 кілометрів нових доріг. Це в 2 000 разів більше, ніж за всі 20 років до цього. Одним з головних факторів розвитку і зміцнення дорожньої інфраструктури стало введення обов'язкової п'ятирічної гарантії на кожну побудовану дорогу. До речі, Дніпропетровська ОДА першою в Україні запровадила цей досвід.

Все це вдалося реалізувати завдяки відмові від послуг Облавтодору, на утримання якого в кожній області, до речі, щорічно Україна витрачала близько 106 мільйонів гривень бюджетних коштів.

Без хороших доріг не буде розвитку регіону. Можна збудувати нові дитячі садки, сучасні лікарні, школи, але якщо до них неможливо доїхати — який у цьому сенс? Саме якість транспортного сполучення говорить про якість рівня життя як регіону, так і країни.

Юрий Голик

Юрій Голік

ЗВІДКИ ГРОШІ НА БУДІВНИЦТВО ДОРІГ

Завдяки реформі децентралізації збільшився розмір бюджету області. І разом з грошима на місця передали повноваження і відповідальність. І кожна область самостійно розпоряджається витратами. Раніше гроші витрачалися не на капітальні роботи — будівництва і реконструкції, а на поточні ремонти — одну яму засипати на дорозі, одне вікно засклити, один метр лінолеуму перестелити.

Строительство трассы Днепр - Решетиловка

Будівництво траси Дніпро — Решетилівка

 

Никогда ранее нормальной четырехполосной трассы из Днепра в Киев не было. Теперь будет

Ніколи раніше нормальної чотирисмугової траси з Дніпра до Києва не було. Тепер - буде.

Команда Резніченко переосмислила розподіл коштів на ремонти доріг, перетворивши ремонти на будівництво. Щороку тільки з бюджету Дніпропетровської області виділяють більш ніж 1 мільярд гривень на дороги. Зазначимо, жодна інша область не вкладала стільки в дороги.

Величезна кількість доріг області, які не ремонтувалися державою взагалі — це сільські дороги. А у місцевих рад на них просто немає грошей. Дніпропетровська ОДА проаналізувала стан покриття всередині малих населених пунктів, і щорічно виділяла кошти на капітальний ремонт понад 150 доріг.

Село Старовишневецкое Синельниковского района

Село Старовишневецьке Синельниківського району

ХТО БУДУВАВ НОВІ ДОРОГИ

Усі дороги Дніпропетровської області будували приватні компанії, які перемагали в тендерах. Обов'язковою умовою для них стала п'ятирічна гарантія на кожен квадратний метр дороги, на кожну побудовану трасу.

"Ми першими відмовилися повністю від Облавтодору та віддали обслуговування всіх трас в області приватним компаніям", — говорить Юрій Голік. Для розуміння — держава щороку витрачає понад 106 млн грн тільки на банальне утримання Облавтодору лише в одній області.

Дорога Вольное - Гвардейское. Одна из дорог, переданная Днепропетровской ОГА в прошлом году от Укравтодора

Дорога Вільне — Гвардійське. Одна з доріг, яку було передано Дніпропетровській ОДА минулого року від Укравтодору

У Дніпропетровській області все ще можна зустріти спецтехніку Облавтодору. Як зазначив Юрій Голік, приватні компанії, які забрали всі дороги в обслуговування, методично закуповують техніку, навчають людей. Там, де поки не встигають — беруть Облавтодор в субпідряд, але влаштовують йому нормальну прийомку за якістю. При цьому кількість ділянок, де працює Облавтодор, щодня зменшується.

Мало построить новые дороги, важно их сохранить. Поэтому на въездах стоят работают мобильные габаритно-весовые комплексы

Мало побудувати нові дороги, важливо їх зберегти. Тому на в'їздах стоять та працюють мобільні габаритно-вагові комплекси

НАВІЩО ВІДМОВЛЯТИСЯ ВІД УКРАВТОДОРУ І ПЛАТИТИ ГРОШІ ПРИВАТНИМ КОМПАНІЯМ

Купуючи послугу утримання доріг у приватних компаній, держава не буде паралельно фінансувати на 100 мільйонів щороку їхнє утримання. Це — чиста економія. А приватні компанії зможуть не простоювати взимку, коли дорожній сезон закінчено, а обслуговувати побудовані ними дороги, даючи можливість заробляти своїм співробітникам протягом цілого року. Зміниться і якість ямкового ремонту та прибирання доріг. Очевидно, що за використання нової техніки воно зросте.

Вольное - Гвардейское. Более 20 км непроезжаемого ранее ничего, которое на глазах становится дорогой

Вільне — Гвардійське. Більш ніж 20 км непроїзного раніше дечого, яке на очах перетворюється на дорогу

За словами Юрія Голіка, вони щороку ускладнювали кваліфікаційні вимоги до приватних компаній, які обслуговували певні дороги. Основною вимогою стало реінвестування прибутку в себе. Тобто будівельні компанії повинні закуповувати техніку, навчати людей, вивчати нові технології. Всі ці вимоги до бізнесу виводять його на новий рівень. І від будівництва сільських доріг рано чи пізно місцеві компанії перейдуть до будівництва і ремонту трас національного значення.

Впервые за годы независимости Украины два областных центра Днепр и Запорожье соединила идеально ровная трасса европейского уровня

Вперше за роки незалежності України два обласних центри - Дніпро й Запоріжжя - з'єднала ідеально рівна траса європейського рівня

Команда Резніченко за 4 роки показала, що вони не тільки політики, вони менеджери, які змогли оптимізувати взаємовідносини бізнесу і державних структур в якісний продукт, який прослужить країні не один рік.

Чи багато вони зробили? Багато. В рази більше, ніж будь-хто до них. Але має бути зроблено ще в десятки разів більше, щоб всі дороги в країні були ідеальними. Чи реально це? Так. За 3-4 роки, при грамотному підході, це можна і необхідно зробити.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme